Kommunsekreterare

Lindesbergs kommun / Administratörsjobb / Lindesberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Lindesberg, Nora, Örebro, Ljusnarsberg, Skinnskatteberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lindesbergs kommun i Lindesberg, Haparanda eller i hela Sverige

Kanslienheten är en central stödfunktion som arbetar med att ge stöd och service till politiska företrädare, medborgare och chefer i organisationen. Till vår enhet söker vi en kommunsekreterare. Du kommer vara ett efterfrågat stöd i kommunen och vi söker dig som vill ha ett varierande uppdrag med starkt utvecklingsfokus!

Endast 35 minuter med bil från Örebro finns Lindesberg! Vi erbjuder dig ett omväxlande, ansvarsfullt och stimulerande arbete med möjligheter till egen utveckling. Som anställd får du friskvårdsbidrag eller motionstimme. Du har möjlighet att leasa förmånscykel och kan semesterväxla för att få fler semesterdagar. Självklart har du även flexibel arbetstid och möjlighet att arbeta på distans.


Publiceringsdatum
2020-05-22

Arbetsuppgifter
Som kommunsekreterare ansvarar du för sekreterarskapet vid olika politiska sammanträden, som exempelvis kommunstyrelsen och dess utskott. Du skriver protokoll och ansvarar för att sammanställa och skicka ut handlingar inför sammanträdet. Arbetet innehåller olika administrativa uppgifter som exempelvis kvalitetssäkring av tjänsteskrivelser samt att stötta handläggare och chefer i frågor som berör ärendeprocessen. Du är även ett stöd till våra förtroendevalda före, under och efter sammanträdet.

Utöver sekreteraruppdraget ingår även andra för kansliet förekommande arbetsuppgifter såsom diarieföring, bevakning av förvaltningsbrevlåda samt utlämnande av allmän handling. Kommunsekreteraren är under valåren även en del av kommunens valkansli. Utöver detta ingår kommunsekreteraren även i kommunens krisledning.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har några års erfarenhet av liknande tjänst inom offentlig förvaltning. Det är en stor fördel om du t.ex. har varit nämndsekreterare och erfarenhet av valförrättning anses meriterande. Det är också meriterande om du har erfarenhet av ärendehanteringssystemet Public360 och förtroendemannaregistret Troman.

Du har lätt för att uttrycka dig skriftligt och muntligt, god administrativ förmåga samt goda IT-kunskaper. Du har en förmåga att kunna organisera, prioritera och strukturera arbetsuppgifterna på ett enkelt och effektivt sätt. Samarbetsförmåga och förmåga att ge god service är också viktiga egenskaper för att lyckas i tjänsten.

Är du en strukturerad och noggrann person som har ett genuint intresse av den demokratiska processen? I så fall är du den vi söker!

ÖVRIGT
Fackliga företrädare nås via kommunens växel, tfn 0581-810 00. Vi tar endast emot ansökningar via Offentliga jobb. Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemannings-/rekryteringsföretag.

Lindesberg kännetecknas av en positiv och stark framtidstro. Vi investerar för framtiden och vill växa. Vi söker engagerade medarbetare som vill vara med och utveckla Lindesberg. Samverkan är ett honnörsord och vi vill stärka det i varje del av vår organisation. Idag arbetar ca 1 800 medarbetare med olika uppdrag för att ge invånarna god service med hög kvalitet. Välkommen att utvecklas vidare med oss!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Omgående.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-06-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Lindesbergs kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "KS:A 2020/8".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Lindesbergs kommun (org.nr 212000-2015)

Jobbnummer
5236327

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lindesbergs kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lindesbergs kommun: