Kommunsekreterare

Klippans kommun, Kansliavdelning / Administratörsjobb / Klippan
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Klippan, Åstorp, Bjuv, Perstorp, Örkelljunga eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Klippans kommun, Kansliavdelning i Klippan

Klippans kommun ligger i det attraktiva och expansiva nordvästra Skåne. Vi växer hela tiden och idag kallar över 17 000 invånare någon del av vår kommun hemma. Att ta sig hit är enkelt, både kollektivt och med bil. Det gör oss till ett smart val.
Hos oss får du cirka 1500 medarbetare. Tillsammans är det vårt jobb att ge alla kommunmedborgare rätt förutsättningar och möjligheter. Det är så viktigt för oss att vi har gjort det till vår policy: "Klippan - en kommun där vi tillsammans skapar goda förutsättningar att växa upp, leva och verka. Här bor och mår vi bra!"
Tillsammans med vår värdegrund som är Professionalitet, Engagemang och Öppenhet skapar den grunden till hur vi arbetar och hur vi ser på vår organisation.
Att våra medarbetare ska trivas är viktigt för oss. Du ska känna att du har goda möjligheter till utveckling och bra förmåner. Därför har vi Förmånsklippan som är en portal full med förmåner för anställda i vår kommun.
För allas trevnad tillämpar Klippans kommun en rökfri arbetstid.



Publiceringsdatum
2018-12-12

Arbetsuppgifter
Är du vår nya kommunsekreterare? Vi är ett team om fem personer som tillsammans ansvarar för arbetet inför, under och efter de politiska sammanträdena. Klippans kommun arbetar löpande med verksamhetsutveckling och har under hösten 2018 samlat all nämndadministration centralt inom kansliavdelningen. Vi har ett starkt fokus på utveckling av gemensamma förhållningssätt och arbetsmetoder och det förutsätts att du tycker om att vara delaktig i utvecklingsprocesser. Vi delar med oss och hjälper varandra för att lyckas med vårt uppdrag att stödja förvaltning och förtroendevalda i frågor som gäller ärendehantering och nämndadministration.

Som kommunsekreterare i Klippans kommun kommer du att vara nyckelpersonen när det gäller att samordna, administrera och kvalitetssäkra ärendeprocessen till kommunstyrelse och kommunfullmäktige. Du arbetar nära kommundirektör, kanslichef, registrator, nämndsekreterare och handläggare.

Du granskar beredningsunderlag och sammanställer handlingar till kommunstyrelse, dess utskott och kommunfullmäktige, samt för protokoll vid dessa sammanträden. Vidare innefattar uppdraget sekreterarskap i vissa andra organ såsom t.ex. valnämnd och valberedning samt arbete i samband med Allmänna val.

Du arbetar med utveckling och effektivisering av den övergripande nämndprocessen och är ett konsultativt stöd till förvaltningens tjänstepersoner i deras arbete med att producera beslutsunderlag. I arbetsuppgifterna ingår även egen handläggning av ärenden i form av att bearbeta, analysera och skriva utredningar samt att uppdatera styrdokument.



Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskole-/universitetsexamen inom juridik eller annan utbildning som arbetsgivaren anser likvärdig och erfarenhet av arbete i offentlig verksamhet. Du ska ha mycket goda kunskaper i kommunallag, förvaltningslag och offentlighets- och sekretesslagstiftning.

Du har ett stort intresse för offentlig förvaltning och samhällsfrågor. Det är viktigt att du är analytisk, tar egna initiativ och är proaktiv. Dessutom tror vi att du kan identifiera förbättrings- och utvecklingsmöjligheter, motiveras av utmaningar och är en utpräglad problemlösare. Eftersom nämndprocessen är digital är det viktigt att du har kunskap om och vana att arbeta med modern teknik.

Du kan uttrycka dig mycket väl i tal och skrift på svenska och är tydlig i din kommunikation. Som person är du noggrann, ansvarsfull, kvalitetsmedveten och har ett serviceinriktat förhållningssätt.

Då vi arbetar i team förväntas du vara social och ha lätt för att samarbeta och kommunicera med andra människor. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.


ÖVRIGT
Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.

Som rekryteringsverktyg använder vi Visma Recruit för att hantera ansökningar samt kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess. För att underlätta vår bedömning av ansökningar bör du därför använda Visma Recruit elektroniska ansökningsblankett. Tillsättningen av tjänsten kommer att grunda sig på de uppgifter du lämnar, det är därför av största vikt att Du är noggrann när du fyller i Din ansökan. Du söker jobbet genom länken i annonsen.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-01-08
Ange följande referens när du ansöker: A835811
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Cecilia Christensen cecilia.christensen@klippan.se 0435-281 03

Företag
Klippans kommun, Kansliavdelning

Adress
Klippans kommun, Kansliavdelning
Trädgårdsgatan 12
26480 Klippan

Kontorsadress
Trädgårdsgatan 12 KLIPPAN

Jobbnummer
4505345

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Klippans kommun, Kansliavdelning

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Klippans kommun, Kansliavdelning: