Kommunikatör till myndighet i Solna

Experis AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Vi söker nu en erfaren kommunikatör till Statlig myndighet i Solna för ett längre konsultuppdrag. Du kommer ingå i en större kommunikationsavdelning och stötta organisationen med strategisk och operativt arbete, i både större och mindre projekt. Preliminärt startdatum 2018-06-01 till 2019-04-30, med möjlighet till förlängning.

UPPDRAGSBESKRIVNING

• Medverka som kommunikationsspecialist i stora eller mindre investerings/underhållsprojekt. Som kommunikatör är du ensam i projektet men ingår i en enhet med tio kommunikatörer och en avdelning som består av 40 kommunikatörer.

• Delta i cirka 20 mindre projekt, alternativt 2-3 större. Till din hjälp har du stöd bland kollegor, ett gemensamt arbetssätt, en kommunikationsportal, rutiner, riktlinjer, strategidokument.

• Utifrån projektets karaktär och kommunikationsbehov analyserar, planerar och genomföra kommunikationsinsatser. Detta ska beskrivas i en kommunikationsplan, som projektledare och kommunikatör ska vara överens om.

• Samordna med andra verksamheter/projekt internt och externt, utifrån ett målgruppsperspektiv.

• Följa upp och utvärderar löpande och rapporterar till projektet och till kommunikationsavdelningen.

• Kommunikation i projekten omfattar både strategiskt och operativt arbete. Det är fokus är på den externa kommunikationen, men all extern kommunikation ska föregås internt.

• Exempel på kommunikationsaktiviteter kan vara; Skriva analogt/digitalt nyhetsbrev, webb, sociala medier, annonsering, föregå kritiska frågor, budskap, informationsträffar, öppet hus, förenkla komplicerade texter, Q&A och att ha en rådgivande roll i dialogen med verksamheten.

• Vi ska alltid beakta digitaliseringens möjligheter till att använda nya kanaler i kommunikationen. Här är vi under utveckling och vi avser att utmana oss i det nya digitala landskapet.

• Arbete kan förekomma utanför kontorsmiljö och ordinarie arbetstider, genom att medverka på t ex informationsmöten, öppna hus och samråd. Dessa hålls vanligtvis, kvällstid eller helger.

Publiceringsdatum
2018-05-03

Erfarenheter
• Högskoleutbildning i medie- och kommunikationsvetenskap 180 hp (120 hp) eller annan utbildning likvärdig utbildning.

• Minst 5 års erfarenhet av varierat kommunikationsarbete (vana att arbeta med planerad kommunikation och verkställande av den.)

• Erfarenhet av att beställa kommunikationstjänster.

• Erfarenhet av rådgivning till chefer och ledare.

• Goda kunskaper inom Officepaketet, webbpubliceringsverktyg (Episerver) och vara duktig skribent med god språkbehandling på svenska.

• Krav på B-körkort

Kontaktperson för detta jobb
Välkommen med din ansökan till Experis. Urval sker löpande då uppdraget ska tillsättas omgående. Har du frågor om rollen eller arbetet som konsult på Experis Finance är du välkommen att kontakta konsultchef Arvid Jakobsson, .

Varaktighet, arbetstid
Heltid Temporary

Ersättning
11646kr - 12646kr per annum

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-05-10
Ange följande referens när du ansöker: 44646
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Arvid Jakobsson Arvid.Jakobsson@se.experis.com

Företag
Experis AB

Adress
Experis AB
11181
11181 0180

Kontorsadress
Klarabergsgatan 29

Jobbnummer
4121108

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis AB: