Kommunsekreterare

Experis Finance Huvudkontor / Organisationsutvecklarjobb / Vingåker
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Vingåker, Katrineholm, Finspång, Arboga, Flen eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis Finance Huvudkontor i Vingåker, Katrineholm, Finspång, Kumla, Kungsör eller i hela Sverige

Experis Finance erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom exempelvis Ekonomi & Redovisning, Finans, Inköp, Skatt och Risk. Det gör vi via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis Finance finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.

Publiceringsdatum
2015-08-12

Dina arbetsuppgifter
Experis söker nu för kunds räkning en Kommunsekreterare för ett kortare uppdrag med start omgående. Som Kommunsekreterare är din uppgift att samordna och administrera i de politiska beslutsprocesserna och driva beredning och handläggning av ärenden.
Arbetsuppgifterna består bland annat i att vara stöd till kommunchef, sekreterarskap samt ärendehantering till kommunstyrelsen och kommunfullmäktige, göra research, policyfrågor och i viss mån juridiska frågor. Du kan även komma att arbeta med utredningar, svara på remisser, motioner och andra liknande skrivelser.
Arbetet är utåtriktat och innebär många kontakter inom hela organisationen.

Vem är du?
Vi söker dig med examen från samhällsvetenskap, juridik, retorik, statsvetenskap eller motsvarande högskoleutbildning som bedöms som likvärdig. Tjänsten kräver att du kan uttrycka dig mycket väl i tal och skrift. Du är bekväm i rollen som sekreterare, du är noggrann och utåtriktad och kan arbeta självständigt, ta egna initiativ och driva frågor. Du bidrar med service, samarbetsvilja samt en positiv inställning till omgivningen. Du är strukturerad samt van vid att hantera flera arbetsuppgifter på en gång. Du har förmåga att jobba mot i förväg angivna tider och har förmåga att prioritera mellan olika arbetsuppgifter.

Vad kan vi erbjuda dig?
Vi har förmånen att verka i en miljö med stor erfarenhet och bred kompetens där nya och spännande utmaningar finns för dig med hög ambitionsnivå och arbetskapacitet. Vi samarbetar med både stora och mindre företag över hela världen, och vår specialistkunskap om marknaden gör att vi snabbt kan hitta rätt jobbmöjlighet för dig. Vi är experter på att se varje individs unika potential. Det är så vi lyckas matcha dig med ett företag där du kommer att trivas, utvecklas och inspireras

Kontaktperson för detta jobb
Du söker tjänsten via ansökningslänken med registrerad CV. Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.eller brev. Intervjuer sker löpande och därför önskar vi att få din ansökan så fort som möjligt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden går ut.

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta konsultchef Marika Johansson via mail Marika.Johansson@se.experis.com

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
100% Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-08-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Marika Johansson 019-166551

Företag
Experis Finance Huvudkontor

Adress
Experis Finance Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm

Kontorsadress
Klarabergsgatan 29

Jobbnummer
2386266

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis Finance Huvudkontor

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis Finance Huvudkontor: