Kommunsekreterare
Bräcke Kommun / Administratörsjobb / Bräcke
2017-07-13
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kommunsekreterare" (publicerad 2017-08-21) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Bräcke,
Höganäs,
Ängelholm,
Helsingborg,
Båstad eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bräcke Kommun i Bräcke,
Ånge eller i
hela Sverige Bräcke kommun är den östra porten in till Jämtland/Härjedalen och här byggs upplevelserna kring närhet till både naturen och människorna. Bräcke har goda möjligheter till att bli landets första helt fibrerade kommun, där alla företag och hushåll har erbjudits tillgång till fiber. Den som tar kringkrokar i den till ytan stora kommunen har många smultronställen att upptäcka. Kommunen består av små och medelstora företag inom diverse branscher, störst är trä- och metallindustri. Välkommen till Bräcke kommun, här finns goda kommunikationer mitt i stråket mellan Östersund och Sundsvall.
Till stabens kanslienhet söker vi nu en kommunsekreterare. Staben har styrande och stödjande uppgifter inom avdelningsgemensamma områden.
Publiceringsdatum2017-07-13Dina arbetsuppgifterSom kommunsekreterare är du sekreterare i kommunstyrelsen, kommunfullmäktige och valnämnd. I det ingår ärendeberedning, sammanställning av kallelser och handlingar, samt att skriva och expediera protokoll. Kommunsekreteraren är sakkunnig i frågor som rör offentlighet och sekretess, förvaltningsrätt och innehar rollen som kommunens personuppgiftsombud.
I tjänsten ingår även system- och utvecklingsansvar för ärendehanteringssystemet W3D3, ansvar för hantering av allmänna val samt arkivansvar.
Du är också att delaktig i andra delar av kanslienhetens och stabens arbete.
KvalifikationerDu som söker tjänsten ska ha relevant högskoleutbildning inom offentlig förvaltning, samhällsvetenskap, juridik eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Du ska ha mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.
Vi ser gärna att du som söker tjänsten:
• har erfarenhet och kunskap i Office
• har erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation
• har erfarenhet av nämndadministration
• har erfarenhet av att arbeta med allmänna val
• har erfarenhet och kunskap i ärendehanteringssystemet W3D3
• har erfarenhet och/eller utbildning i arkivfrågor
Du har ett strukturerat arbetssätt och kan hantera flera arbetsuppgifter på en gång och slutför uppdrag på utsatt tid.
Vi lägger stor vikt vid de personliga egenskaperna. Vi förutsätter att du är serviceinriktad, ansvarstagande och har en god samarbetsförmåga.
Ev. provanställning tillämpas.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningMånadslön
Individuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-08-09
Ange följande referens när du ansöker: 110/17
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktStabschef Camilla Samulesson 0693-16124
FöretagBräcke kommun
AdressBräcke kommun
Box 190
84321 BRÄCKE
KontorsadressHantverksgatan 25
Jobbnummer 3604075
Observera att sista ansökningsdag har passerat.