Kommunsekreterare

Hallstahammars kommun / Administratörsjobb / Hallstahammar
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Hallstahammar, Surahammar, Köping, Västerås, Kungsör eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hallstahammars kommun i Hallstahammar

Med Bergslagens skogar i norr, Mälaren i söder och med ett rikt kulturarv som omfattar både en lång industrihistoria, ett kungligt slott och unik kulturmiljö kring Strömsholms kanal är Hallstahammars kommun en plats som lockar både besökare och nya invånare. Vi är en växande kommun med 16 600 invånare i en dynamisk region med närhet till såväl natur som storstad. Vi har ett företagsklimat som är bland det bästa i länet och vi levererar en välfärd med hög kvalitet.

Vår vision är att vara en kommun där allt är enkelt och nära, där nytänkande och kreativitet är självklart. Givetvis visar vi ansvar och engagemang för att kunna skapa ett bättre samhälle och miljö för kommande generationer. Kort sagt så ska du hitta det goda livet i storstadens närhet i Hallstahammars kommun oavsett om du bor här, driver företag, arbetar i kommunen eller bara är här på tillfälligt besök.

Kommunstyrelseförvaltningens uppdrag är att stödja kommunstyrelsen i arbetet att utveckla Hallstahammar och att leda och samordna kommunens angelägenheter. Förvaltningen har tydligt ansvar att med helhetssyn arbeta med de långsiktiga och strategiska framtidsfrågorna. I ansvarsområdet ingår även att ge förvaltningar och förtroendevalda stöd och underlag för beslut.

Kommunstyrelseförvaltningen är indelad i verksamhetsområdena ekonomi- och finans, HR, samhällsbyggnad och näringsliv samt utveckling och administration. Verksamhetsområde utveckling och administration innehåller enheterna strategisk utveckling och planering, nämndkansli samt kundcenter och kommunikation. Verksamhetsområdet leds av utvecklings- och administrativ chef. På kommunstyrelseförvaltningen finns cirka 65 medarbetare.

Nämndkansliet söker nu en kommunsekreterare till det kommungemensamma nämndkansliet. Nämndkansliet består förutom kommunsekreterare av två registratorer, två nämndsekreterare och en Kanslichef/Kommunsekreterare. Nämndkansliet är sekretariat för kommunfullmäktige, kommunstyrelsen och ytterligare 7 nämnder. Kansliet ansvarar också för kommunens arkiv och genomförande av allmänna val.

Publiceringsdatum
2022-11-15

Arbetsuppgifter
I uppdraget ingår sekreterarskap i utskott och nämnder/styrelsen samt att arbeta med ärendeberedning och kvalitetsgranskning av beslutsunderlag samt att skicka kallelser och skriva protokoll. Du kommer att arbeta såväl nära politiker som kommunens olika förvaltningar. I rollen ingår även att utveckla ärendehanteringsprocessen och arbeta med digitalisering inom området.

Kvalifikationer
Du har en högskoleutbildning inom relevant område såsom tex. Offentlig förvaltning eller statsvetenskap eller annan utbildning och/eller erfarenhet som vi som arbetsgivare bedömer relevant. Du har flerårig erfarenhet av arbete inom nämndkansli samt med ärendeberedningsprocessen och det är meriterande om du har arbetat med digitaliseringsfrågor. Du har erfarenhet från offentlig förvaltning och att arbeta inom en politiskt styrd organisation. Du har en god kunskap om det kommunala uppdraget. Som person är du strukturerad, initiativtagande, tar ett stort eget ansvar för dina arbetsuppgifter och din planering. Du är trygg i dig själv, har ett förtroendeingivande sätt och bidrar till utveckling inom nämndkansliet, Då kommunsekreterare bereder ärenden som beslutas av kommunstyrelse och kommunfullmäktige måste du snabbt kunna sätta dig in i nya frågor. Vi söker dig som är strukturerad, har en problemlösande och hög språklig förmåga. Det krävs att du har god förmåga att formulera dig väl både i tal och skrift i det svenska språket.

Du står bakom vår vision och våra värderingar. Du har ett gott värdskap och ett gott samarbete med andra. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Tjänsten är placerad i säkerhetsklass vilket innebär att du måste vara svensk medborgare och en godkänd säkerhetsprövning är därmed en förutsättning.

B-körkort är ett krav.

ÖVRIGT
Hallstahammars kommun ingår i finskt förvaltningsområde och vi ser gärna sökanden med kunskaper i finska i tal och skrift.

Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes vänligen men bestämt.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-12-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Hallstahammars kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C112703-2022-39".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Hallstahammars kommun (org.nr 212000-2064)

Kontakt
Kommunsekreterare
Carina Iwemyr
carina.iwemyr@hallstahammar.se
0220-24003

Jobbnummer
7174428

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hallstahammars kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hallstahammars kommun: