Kommunsekreterare
Tidaholms kommun / Organisationsutvecklarjobb / Tidaholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla organisationsutvecklarjobb i Tidaholm,
Falköping,
Hjo,
Skövde,
Tibro eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Tidaholms kommun i Tidaholm Tidaholms kommun med ca 12 800 invånare är belägen i en naturskön trakt mellan Västgötabergen och Hökensås fritidsområde. Kommunen har ett välutvecklat näringsliv med långa industritraditioner och erbjuder rika möjligheter till kultur- och fritidsaktiviteter samt ett omfattande föreningsliv. Närhet och trygghet är våra kännetecken. I Tidaholms kommun arbetar vi aktivt för att skapa hälsofrämjande arbetsplatser med en god arbetsmiljö. Vi erbjuder olika former av friskvård och rökfri arbetstid.
Kansliavdelningen ansvarar för ärendeberedning, sammanträdesrutiner, sekreterarskap samt administrativ service till kommunfullmäktige, kommunstyrelse, arbetsutskott, personalutskott, utvecklingsberedning, valberedning och valnämnd. Det ingår i kansliavdelningens uppgift att ge juridiskt stöd till förvaltningarna, ansvara för centralarkivet och för anordnande av val. Kansliavdelningen är även systemägare av det kommungemensamma ärendehanteringssystemet. På kansliavdelningen arbetar kommunsekreterare, huvudregistrator och kommunjurist/kanslichef.
Vi söker nu en kommunsekreterare till ett vikariat på heltid med början 2018-02-01 eller enligt överenskommelse och till och med 2018-08-31.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Självständigt samordna förvaltningens ärendeberedning.
• Vara sekreterare i kommunstyrelsen samt dess utskott.
• Bereda och handlägga ärenden till kommunstyrelsen.
• Övriga administrativa uppgifter.
Publiceringsdatum2017-12-01Kompetenser• Högskoleutbildning inom samhällsvetenskap, förvaltning, juridik eller motsvarande.
• Goda kunskaper inom IT-området, särskilt inom Office-paketet.
Det är meriterande om du har:
• Kunskaper i kommunal- och förvaltningsrättsliga frågor samt offentlighets- och sekretessbestämmelser.
• Erfarenhet från kvalificerat administrativt arbete.
• Erfarenhet från arbete med dokument- och ärendehanteringssystem, gärna Evolution.
• Erfarenhet från arbete i offentlig verksamhet, gärna kommunal nämndsadministration.
Som person ser vi att du är organiserad, professionell, analytisk och serviceinriktad. Du är självgående och har lätt för att samarbeta med olika personer. Du gillar snabba tempoväxlingar i arbetet och stimuleras av den variation av arbetsuppgifter som arbetet i en mindre kommun erbjuder. Du förväntas kunna uttrycka dig väl i tal och i skrift.
Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Välkommen med din ansökan senast 2017-12-31.
Kontaktuppgifter till fackliga representanter hittar ni här:
http://www.tidaholm.se/naringslivarbete/ledigajobbVi tar endast emot ansökan via vår hemsida
www.tidaholm.se under lediga jobb eller direkt på
http://web103.reachmee.com/ext/I009/626/main?site=5&validator=e2b8cd2fedcfacd837ba40069ed9ae7d&lang=SEVälkommen med din ansökan!
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-12-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMarkus Wästefors, Kanslichef
markus.wastefors@tidaholm.se 0502/606048
FöretagTidaholms kommun
AdressTidaholms kommun
Torggatan 26
52283 Tidaholm
KontorsadressTorggatan 26
Jobbnummer 3831894
Observera att sista ansökningsdag har passerat.