Kommuninformatör till kontaktcenter

Norrköpings kommun / Kundservicejobb / Norrköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kundservicejobb i Norrköping, Söderköping, Finspång, Linköping, Katrineholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Norrköpings kommun i Norrköping, Söderköping, Linköping, Åtvidaberg, Motala eller i hela Sverige

KÄNSLAN AV ATT BIDRA. MÖJLIGHETEN ATT PÅVERKA
Det händer mycket i Norrköping. Allt fler företag väljer att etablera sig här och vi växer dagligen med nya invånare. Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 11 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid.

Vill du arbeta med att få alla som kontaktar Norrköpings kommun ska få en god service och ett proffsigt bemötande i världsklass? Då kan du vara den vi söker!
Vilka är vi?

Kontaktcenter är en ingång för kommuninvånare, företagare och besökare som har frågor, förslag eller synpunkter till Norrköpings kommun. Vi hjälper till med ärenden via telefon, personliga besök och sociala medier. Vi uttrycker oss väl i skrift och tal, tar emot besök samt arbetar i flera olika digitala plattformar. Vi besvarar en mängd olika frågor och hjälper personer att komma i kontakt med rätt person.

Vi eftersträvar att alla som kontaktar Norrköpings kommun ska i varje möte få en god service och ett proffsigt bemötande i världsklass. Vi är välkomnande, enkla och korrekta i vår information. Allt för att Norrköping ska vara en attraktiv plats att besöka, bo och verka i.

Vi behöver nu förstärka laget och har behov att rekrytera fler kommuninformatörer som vill vara med och bidar i vårt arbete!

Publiceringsdatum
2022-09-30

Arbetsuppgifter
Som kommuninformatör ger du ett proffsigt bemötande och första intryck och avtryck av Norrköpings kommun. Du ser det som en självklarhet att arbeta med service och erbjuda bästa möjliga lösningar. Du hjälper till med att hantera ärenden, besvarar många olika frågor och hanterar synpunkter via våra kanaler som telefon, reception och via mejl, sociala medier och digitala plattformar.

Det är en variationsrik roll där du får anpassa din kommunikation både efter person och efter tillfälle. I vårt arbete är det viktigt att kunna kommunicera och har förmåga att hantera flera olika IT-baserade system. I arbetet hanterar vi stora mängder information och är vana att söka svar via vårt ärendehanteringssystem. Det krävs att du kan göra detta simultant under pågående möte inklusive att dokumentera relevant dokumentation. Tjänsten ställer krav på att du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift, då båda språken används dagligen.

Du kommer dagligen att ställas inför många olika frågor och möten med människor vilket kräver att du är glad, initiativrik, nyfiken och motiveras av att se lösningar samt att du är självgående och tar ansvar för din uppgift. Då frågorna vi får styr vårt arbete samt att vi växlar mellan våra kanaler ser vi att du är flexibel och har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och snabbt kan ändra ditt synsätt och förhållningssätt. Vidare är du lugn och stabil i stressade situationer och kan behålla ett realistiskt synsätt och därigenom fokusera på rätt saker.

Vem är du?
Vi ser att du arbetar lösningsorienterat och strukturerat och hittar alltid de bästa tänkbara lösningarna för kommuninvånaren. Vi söker dig med intresse för att stötta och har ett mycket gott bemötande till kommuninvånarna och vill hjälpa andra. Arbetet innebär nära samarbete med kollegor och mycket kontakt med andra människor så det är av stor vikt att du arbetar bra med andra samt kommunicerar klart och välformulerat, anpassat efter situationen.

Du har erfarenhet av arbete i kundtjänst/kundservice och du tycker det är lätt att hantera digitala plattformar och söka information i olika program.

Du har avslutad gymnasieutbildning och erfarenhet av arbete med människor och att ge god service.

Har du erfarenhet av att arbeta i flera kommunikationskanaler så ser vi det som meriterande. Det är även positivt om du behärskar flera språk i tal och skrift så som arabiska, somaliska och finska.

Krav för tjänsten:

• Erfarenhet av digitalt arbetssätt inom IT-baserade system samt ärendehantering
• Att du har en avslutad gymnasieutbildning
• Välutvecklad förmåga att kommunicera flytande såväl muntligt som i skrift på både svenska och engelska
• Dokumenterad erfarenhet av liknande arbete inom kundtjänst eller kontaktcenter
• Väl genomfört arbetsprov i vår rekryteringsprocess

Vår rekryteringsprocess:

• Telefonintervju
• Arbetsprov med fiktiva samtal och mejl
• Personlig intervju
• Referenstagning

Information om tjänsterna

Antal lediga tjänster: 3
Anställningsform: Visstidsanställning på heltid
Längd på anställning: 6 månader
Tillträdesdatum: 1 december
Arbetstid: Dagtid
Sista ansökningsdatum: 16 oktober
Kontakt: gruppledare Hannes Abrahamsson, 011-156726.

Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.

När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Induviduell

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-10-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Norrköpings kommun

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Norrköpings kommun (org.nr 212000-0456), http://www.norrkoping.se

Jobbnummer
7032237

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Norrköpings kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Norrköpings kommun: