Kommunsekreterare

Norbergs Kommun / Administratörsjobb / Norberg
2016-06-08
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kommunsekreterare" (publicerad 2022-09-13) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Norberg, Fagersta, Avesta, Hedemora, Smedjebacken eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Norbergs Kommun i Norberg, Fagersta eller i hela Sverige

Norberg är en bergslagskommun och utgör centrum i en av landets äldsta bergslagsbygder, här bor ca 5 700 personer varav ca 80 % i tätorten. Geografiskt är kommunen belägen i Västmanlands norra del med gräns mot Fagersta, Sala och Dalarna

Kommunen är Norbergs största arbetsgivare med drygt 500 medarbetare. Kommunens huvuduppgift är bl a att ge invånarna god service inom skola, vård och omsorg som är några av kommunens obligatoriska verksamheter.
Bland de frivilliga verksamheterna finns ett rikt utbud av kultur- och fritidsverksamhet. Inom kommunens ledningskontor finns, förutom kommunchefen, ett antal kommungemensamma funktioner för bl a personalfrågor, IT-strategi, beredskapssamordning och krishantering samt administration.

Enhet administration, som kommunsekreteraren tillhör, ansvarar för nämndadministrationen för kommunfullmäktige, kommunstyrelsen och kommunstyrelsens allmänna utskott. Inom enheten finns även kommunens registrator som ansvarar för all registrering av in- och utgående handlingar. Inom enheten finns också en kontorsservicefunktion.

Publiceringsdatum
2016-06-08

Dina arbetsuppgifter
Du som gillar utmaningar kommer att ha ett självständigt och utvecklande arbete som också ställer krav på gott samarbete med förtroendevalda politiker och övriga verksamheter i kommunen.

Tillsammans med kommunchef och enhetschef arbetar du nära de förtroendevalda och som kommunsekreterare ansvarar du för sekreterarskapet i kommunfullmäktige, kommunstyrelsen och kommunstyrelsens allmänna utskott. Det innefattar ansvar för kallelse, handlingar och protokoll till förtroendemannaorganen liksom ärendeberedning och olika utredningsuppdrag.

Kommunsekreteraren ser vi som nyckelperson och initiativtagare till att ta fram metoder och arbetssätt för att säkerställa hög kvalitet i styrelseadministrationen. I uppdraget ingår också att utveckla ärendehanteringsprocessen och aktivt medverka i digitalisering av styrelsens utskick av handlingar. En viktig del av arbetet är att ge styrelse och utskott service och stöd i deras arbete.

Kvalifikationer
Vi söker dig som antingen har högskoleutbildning med samhällsvetenskaplig, statsvetenskaplig eller juridisk inriktning och/eller annan relevant kunskap och erfarenhet för tjänsten. Det är meriterande om du har arbetat med liknande uppgifter inom offentlig verksamhet, liksom erfarenhet från att arbeta med moderna ärendehanterings-system.

Du är en person som har god samarbetsförmåga med ett positivt och serviceinriktat förhållningssätt. Fallenhet för struktur, ordning och noggrannhet är en självklarhet. Arbetet kräver att du har mycket goda kunskaper i det svenska språket och kan uttrycka dig väl i både tal och skrift. Du kan arbeta självständigt och ta egna initiativ när
så krävs. Du tycker om nya digitala lösningar.

Kommunen har en aktiv samverkan i regionen. Därför är det en fördel om du har B-körkort och tillgång till bil.

Anställningsvillkor:
Tillsvidareanställning, heltid. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Månadslön. Provanställning kan eventuellt tillämpas.

Så ansöker du
Välkommen med din ansökan senast 2016-06-30 via HR-supporten på www.norberg.se .
Bifoga personligt brev och CV. Betygshandlingar ber vi dig ta med vid en eventuell intervju.

Urvalsarbete och intervjuer kan ske löpande under ansökningstiden, varför vi ber dig att skicka din ansökan snarast möjligt.

Upplysningar om tjänsten lämnas av:
Chef enhet Administration, Caroline Persson, caroline.persson@norberg.se , tfn: 0223-291 02
Personalchef, Anita Karlsson, anita.karlsson@norberg.se , tfn: 0223-291 09

Fackliga företrädare:
Fackliga representanter nås via kommunens växel 0223-290 00

Körkortskrav
B
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-06-30
Ange följande referens när du ansöker: LK 06/16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Administrativ chef Caroline Persson 0223-29102
Personalchef Anita Karlsson 0223-29109

Företag
Norbergs kommun

Adress
Norbergs kommun
Box 25
73821 NORBERG

Kontorsadress
Malmgatan 7

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2894111

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Norbergs Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Norbergs Kommun: