Kommunsekreterare

Stenungsunds kommun, Kanslienheten / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Stenungsund
2014-03-07
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kommunsekreterare" (publicerad 2015-04-10) ⬅️


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Stenungsund, Orust, Lilla Edet, Tjörn, Kungälv eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stenungsunds kommun, Kanslienheten i Stenungsund

Stenungsund, det goda kustnära samhället med framtidstro och utveckling.

Stenungsunds kommun, är en expanderande kustkommun med ca 25000 invånare, boendemiljöer nära havet och goda kommunikationsmöjligheter. Kommunen har ett välutvecklat kultur- och föreningsliv samt bra förutsättningar för friluftsliv och rekreation. Helhetssyn, öppenhet och delaktighet är ledord i vår organisation.

Som kommunsekreterare arbetar du på kansliet som tillhör sektorn för stödfunktioner. Kansliet har sexton medarbetare och ansvarar för administration till politiken, juridiska frågor, utredningar, övergripande kvalitetsarbete, diarium, arkiv, överförmyndarverksamhet mm. Avdelningen är en stödfunktion med uppgifter som spänner över alla sektorer och styrs av ett flertal författningar, regler och riktlinjer.

Stenungsunds kommun har en politisk och verksamhetsmässig organisation som i vissa stycken skiljer sig från den mest traditionella. Bland annat bedrivs kommunstyrelsens beredning via fyra utskott och kommunfullmäktige har utsett beredningar för att bereda politiska framtids- och visionsfrågor.

Publiceringsdatum
2014-03-07

Arbetsuppgifter
I din roll som kommunsekreterare arbetar du som sekreterare i kommunstyrelsen och i bildningsutskottet. Du kommer även bl a att ansvara för utveckling av delegationsordning, vara personuppgiftsombud och ha ett delansvar för kommunarkivet.
Som kommunsekreterare deltar du tillsammans med övriga tjänstemän på kansliet med utveckling av ärendeprocess, dokumenthantering och det administrativa stödet till de förtroendevalda. Du har i din roll också ett nära samspel med handläggare och chefer i hela organisationen. I arbetsuppgifterna ingår att arbeta i olika former av utredningsarbete, att skriva tjänsteskrivelser, upprätta yttranden med mera.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har gått förvaltningslinjen eller annan högskoleutbildning som bedöms som likvärdig. Du har goda kunskaper i kommunalrätt, offentlighet- och sekretess och i registerlagstiftning. Tjänsten kräver att du kan uttrycka dig mycket väl i tal och skrift. Du är bekväm i rollen som sekreterare och du är noggrann och utåtriktad. Vidare ser vi gärna att du har ett intresse för och kunskap i IT-frågor och ärendehanteringssystem. Tjänsten förutsätter att du kan arbeta självständigt, ta egna initiativ och driva frågor. Du ska förstå din roll i en politiskt styrd organisation och bidra med service, samarbetsvilja och ha en positiv inställning till omgivningen. Du har ett strukturerat arbetssätt, är van att hantera flera arbetsuppgifter på en gång, ha förmåga att jobba mot i förväg angivna tider och ha förmåga att prioritera mellan olika arbetsuppgifter.

Som person är du noggrann, flexibel, engagerad och ser till helheten.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-03-24
Ange följande referens när du ansöker: A381872
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Doris Eliasson, Kanslichef 0303-738324 doris.eliasson@stenungsund.se

Facklig kontakt
De fackliga företrädarna nås via kommunens växel 0303-73 00 00

Företag
Stenungsunds kommun, Kanslienheten

Adress
Stenungsunds kommun, Kanslienheten
444 82, Stenungsund
44482 Stenungsund

Jobbnummer
1801960

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stenungsunds kommun, Kanslienheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stenungsunds kommun, Kanslienheten: