Kommunsekreterare

Åtvidaberg kommun / Organisationsutvecklarjobb / Åtvidaberg
2015-12-17
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kommunsekreterare" (publicerad 2019-04-09) ⬅️


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Åtvidaberg, Linköping, Valdemarsvik, Söderköping, Norrköping eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Åtvidaberg kommun i Åtvidaberg, Linköping eller i hela Sverige

Åtvidabergs kommun har cirka 11 500 invånare, ligger drygt tre mil från universitetsstaden Linköping. Åtvidaberg har ett lyckat läge mellan kust och storstad, med fin natur, sjöar, bad och ett rikt friluftsliv. I Åtvidaberg finns många olika företag och ett framgångsrikt näringslivsklimat. Åtvidaberg är en kommun med framåtanda som ständigt jobbar för att utveckla både näringsliv och kommunen som organisation. Kommunen har en väl utvecklad kommunal service och goda möjligheter till fritidsaktiviteter. Kommunikationerna mellan Åtvidaberg och Linköping är mycket goda med expressbussar och tåg som avgår varje halvtimma på morgonen och kvällen, vilket underlättar pendling.

Vi söker nu en kommunsekreterare till kommunledningsförvaltningens kansli. Som kommunsekreterare är du en strategisk resurs till kommunstyrelsen, kommunchef och förvaltningarna inom det nämndadministrativa området. 

Som kommunsekreterare blir dina huvuduppgifter

• Sekreterare i kommunstyrelsen, planerings- och ekonomiutskottet och personalutskottet.
• Ansvara för den politiska ärendeprocessen i form av beredningar, kallelser och protokoll.'
• Ge stöd till handläggare och chefer i deras arbete med att producera beslutsunderlag.
• Delta i utvecklingen av kommunens gemensamma administrativa rutiner och användandet av dokument- och ärendehanteringssystemet Ciceron.
• Delta i arbetet med att utarbeta och uppdatera styrdokument och riktlinjer samt genomföra utredningsuppdrag.
• Medverka vid planering, genomförande och administration av allmänna val.

Arbetet är utåtriktat och innebär många kontakter framför allt inom kommunen men i viss mån även utom organisationen. Vi jobbar i en liten organisation så arbetsuppgifterna varierar och det är naturligt att dela på olika arbetsuppgifter vid behov.

Vi söker dig som har

Högskoleexamen inom statsvetenskap, samhällsvetenskap, rättsvetenskap, juridik eller motsvarande utbildning. Du har en god förmåga att uttrycka dig lättförståeligt i tal och skrift och goda kunskaper i kommunal- och förvaltningsrätt samt offentlighet- och sekretesslagstiftningen.

Flerårigt erfarenhet från liknande arbete inom en politiskt styrd är meriterande.

Publiceringsdatum
2015-12-17

Dina personliga egenskaper
Vi söker dig som har ett flexibilitet förhållningssätt och snabbt kan anpassa sig då förutsättningarna ändras. Du är säker i din roll och upplevs som kunnig och trygg inom sakområdet. Du har lätt för att ta initiativ. Du är noggrann, uppmärksam samt har en förmåga att strukturera, organisera och prioritera dina arbetsuppgifter på ett effektivt och självständigt sätt.

Välkommen med din ansökan senast den 10 januari!

I Åtvidabergs kommun eftersträvar vi jämställdhet varför vi gärna ser en personalsammansättning som även speglar mångfalden i samhället. Vi välkomnar sökande som bidrar till detta.

Vi sköter hela rekryteringsprocessen själva och önskar därför denna gång inte några ytterligare erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Månadslön enligt ök

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-01-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jonas Fredriksson, Kanslichef 0120-831 21
Christina Alm, Vision 0120-833 33
Sarah Andersson, SSR 0706-011815

Företag
Åtvidaberg kommun

Adress
Åtvidaberg kommun
Box 206
59725 Åtvidaberg

Kontorsadress
Box 206

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2581273

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Åtvidaberg kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Åtvidaberg kommun: