Kommunsekreterare

Skinnskattebergs Kommun / Administratörsjobb / Skinnskatteberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Skinnskatteberg, Fagersta, Norberg, Surahammar, Hallstahammar eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skinnskattebergs Kommun i Skinnskatteberg, Örebro eller i hela Sverige

Skinnskattebergs kommun är beredd att formulera lockande erbjudanden till våra blivande medarbetare - utöver regelbunden kompetensutveckling och friskvård på arbetstid.

Vi värdesätter alla människors olikheter och allas vår förmåga att göra skillnad i samhället. Medarbetare beskriver oss ofta som en tillåtande organisation, där man får ta stort eget ansvar, utveckla och utvecklas samt arbeta lösningsfokuserat. Vi är en fullstor verksamhet i ett litet format som är beroende av medarbetarnas förmåga och drivkraft att agera med ett brett perspektiv på hela det kommunala uppdraget. Vi strävar därför alltid efter att ge god service och skapa professionella relationer både externt och internt.

Skinnskattebergs kommun tillhör Finskt förvaltningsområde, varför kunskaper i det finska språket är meriterande.

Välkommen med din ansökan till Sveriges viktigaste jobb i Skinnskattebergs kommun!

Vår kommunsekreterarare går vidare mot nya utmaningar och vi söker därför en ny medarbetare till kommunledningen. Arbetsgruppen leds av kommunchefen och består idag av två kommunsekreterare, två kommunikatörer, administratör/ näringslivssamordnare, personalchef samt ekonomichef.

Publiceringsdatum
2020-03-30

Dina arbetsuppgifter
I rollen som kommunsekreterare är du en av två nyckelpersoner gällande samordning och administration av ärendeprocessen till kommunfullmäktige, överförmyndarnämnden, miljö- och byggnadsnämnden, valnämnden, kommunstyrelsen med tillhörande utskott.
Du ansvarar för den politiska ärendeprocessen i form av att sammanställa kallelser och handlingar samt att genom ett kvalificerat sekreterarskap föra protokoll i våra politiska organ. Du kommer även att granska beslutsunderlag och ansvara för att ärenden blir korrekt handlagda före politiska beslut tas.
Din roll innebär att du arbetar konsultativt genom att stödja förtroendevalda och tjänstepersoner i praktiska frågor kring ärendeberedningsprocessen och dess administration. Vidare innefattar uppdraget att vara delaktig i utvecklingen av ärendehanteringsprocessen och andra administrativa rutiner, där bland annat valadministrationen ingår.

Kvalifikationer
Vi ser gärna att du som söker har högskoleexamen med samhällsvetenskaplig eller juridisk inriktning, eller annan adekvat utbildning vi bedömer som lämplig.
Vi vill även att du har några års erfarenhet av motsvarande arbetsuppgifter, gärna i en politiskt styrd organisation. Har du tidigare utredningsvana är det meriterande.

Dina personliga egenskaper
Vi söker dig som är engagerad, lösningsinriktad, flexibel, effektiv och noggrann. Du har ett professionellt serviceinriktat förhållningssätt, är utvecklingsorienterad och driver självständigt frågor inom ditt område. Du ska trivas med att arbeta med såväl administrativa arbetsuppgifter som med strategiska utvecklingsfrågor.

Du förstår hur en politiskt styrd organisation fungerar och är insatt i kommunallagen. Ordning och reda är avgörande för att lyckas och du har förmågan att omsätta ett processtänk i praktiken. Du är bekväm i rollen som sekreterare och hanterar det svenska språket utmärkt i både tal och skrift.
Eftersom vi arbetar i team ser vi att du är en relationsskapande person som uppskattar samarbete med andra. Vidare har du lätt för att lära nytt och anpassa dig till vad situationen kräver. Du är en initiativtagande person och kommer med konstruktiva förslag till förbättringar, så att vi som förvaltning och organisation kan leverera med hög kvalitet och fortsätta utvecklas. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde efter överenskommelse.
Du arbetar vanligtvis dagtid men då kommunfullmäktige har sina möten på kvällstid så ingår även detta i kommunsekreterarens arbete.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-04-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Skinnskattebergs kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2020:24".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Skinnskattebergs kommun (org.nr 212000-2023)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Jobbnummer
5171029

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skinnskattebergs Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skinnskattebergs Kommun: