Kommunsekreterare - vikarierande

Lindesbergs kommun / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Lindesberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Lindesberg, Nora, Örebro, Ljusnarsberg, Skinnskatteberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lindesbergs kommun i Lindesberg, Haparanda eller i hela Sverige

Lindesberg är pärlan invid Lindesjön. En oas för vissa. Ett ännu outforskat område för andra. Oavsett vad Lindesberg betyder för dig har vi mycket att erbjuda. I stadskärnan så väl som utanför. Vår styrka är vår storlek. Vi är Kloten i norr och Fellingsbro i söder, samt allt däremellan.

Kanslienheten är en del av kommunledningskontoret. Enheten består i dagsläget av åtta personer och rymmer verksamheterna registratur, arkiv, webb och finskt förvaltningsområde. Kanslienheten svarar för sekreterarskap i kommunfullmäktige, kommunstyrelsen, samt olika nämnder och beredningar.

Publiceringsdatum
2014-11-04

Dina arbetsuppgifter
Kommunsekreteraren är en kvalificerad administratör. Du kommer främst att vara sekreterare i kommunstyrelsen och dess utskott men även vid behov vara ersättare till kanslichefen som sekreterare i kommunfullmäktige. Arbetet innebär sedvanliga arbetsuppgifter som sekreterare ? kallelser, utskick, sekreterarskap och protokoll. I tjänsten ingår också administrativ utveckling och vissa utredningar.

Kommunen står inför stora förändringar då en ny politisk organisation kommer att träda i kraft 1 januari 2015. I samband med detta förändras även förvaltningsorganisationen. Om erforderliga beslut fattas, kommer även nämndadministrationen samordnas till kanslienheten. Vi står även inför ett arbete med att utveckla e-förvaltningen, där införandet av ett nytt kommunövergripande ärendehanteringssystem är första steget som du kommer att vara delaktig i. Du kommer också publicera information på webben. I tjänsten ingår även att vara ersättare vid frånvaro vid övriga kanslifunktioner.

Bakgrund och profil ? Kvalifikationer/kompetenskrav
Akademisk utbildning gärna med samhällsvetenskaplig, statsvetenskaplig eller juridisk inriktning. Erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete inom politiskt styrd organisation är en merit. Arbetet ställer höga krav på ansvarskänsla, ordningssinne, samarbetsförmåga, prioriteringsförmåga samt goda IT-kunskaper. Du är strukturerad, självständig och ansvarstagande, kan uttrycka dig väl i tal och skrift samt har en välutvecklad känsla för service. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Övrig information
Tjänsten kommer att tillsättas under förutsättning att erforderliga beslut fattas och är på heltid och ett vikariat till och med 2015-12-31, med tillträde snarast.

Fackliga representanter nås via kommunens växel, 0581-810 00.

Vi undanber oss vänligt men bestämt kontakt med annonsförsäljare och bemannings-/rekryteringsföretag.

Körkortskrav
B

Arbetstider och omfattning
Heltid Visstid 6 mån eller mer

Ersättning
Månadslön
Vi tillämpar individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-11-18
Ange följande referens när du ansöker: Kk 2014/443
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Kommunsekreterare Ida Frödén 0581-81030
Nämndsekreterare Anna Nilsson 0581-810 31

Företag
Lindesbergs kommun

Adress
Lindesbergs kommun
Stentäppsgatan 5
71180 LINDESBERG

Kontorsadress
Stentäppsgatan 5

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2054210

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lindesbergs kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lindesbergs kommun: