Kommunsekreterare
Grästorps kommun, Allmän verksamhet / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Grästorp
2014-02-20
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kommunsekreterare" (publicerad 2016-10-06) ⬅️
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Grästorp,
Essunga,
Vara,
Vänersborg,
Trollhättan eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Grästorps kommun, Allmän verksamhet i Grästorp Grästorp ligger vackert söder om Vänern och mitt i Västra Götaland med närhet till Trollhättan, Vänersborg, Lidköping och Vara. Här bor ca 5 700 invånare som lever med naturen som granne och har ett rikt föreningsliv och näringsliv med stor bredd.
Grästorps kommun söker en kommunsekreterare som vill jobba med fokus på effektiv hantering av kommunala ärenden och politiska beslut.
Publiceringsdatum2014-02-20ArbetsuppgifterSom kommunsekreterare arbetar du med nämndadministration, handläggning av ärenden, utredningar i kommunala ärenden och uppföljning av politiska beslut.
Grästorps kommun står inför upphandling av ett nytt ärende- och dokumenthanteringssystem som ska leda till en helt digital ärendehanteringsprocess. Kommunsekreteraren kommer att vara projektledare i arbetet med införandet av detta system. Tillsammans med bland annat övriga nämndsekreterare kommer du att arbeta med att utveckla nämndernas digitala ärende- och dokumenthantering.
Efter att projektet är avslutat kommer du fortsättningsvis att arbeta med utvecklingen av ärende- och dokumenthanteringssystemet samt utbilda och agera support i detsamma.
I uppdraget som kommunsekreterare ingår det också att ge stöd, service och att utbilda andra handläggare, chefer och förtroendevalda samt övriga förekommande arbetsuppgifter inom området. Du kommer också informera och ge service till medborgarna enligt offentlighetsprincipen och förvaltningslagen.
Du är direkt underställd kommunchefen.
Grästorps kommun erbjuder ett arbete i en organisation med stimulerande uppgifter och goda möjligheter till påverkan av arbetssätt och utveckling av den egna kompetensen. Grästorps kommun är den lilla kommunen med närhet till förtroendevalda, chefer och medarbetare i organisationen. All kommunal verksamhet finns samlad i tätorten.
KvalifikationerVi söker dig som har:
• högskoleexamen med inriktning mot, statsvetenskap, förvaltningsrätt, juridik, samhällsvetenskap eller annan akademisk examen som arbetsgivaren bedömer likvärdig,
• erfarenhet av kvalificerat arbete inom området och gärna erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation,
• kunskaper i kommunal juridik, exempelvis kommunallagen, offentlighetsprincipen, sekretesslag etc,
• mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.
Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i ett modernt ärendehanteringssystem. Det är också meriterande om du har erfarenhet av att leda projekt och genomföra utredningar.
Vi söker dig som är utvecklings- och förändringsinriktad, systematisk och noggrann samt kvalitetsmedveten. Du har pedagogisk förmåga och är en god kommunikatör.
Uppdraget som kommunsekreterare ställer stora krav på din förmåga att snabbt sätta dig in i olika ärenden och att förstå sammanhang och det är därför viktigt att du har god samarbetsförmåga och kan hantera stressiga situationer.
Som person ska du kunna skapa förtroendefulla relationer och arbeta med hög integritet. Du har hög analytisk kapacitet och utåtriktad personlighet. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Arbetstider och omfattningHeltid / deltid. 75-100% Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
ErsättningMånadslön Individuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-03-07
Ange följande referens när du ansöker: A378871
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktOve Johansson, Kommunchef 0514-580 60
ove.johansson@grastorp.seFacklig kontaktGill Hofling, Vision 0514-581 99
FöretagGrästorps kommun, Allmän verksamhet
AdressGrästorps kommun, Allmän verksamhet
Box 205
46780 Grästorp
Jobbnummer 1785531
Observera att sista ansökningsdag har passerat.