Kommunsekreterare

Bräcke Kommun / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Bräcke
2012-04-13
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kommunsekreterare" (publicerad 2017-08-21) ⬅️


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Bräcke, Höganäs, Ängelholm, Helsingborg, Båstad eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bräcke Kommun i Bräcke, Ånge eller i hela Sverige

Bräcke kommun söker kommunsekreterare, vikariat

Vår kommunsekreterare planerar att vara föräldraledig. Därför söker vi en kommunsekreterare till stabens kanslienhet.

I Bräcke kommun hittar du en aktiv landsbygd med många byalag, rik kultur och bra boendemöjligheter. Fritidsutbudet är stort såväl sommar som vinter. Med våra sjuhundra sjöar, sexhundra företag och rika upplevelseutbud så blir det sällan tråkigt för den aktiva. Vill du ha en stillsam tillvaro så kan du enkelt hitta undanskymda platser med utrymme för lugn och ro.Vi ligger strategiskt beläget efter järnvägen och europavägen, vilket gör att vi har nära till både Östersund, Sundsvall och världen.

Publiceringsdatum
2012-04-13

Dina arbetsuppgifter
Som kommunsekreterare är du sekreterare i bland annat kommunstyrelsen och kommunfullmäktige. I det ingår ärendeberedning, sammanställning av kallelser och handlingar, samt att skriva och expediera protokoll. Kommunsekreteraren är även sakkunnig i frågor som rör offentlighet och sekretess samt i förekommande fall förvaltningsrättsliga frågor. Du kommer att vara delaktig även i andra delar av kanslienhetens arbete.

I tjänsten ingår system- och utvecklingsansvar för ärendehanteringssystemet W3D3, ansvar för hantering av allmänna val samt för arkiv.

Kommunsekreteraren har ett stort ansvar för att utveckla och effektivisera kommunstyrelsens ärende- och beslutsprocesser.

Arbetet innebär ofta behov av att växla mellan olika arbetsuppgifter med varierande svårighetsgrad.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en högskoleexamen med samhällsvetenskaplig eller juridisk inriktning, eller annan utbildning arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du behöver även ha god förmåga att uttrycka dig i skrift och goda datakunskaper.

Vi förväntar oss att du har minst två års relevant arbetslivserfarenhet. Kunskap om digitala ärende- och dokumenthanteringssystem samt kunskaper i offentlig rätt är meriterande. Vi ser det som positivt om du har kunskaper i ärendehanteringssystemet W3D3.

Som person är du noggrann, ansvarsfull och trivs med att ge service. Vi sätter stort värde på god samarbetsförmåga. Du har förmåga att arbeta strukturerat och har ett intresse av att driva verksamheten framåt, samt förmåga att ta egna initiativ

Erfarenhet av att jobba i en politiskt styrd organisation är en merit.

Vi lägger stor vikt vid de personliga egenskaperna.

B-körkort är ett krav.

Körkortskrav
B

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
Tillträde snarast, enligt överenskommelse. Vikariat cirka 1 år dock längst tom 2013-08-31.

Ersättning
Fast lön
Individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-05-02
Välkommen med din ansökan till bracke@bracke.se eller till Bräcke kommun, Box 190, 840 60 Bräcke
Ange följande referens när du ansöker: 102/12
Ansökan kan skickas till e-postadress: bracke@bracke.se

Kontakt
Anna Backlund, Kommunsekreterare, 0693-161 40
Camilla Samuelsson, Stabschef, 070-375 20 53, 0693-161 24

Facklig kontakt
Yngve Hamberg, Vision, 0693-161 34
Sandra Sund, SSR, 0693-161 00

Företag
Bräcke kommun

Adress
Bräcke kommun
Box 190
84060 BRÄCKE

Kontorsadress
Hantverksgatan 25

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 0693-16100

Jobbnummer
1212813

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bräcke Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bräcke Kommun: