Kommunikatörer/digitala strateger

Mediehuset Grönt AB / Marknadsföringsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla marknadsföringsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Mediehuset Grönt AB i Stockholm, Helsingborg eller i hela Sverige

Två kommunikatörer/digitala strateger
Varje vecka producerar Grön press-tidningarnas journalister några hundra högklassiga artiklar om omställning, feminism, globala nyheter, miljö, basinkomst, migration, djurrätt, integritet och frihet, politik och mycket mer. Nu söker vi två kommunikatörer som vill hjälpa tidningarna att nå ut med artiklarna till fler. Eftersom vi i huvudsak publicerar digitalt får gärna minst en av er vi anställer vara inriktad på digitala strategier.

Båda kommer jobba mycket med och i viss mån vara kitt mellan redaktionerna, dem som jobbar tekniskt och dem som jobbar grafiskt. Därför är det är en stor fördel om du har erfarenhet av och förståelse för de områdena.

Exakt hur arbetet kommer delas upp mellan de två tjänsterna beror på kompetens och intresse hos de två personerna som kommer in. Här finns en ganska stor flexibilitet och vi ser gärna två personer med olika tyngdpunkt i sin kompetens. En möjlig variant är att en person jobbar koncernövergripande med strategier, koncernens behov och som stöd/coachande till Fempers, Globals och Landets Fria Tidnings redaktioner och den andra fokuserar på Syre, både praktiskt och strategiskt. En annan möjlig uppdelning är att en jobbar mer renodlat med digital strategi och den andra med kommunikation i stort.

Vi söker er som uppfyller en stor del av detta:
Erfarenhet av strategiskt och operativt ansvar för all kommunikation. Utveckla, planera, driva och samordna kommunikationsaktiviteter.
Erfarenhet av och skicklighet i målgruppsanalys, målgruppsanpassning och varumärkesbyggande.
Erfarenhet av och skicklighet i att optimera material i sociala medier och andra digitala kanaler.
Bra kunskap om användares digitala beteende och vad som fungerar i olika digitala kanaler.
Bra på copy.
Bra på sökmotoroptimering (SEO).
Arbetat med statistik och uppföljning av digitala kampanjer, t.ex i Google Analytics.
Bra på samarbete och att vara länken mellan till exempel det journalistiska, tekniska och det grafiska.
Bra uppdaterad och har koll på vilka digitala kanaler som driver trafik för stunden.
Van att leda arbeten/projekt.

Det är ett extra plus om du dessutom kan bocka av några av dessa:
Har arbetat som digital strateg och är bra på att ta fram strategier och policyer för digitala kanaler
Stor erfarenhet när det gäller digital nyhetsförmedling både praktiskt och strategiskt.
Grafisk kompetens både för print och webb.
Van att producera och redigera videor.
Utbildning inom marknadsföring, digital marknadsföring, informatör/kommunikatör, media eller liknande.
Erfarenhet av att jobba med nyhetsbrev (innehåll, strategiskt och uppföljning).
Är bra på CSS.
Erfarenhet av och är bra på crowdfunding.
Erfarenhet av och är bra på av storytelling.
Stor bredd och flexibilitet och kan hoppa in på många olika uppgifter.
Vana att ha mediekontakter/varit pressansvarig och har ett brett kontaktnät inom media.
Jobbat inom media, gärna som journalist.
Bra på segmentering, A/B-tester, innehållsmarknadsföring och engagemangsdriven kommunikation.
Erfarenhet av och kompetens att kommunicera, exemplifiera och beställa tekniska lösningar
Bra koll på de frågor som Grön press tidningar har fokus på.
Förmåga att snabbt identifiera och skapa trender och virala succéer.
Kan Wordpress och php.
Bra på UX-design.
Gillar en hög nyhetspuls och kan hantera stress utan att det påverkar kvaliteten.

Ansökningstid: Du kan söka tills tjänsten är tillsatt, men tidig ansökan ger ett försprång. Intervjuer kommer ske löpande. .
Start: Snarast efter överenskommelse.
Omfattning på tjänsterna: Tjänsterna är i grunden heltid, men deltid är möjligt.
Placering: Stockholm, men stor del av arbetet kan ske på distans.
Arbetstider: Fria (förtroendearbetstid).
Ansökan: Lämnas i detta formulär.https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScdPLh4noOZXGn-5pD8pydVrM50yOzZSxBa3Np3XnTWedQp1w/viewform
Gemensamma villkor för alla tjänster:
Lön: Likalön i företaget är 30 000 kr i månaden för heltid.
Anställningsform: Provanställning syftande till tillsvidareanställning.
Semester: 30 dagar per år.
Förmåner: Friskvård 3 600 kr/år. Personallunch varannan vecka. Mobil och dator som får användas även privat.
Kollektivavtal: Lokalt avtal med SJF.
Facklig kontaktperson: Valdemar Möller (ordförande i lokala fackklubben), valdemar.moller@landetsfria.nu
Frågor: Mejla till Marie Malmberg på rekrytering@tidningensyre.se. Inga frågor besvaras på telefon eller i andra kanaler än mejl.
Mer info och kommande lediga tjänster: tidningensyre.se/lediga-jobb

Publiceringsdatum
2021-11-29

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-01-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Mediehuset Grönt AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Mediehuset Grönt AB (org.nr 559000-5244), https://tidningensyre.se
116 74  STOCKHOLM

Arbetsplats
Mediehuset Grön Press AB

Jobbnummer
6172748

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Mediehuset Grönt AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Mediehuset Grönt AB: