Kommunsekreterare

Rättviks kommun, / Organisationsutvecklarjobb / Rättvik
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Rättvik, Leksand, Mora, Gagnef, Orsa eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Rättviks kommun, i Rättvik, Leksand eller i hela Sverige

Rättvik - livskvalitet in på knutarna! Här finns de mest attraktiva boendemiljöerna med hög livskvalitet, trygghet och service för våra innevånare och besökare, vilket bidrar till vår ökade inflyttning. Bidrar till trivseln gör också vårt rika kultur- och föreningsliv och vår unika natur. Bevarade traditioner, nytänkande och mod i samklang skapar en fantastisk livsmiljö.

Rättviks kommun ska vara en framtidskommun för boende och besökande kännetecknad av entreprenörsanda och småskalighet. Under devisen "Där tradition möter framtid" vågar vi utmana och utveckla vår kommun, med avstamp i vår historia. Vi vill nu välkomna ännu en medarbetare in i dessa spännande processer!

Kanslienheten, där kommunsekreteraren finns, ansvarar för nämndadministration för kommunfullmäktige, kommunstyrelsen och kommunstyrelsens allmänna utskott. Därutöver ansvarar enheten för sammanträdesservice samt ger kommunens centrala beslutsfunktioner stöd och service.

Publiceringsdatum
2015-09-17

Dina arbetsuppgifter
Som kommunsekreterare spelar du en central roll i administration och samordning av arbetet i kommunens fullmäktige, kommunstyrelsen och dess utskott. Du är sekreterare i vissa utskott, valnämnden och vissa centrala beredningar och grupper. I tjänsten ingår olika utredningsuppdrag, främst övergripande frågor kopplade till den politiska verksamheten och som kvalificerat stöd till kommunchef och övrig förvaltning. Vidare innefattar arbetet även att vara delaktig i utvecklingen av administrativa rutiner och ärendehanteringsprocessen. Kommunen är på väg att införa ett nytt dokument- och ärendehanteringssystem med målsättningen att skapa en helt digitaliserad ärendehantering där du kommer att ha en central roll.

Vem är du?
Vi söker dig som har högskoleutbildning med inriktning mot offentlig förvaltning, juridisk inriktning eller annan högskoleutbildning som bedöms likvärdig. Du har goda kunskaper i kommunalrätt, offentlighet- och sekretesslagstiftning och kunskaper i förvaltningsrätt som du förvärvat via utbildning eller genom arbetslivserfarenhet. Tjänsten kräver att du kan uttrycka dig mycket väl i tal och skrift.

Du är bekväm i rollen som sekreterare, du är noggrann och utåtriktad. Vidare har du ett intresse för, samt kunskap i IT-frågor och ärendehanteringssystem. Tjänsten förutsätter att du har erfarenhet av att arbeta självständigt, ta egna initiativ och driva frågor. Du ska bidra med service, samarbetsvilja samt ha en positiv inställning till omgivningen.

Du har ett strukturerat arbetssätt samt är van att hantera flera arbetsuppgifter på en gång. Du har förmåga att jobba mot i förväg angivna tider och har förmåga att prioritera mellan olika arbetsuppgifter.

Upplysningar om tjänsten
Tjänsten är tillsvidare och på heltid. Tillträde efter överenskommelse
Din ansökan vill vi ha senast den 11 oktober 2015.

Kontaktperson för tjänsten är kommunchef Ulf Israelsson 0248-70136. Kontaktpersoner för våra fackliga organisationer når du via växeln 0248-70000.

Ansökan skickas, helst med e-post, till karin.lundback@rattvik.se alternativt Rättviks kommun, kanslienheten, 795 80 Rättvik

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-10-11
Ansökan kan skickas till e-postadress: karin.lundback@rattvik.se

Kontakt
Ulf Israelsson, kommunchef 0248-70136 (direkt)

Företag
Rättviks kommun,

Adress
Rättviks kommun,
79580 RÄTTVIK

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 0248-70000

Jobbnummer
2434027

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Rättviks kommun,

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Rättviks kommun,: