Kommunsekreterare

Uddevalla Kommun, Kommunledningskontoret / Organisationsutvecklarjobb / Uddevalla
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Uddevalla, Munkedal, Färgelanda, Vänersborg, Trollhättan eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Uddevalla Kommun, Kommunledningskontoret i Uddevalla

Vi är allt fler som väljer att bo i Uddevalla. Kommunen växer stadigt och har idag drygt 55 000 invånare. Här har vi hav, skog och fjäll nära inpå och dessutom ett rikt näringsliv som präglas av småföretagande och god samverkan.

I Uddevalla kommun strävar vi aktivt efter mångfald genom att värdesätta och rekrytera medarbetare med olika bakgrund. Vi bedriver ett aktivt hälsofrämjande arbete med målsättningen att vara en attraktiv arbetsgivare och en hälsofrämjande organisation. I mötet med andra människor är våra ledord öppenhet, respekt och professionalitet. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart samhälle - för alla invånare.

Liv, lust och läge blir livskvalitet i Hjärtat av Bohuslän!




Publiceringsdatum
2018-09-13

Beskrivning
Är du en digital demokrat och värnar rättssäkerheten lika högt som en öppen, effektiv och digital offentlig förvaltning? Gillar du att samordna och ha en nyckelfunktion i diarie- och ärendehanteringsfrågor? Då kan du vara vår nya kollega!

Avdelningen juridik och administration är en del av kommunledningskontoret.

På avdelningen finns för närvarande 12 medarbetare som ger ett administrativt och juridiskt stöd inom den kommunala verksamheten. Inom förvaltningen finns även samverkande överförmyndare, som är en gemensam förvaltning för överförmyndare i 8 kommuner. Vårt uppdrag är att ge bästa service med bra kvalité.

Dina arbetsuppgifter
Som kommunsekreterare i Uddevalla kommun kommer du att vara nyckelpersonen när det gäller att samordna och administrera ärendeprocessen till kommunstyrelsen och kommunfullmäktige. Du kommer att vara ansvarig för att planera och kvalitetssäkra processen.

• Sekreterare i kommunfullmäktige och kommunstyrelsen samt utskott och beredningar.
I det ingår att sammanställa handlingar, upprätta kallelser och protokoll samt närvara vid sammanträden och beredningsmöten.

• Administrativt stöd.

• Förvalta kommunens författningssamling.

• Kvalitetsgranska beslutsunderlag samt ge råd och utbildning till handläggare och chefer så att diarei- och ärendeprocessen fungerar på ett effektivt och rättssäkert sätt.

• Även diarieföring och posthantering kan förekomma.

• Kvällsarbete förekommer.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleutbildning inom statsvetenskap, juridik, offentlig förvaltning eller liknande. Du har några års erfarenhet av arbete i offentlig verksamhet, kunskap och vana av att arbete med modern teknik och arbeta i digitala ärendehanteringssystem. Har du dessutom erfarenhet från en liknande tjänst i kommun eller offentlig förvaltning eller erfarenhet av en samordnande funktion är det meriterande.

Som person är du trygg och stabil. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter, strukturerar och planerar ditt arbete och driver processer framåt. Du har integritet och samarbetar bra med andra människor och trivs i servicerollen med många kontaktytor. Du har också förståelse för kraven på arbetet i en politisk styrd organisation.

Du kan uttrycka dig mycket väl i tal och skrift på svenska och du är tydlig i din kommunikation. Du har goda kunskaper i kommunallagen, förvaltningslagen och offentlighets- och sekretesslagstiftningen.

För dig som inte är medborgare inom EU/EES-området krävs arbetstillstånd, detta gäller inte dig som har permanent uppehållstillstånd. Arbetstillståndet ska uppvisas vid intervjutillfället.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-09-27
Ange följande referens när du ansöker: 2018/417
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Helena Lennernäs, avdelningschef 0522-696042
Annica Åberg, nämndsekreterare 0522-69 60 48

Företag
Uddevalla kommun, Kommunledningskontoret

Adress
Uddevalla kommun, Kommunledningskontoret
Varvsvägen 1
45181 Uddevalla

Kontorsadress
Varvsvägen 1

Jobbnummer
4344710

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Uddevalla Kommun, Kommunledningskontoret

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Uddevalla Kommun, Kommunledningskontoret: