Kommunjurist/upphandlingsansvarig

Centrala förvaltningen / Administratörsjobb / Heby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Heby, Sala, Östhammar, Enköping, Västerås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Centrala förvaltningen i Heby

Rapporterar till: Kommunjurist/upphandlingsansvarig rapporterar till kommunchef Mattias Åsander. Kommunjurist/ upphandlingsansvarig ingår i staben inom den centrala förvaltningen.
Ansvar: Kommunjurist/upphandlingsansvarig ansvarar för att leda kommunens strategiska upphandlingsverksamhet samt bistå de nämnder förvaltningar samt kommunala bolagen i juridiska ärenden.
Ansvaret inom upphandling omfattar både upphandlingsorganisation, ramavtal samt stöd till verksamheten. Att vara jurist på staben innebär huvudsakligen att upprätta, tolka och granska avtal, göra utredningar, vara kommunens ombud vid domstolar och myndigheter samt i övrigt företräda kommunens juridiska intressen.
Uppgift: Kommunjurist/upphandlingsansvarig har som uppgift att vara med och utveckla den befintliga förvaltningen. Då förvaltningen syftar till kontinuerlig utveckling bör kommunjurist/ upphandlingsansvarig ha förmågan och viljan att skapa och arbeta kring långsiktiga mål och utvecklingsplaner för hela verksamheten.
Kommunjurist/upphandlingsansvarig ansvarar samt driver frågor kring:
• Att forma, utveckla och effektivt leda den strategiska upphandlingsverksamheten.
• Att ytterst ansvara för kommunens försäkringsfrågor med utredningar, juridiska skadefrågor, riskhantering samt analyser av försäkringsbara risker.
• Att bedriva och utveckla en verksamhet som har till målsättning att förverkliga verksamhetens uppgift gällande de politiska effektmålen.
• Övergripande verksamhetsfrågor utifrån ett kommunalt helhetsperspektiv och långsiktig målsättning.
• Ekonomiskt resultatansvar för det egna ansvarsområdet.
Erfarenhet: Du har tidigare arbetat inom statlig eller kommunal myndighet med juridik. Du har erfarenhet av upphandling, förvaltningsrätt, avtalssrätt och allmän affärsjuridik.
Personlighet: Den framgångsrike kommunjuristen/ upphandlingsansvarige har en personlighet enligt nedan;
• delegera och skapa resultat genom andra ? delaktighet och prestigelöshet
• förena gott och öppet ledarskap med budget- och resultatdisciplin ? integritet
• god kommunikativ förmåga och social kompetens både internt och externt ? kunna agera i offentliga sammanhang
• förmåga att utifrån komplex information fatta beslut utifrån förvaltningens särskilda premisser ? självständighet under ansvar
• förmåga att vara lyhörd, engagera och entusiasmera samt skapa förutsättningar för utveckling av grupper, ledare och enskilda medarbetare ? kunna hantera och reda ut konflikter
• förmåga att arbeta processorienterat med förändringsarbete och leda det till avslut ? strukturerad och målorienterad
• ett stort intresse och engagemang för verksamhetens kvalitets- och utvecklingsfrågor.
• helhetssyn och därmed bidra till hur verksamheten arbetar utifrån ett kommunövergripande synsätt och därmed bidrar till Hebys gemensamma utveckling
Utbildning: Juris kandidatexamen eller motsvarande kunskaper. Mycket goda kunskaper i svenska, i tal, skrift och förståelse förutsätts.
Övrigt: Tillträde snarast enligt överenskommelse. Tjänsten är placerad i Heby.
I urvalsprocessen kommer stor vikt att läggas vid de personliga egenskaperna.
För övriga frågor kontakta: Kommunchef Mattias Åsander,
tel. nr. 0224-361 19, e-post: mattias.asander@heby.se .
Välkommen med din ansökan med meritförteckning, betyg och referenser senast 28 maj 2010 till Heby kommun, Registrator, 744 88 Heby eller via e-post till information@heby.se .
Ange referensnummer 16/2010.
Heby kommun sänder inte tillbaka ansökningshandlingar om inte den sökande själv begär

Publiceringsdatum
2010-05-12

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2010-05-28
Ange följande referens när du ansöker: 16/2010
Ansökan kan skickas till e-postadress: information@heby.se

Kontakt
Mattias Åsander, Kommunchef, 0224 - 361 19 (Direkttelefon), mattias.asander@heby.se

Företag
Centrala förvaltningen

Adress
Centrala förvaltningen
74488 HEBY

Kontorsadress
TINGSGATAN 11
HEBY

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 0224-36000
Faxnummer: 0224-30194
E-postadress: information@heby.se

Jobbnummer
650849

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Centrala förvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Centrala förvaltningen: