Kommunikatör till Mios servicekontor i Tibro

Badenoch & Clark / Administratörsjobb / Skövde
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Skövde, Tibro, Tidaholm, Götene, Skara eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Badenoch & Clark i Skövde, Tibro, Götene, Skara, Falköping eller i hela Sverige

Mio är en ledande svensk detaljhandelskedja för möbler och heminredning som i över 50 år har levererat inredningslösningar för hemmet. Butiker finns på ett 70-tal platser i Sverige samt på nätet med e-handel. Mio ägs av handlarna som driver sina butiker framåt utifrån Mios koncept och den lokala marknadens behov. Grunden är en stark och positiv entreprenörskultur. Mios centrala organisation har servicekontor i Tibro och Stockholm samt centrallager i Tibro där svensk möbelindustri och handel har en lång tradition. Läs mer på www.mio.se

Din roll som Kommunikatör
Du ansvarar för genomförandet av strategi för intern kommunikation, med andra ord vad och hur man informerar varandra inom Mio AB och butikskedjan. En stor del av tjänsten kommer att fyllas av ansvaret som projektledare över intranätet och dess kontinuerliga utveckling. Du agerar så väl redaktör som skribent för innehållet och säkerställer att all information är korrekt och aktuell. Syftet och uppdraget är att rätt information når rätt mottagare i rätt tid. Du är även involverad i Mio-skolan där du tar fram kurser och utbildningar för kompetensutveckling av företagets medarbetare. Vid behov assisterar du VD/Koncernledning och agerar protokollförare vid Koncernledningens möten.

Publiceringsdatum
2017-10-31

Kvalifikationer
Vi eftersöker någon med flerårig erfarenhet av arbete som Kommunikatör inom en större organisation. Du är van att arbeta strategiskt med kommunikation, värderingsarbete och projektledning. Erfarenhet av utveckling och förvaltning av intranät är mycket meriterande. Vi ser gärna att du har en högskoleutbildning inom media och kommunikation eller motsvarande.

Är du den vi söker?
Förutom att du är en van skribent och kommunikatör med en tydlig stilistisk förmåga har du en mycket god affärsförståelse och insikt om vikten av fungerande kommunikation. Du är serviceinriktad och mycket mån om att det budskap du förmedlar inte bara når fram till mottagarna utan även tas emot på önskat sätt. Du är strukturerad och noggrann så väl som lösningsorienterad och flexibel. Det är naturligt för dig att vara prestigelös och du gillar att arbeta såväl strategiskt som operativt. Du har en utpräglat social förmåga och är lyhörd.

Ansökan och kontakt
Ansök snarast möjligt. Urval sker löpande. Frågor angående tjänsten besvaras av rekryteringskonsult Elin Frössling på tel. 073-684 73 68 eller via e-post; elin.frossling@badenochandclark.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Badenoch & Clark använder personlighets- och kapacitetstest samt videointervju som urvalsverktyg för rättvis och fördomsfri rekrytering.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-11-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Elin Frössling 0736-847368

Företag
Badenoch & Clark

Adress
Badenoch & Clark
Hertig Johans Gata 8
54130 SKÖVDE

Kontorsadress
Hertig Johans Gata 8

Jobbnummer
3777001

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Badenoch & Clark

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Badenoch & Clark: