Kommunsekreterare

Stadskontoret / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Jönköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Jönköping, Aneby, Habo, Mullsjö, Vaggeryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stadskontoret i Jönköping

Administrativa avdelningen, Kanslienheten.

Tjänsten är placerad på Stadskontorets Kanslienhet i Rådhuset, Jönköping.

Stadskontoret har två kommunsekreterare som har ett nära samarbete. Den kommunsekreterare vi nu söker har följande områden som främsta inriktning: sammanställa ärenden inför kommunstyrelsen och kommunfullmäktige, i samarbete med registrator och stadsjurist ansvara för posthanteringen och delta i utvecklingen av ärendehanteringen inom kommunen. Tillsammans med den andra kommunsekreteraren ansvarar du även för sekreterarskapet vid kommunstyrelsen och kommunfullmäktige besvarar förfrågningar internt/externt samt arbetar nära diarie och arkiv.

Du skall ha högskoleutbildning med juridisk eller samhällsvetenskaplig inriktning eller annan utbildning som bedöms som adekvat. Du kan även ha tillägnat dig likvärdiga kunskaper på annat sätt. Som person ser vi att du är initiativtagande, sätter igång aktiviteter och uppnår resultat. Du är flexibel och har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Du ser möjligheter i förändringar. Du är energisk och har förmåga att arbeta hårt och lägger ner tid, energi och engagemang i ditt arbete. Inte minst är du lugn stabil och kontrollerad i stressituationer. Du behåller ett realistiskt perspektiv på situationer och fokuserar på rätt saker. Vi förväntar oss att du har god samarbetsförmåga, är lyhörd och lyssnar, kommunicerar och löser problem på ett konstruktivt sätt. Du är strukturerad, kan planera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt. Sist men inte minst har du en språklig analytisk förmåga som syns i tal och skrift. Du kan producera egna dokument av hög kvalitet. Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Jönköpings kommun använder Lex ärendehanteringssystem och vi ser det därför som positivt om du har erfarenhet av det. Kvällstjänstgöring förekommer någon gång i månaden.

Publiceringsdatum
2012-11-27

Arbetstider och omfattning
Tillsvidareanställning Tillträdesdag Snarast Heltid 0

Ersättning
Individuell lönesättning enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-12-03
Ansökan skickas till:
Stadskontoret
Personalavdelningen
Rådhuset 1
55189 Jönköping
Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.
Ange följande referens när du ansöker: 12-04-0050
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Administrativ chef Ingalill Jokela 036-10 26 65
Kommunsekreterare Bo Henriksson 036-10 55 55
SACO Tomas Björk 036-10 70 91
VISION Ingrid Bertels 036-10 52 84

Företag
Stadskontoret

Adress
Stadskontoret
Rådhuset 1
55189 Jönköping

Jobbnummer
1403358

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stadskontoret

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stadskontoret: