Kommunsekreterare

Krokoms Kommun / Organisationsutvecklarjobb / Krokom
2018-12-12
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kommunsekreterare" (publicerad 2022-08-15) ⬅️


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Krokom, Östersund, Åre, Strömsund, Ragunda eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Krokoms Kommun i Krokom

Som kommunsekreterare i Krokoms kommun kommer du att vara en nyckelperson när det gäller att samordna och administrera ärendeflödet till de politiska processerna framför allt i kommunstyrelsen. Du kommer att vara ansvarig för att planera och kvalitetssäkra ärendehanteringen. Du ska granska beredningsunderlag och sammanställa handlingar, föredra ärenden samt föra protokoll på såväl politiska sammanträden som sammanträden inom tjänstemannaorganisationen.
Som kommunsekreterare har du en nyckelposition med många kontaktytor i organisationen. Du kommer bl.a. att leda kommunens interna nätverk av nämndsekreterare och därigenom driva arbetet med att utveckla ärendeberedningsprocesser och administrativa rutiner.
Din roll kommer att vara konsultativ genom att stödja förtroendevalda och chefer i praktiska frågor kring ärendeberedningsprocessen och dess administration. Även intern rådgivning och vägledning till tjänstemän och förtroendevalda vad gäller ärendeprocessen ingår som en del i arbetet.
Då nämndprocessen är digital är det viktigt att du har kunskap och vana att arbeta med modern teknik och att arbeta i digitala ärendehanteringssystem. I ditt arbete kommer du bland annat att arbeta med systemen Ciceron DoÄ och Stratsys. Det är en fördel om du har erfarenhet från de systemen. Du ska vara intresserad av att bidra i kommunens arbete med digitalisering.

Du har ett stort intresse för offentlig förvaltning och samhällsfrågor. Du är resultatinriktad och har förmåga att leverera hög kvalitet, även under tidspress. Du är utvecklingsinriktad med en förmåga att planera strategiskt och kan vara flexibel mellan det praktiska och strategiska i arbetet. Du har förmåga att snabbt sätta sig in i komplexa frågeställningar och har en förmåga att förstå vad organisationen behöver för att utvecklas och nå resultat. Du kan uttrycka dig mycket väl i tal och skrift på svenska och är tydlig i din kommunikation. Som person är du noggrann, ansvarsfull och har ett serviceinriktat förhållningssätt.
Du har högskoleutbildning inom samhälls- eller statsvetenskap, juridik, offentlig förvaltning eller liknande och några års erfarenhet av arbete i offentlig verksamhet. Du ska ha goda kunskaper i kommunallagen, förvaltningslagen och offentlighets- och sekretesslagstiftningen.

Krokoms kommun är en attraktiv del av Jämtland med livskvalitet, framtidstro och tillväxt. Vi arbetar aktivt för att få fler företag, fler boende och fler besökare. Här växer framtidstron och befolkningen ökar, tack vare att människor både flyttar hit och vill stanna kvar. Vi värnar om alla invånare och därför arbetar vi kvalitets- och målinriktat för att ge bra service och omsorg genom livets alla skeden.
Krokom ligger mellan Östersund och Åre. Här finns närhet till både stad och en storslagen natur med fantastiska möjligheter till ett rikt friluftsliv.

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidareanställning på heltid. Tillträde enligt överenskommelse.

Publiceringsdatum
2018-12-12

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-01-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sara Anselmby sara.anselmby@krokom.se 0640 161 06

Företag
KROKOMS KOMMUN

Adress
KROKOMS KOMMUN
Offerdalsvägen 8
83580 Krokom

Kontorsadress
Offerdalsvägen 8

Jobbnummer
4506872

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Krokoms Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Krokoms Kommun: