Kommunsekreterare
Sandvikens kommun, Kommunledningskontoret / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Sandviken
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Sandviken,
Ovanåker,
Gävle,
Hofors,
Ockelbo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sandvikens kommun, Kommunledningskontoret i Sandviken Alpin skidåkning, bad längs Storsjöns stränder och rekreationsområden i anrika bruksmijöer. I Sandviken väntar ett rikt frilufts- och kulturliv i kombination med låga boende- och levnadskostnader. Allt i en internationell atmosfär kring den högteknologiska verkstadskoncernen Sandvik AB. Sandvikens Kommun arbetar för en bra livsmiljö för kommunens 37000 invånare samt att vara den goda arbetsplatsen för över 3000 anställda.
Publiceringsdatum2014-08-22ArbetsuppgifterSom kommunsekreterare är du mitt i händelsernas centrum och har koll på vad som händer i kommunen. Du kommer att vara ansvarig för och administratör av sammanträdena för kommunstyrelsen, dess arbetsutskott och kommunfullmäktige. Detta innebär viss tjänstgöring kvällstid. I tjänsten ingår även att delta i projekt och utredningar där din sakkunskap behövs. I din roll som kommunsekreterare kommer du att konsulteras i allehanda frågor både av förtroendevalda och av tjänstemän i kommunen. Kommunsekreteraren sammankallar till nämndsekreterarträffar inom kommunen. Tjänsten är organisatoriskt placerad på kommunledningskontoret med den administrativa chefen som närmsta chef. Du som kommunsekreterare ansvarar för att vidareutveckla den digitala nämndsadministrationen.
KvalifikationerVi söker dig som har juridisk och/eller akademisk samhällsvetenskaplig utbildning eller likvärdig utbildning/erfarenhet. Dina IT-kunskaper är goda och du är intresserad av e-förvaltning och vill bidra till utvecklingen inom området.
Som person är du serviceinriktad, social och bra på att uttrycka dig både i tal och i skrift. Du är också förtroendeingivande, noggrann, strukturerad, ordningsam och serviceinriktad och har förmåga att ta egna initiativ. Du har tidigare erfarenhet från arbete i politiskt styrd organisation/offentlig förvaltning, samt kunskap om nämndadministration.
Personlig lämplighet kommer att väga tungt vid tillsättningen av tjänsten.
ÖVRIGT
Vi välkomnar alla sökande som bidrar till mångfald oberoende av ålder, kön, funktionshinder, social och kulturell tillhörighet, religionstillhörighet eller sexuell läggning.
Sök tjänsten via
www.sandviken.se .
Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.
Arbetstider och omfattningHeltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-09-14
Ange följande referens när du ansöker: 97-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktTommie Floréus, Administrativ chef 026-241163
tommie.floreus@sandviken.seFacklig kontaktTanja Elfström, VISION 026-24 11 00
Pia Öström, JUSEK 026-24 12 43
FöretagSandvikens kommun, Kommunledningskontoret
AdressSandvikens kommun, Kommunledningskontoret
Odengatan 37
81180 SANDVIKEN
Kontorsadress81180 Sandviken
Jobbnummer 1971816
Observera att sista ansökningsdag har passerat.