Kommunikatör/webbredaktör
Konsumentverket / Supportteknikerjobb / Karlstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Karlstad,
Hammarö,
Forshaga,
Grums,
Kil eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Konsumentverket i Karlstad,
Upplands Väsby eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2015-10-26ArbetsuppgifterDu kommer att arbeta med löpande kommunikatörsarbete för Konsumentverkets externa webbplatser och sociala medier. Du bevakar, värderar, utvecklar och strukturerar innehåll till våra webbplatser. Du anpassar även innehåll för sociala medier. I det dagliga arbetet ansvarar du för text- och innehållsproduktion för våra externa webbplatser, framför allt konsumentverket.se och hallakonsument.se. Du skriver och publicerar nyheter, artiklar, checklistor, samt frågor och svar. I arbetet ingår även att planera och genomföra andra kommunikationsinsatser, att hantera vissa administrativa uppgifter samt att delta i övrigt förekommande arbetsuppgifter på myndigheten.
BakgrundDu har högskoleutbildning inom kommunikationsområdet. Det är ett krav att du har en god erfarenhet som webbredaktör. Att formulera och strukturera texter på ett tydligt och begripligt sätt är självklart för dig. Du har god erfarenhet av arbete i EPiServer och sökoptimering för webbplatser. Du har en helhetssyn kring digital kommunikation och förstår hur sökbarhet, innehåll och sociala medier är beroende av varandra.
Det är meriterande om du har arbetat med tillgänglighetsfrågor för webb samt har erfarenhet av webbanalys, till exempel med verktygen Siteimprove Analytics och EPiServers Find. Det är också en fördel om du har erfarenhet från offentlig sektor och arbete med samhällsinformation, särskilt inom områdena social och ekonomisk hållbarhet som är stora utvecklingsområden för Konsumentverket.
Det är även meriterande med goda kunskaper i engelska.
Som person är du ansvarstagande, effektiv och noggrann. Vi tror att du känner en stolthet i att göra ett bra arbete, oavsett om det är rutinuppgifter eller mer kreativ utveckling. Du är öppen för att söka nya sätt och lösningar genom att använda modern teknologi för utveckling av ditt arbete. Du är van vid, och duktig på, att snabbt prioritera och jobba mot korta deadlines. Det är viktigt att du kan ta egna initiativ men också att du har god samarbetsförmåga. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Vi strävar efter en arbetsplats där medarbetarnas olikheter berikar verksamheten.
Anställningsform
Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning.
Tillträde enligt överenskommelse.
Vill du få mer information?
Mer information om anställningen får du av enhetschef Katja Stjernlöf.
Fackliga representanter är Maria Lindstedt för ST-Konsument och Johan Jarelin för Saco-S-föreningen vid Konsumentverket. Du når samtliga genom att ringa vår växel på telefonnummer
0771-42 33 00.
Så här ansöker du
Du söker tjänsten i vårt rekryteringsverktyg som du hittar på vår webbplats:
www.konsumentverket.se/jobb Det är viktigt att du i ditt personliga brev anger dnr. 2015/1332.
Senast den 15 november 2015 vill vi ha din ansökan.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-11-15
Ange följande referens när du ansöker: Dnr. 2015/1332
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKatja Stjernlöf 0771-42 33 00
FöretagKonsumentverket
AdressKonsumentverket
Box 48
65102 KARLSTAD
KontorsadressBox 48
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2496229
Observera att sista ansökningsdag har passerat.