Kommunikatör till Kulturförvaltningen

Borås Stad / Marknadsföringsjobb / Borås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla marknadsföringsjobb i Borås, Bollebygd, Svenljunga, Ulricehamn, Alingsås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Borås Stad i Borås

Kommunikatör till Kulturförvaltningen

till Kulturförvaltningen. Sista dag att ansöka är 2019-01-02.
(Ref nr 22:2018:28)

Till Kulturförvaltningen söker vi en engagerad och kunnig kommunikatör som vill vara en del av kulturutvecklingen i staden och bidra till vårt arbete. Tjänsten är placerad i verksamheten Publika möten. Där ingår förutom kommunikation bland annat program- och arrangörsverksamhet för barn, unga och vuxna, filmverksamhet och biljettförsäljning. Verksamheten har ett nära samarbete med övriga verksamheter i Kulturförvaltningen.

Arbetsplats: Kulturhuset, Kulturförvaltningen

Anställningsvillkor: Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 procent av heltid. Tillträde snarast eller efter överenskommelse.

Arbetsuppgifter: Vi söker dig som kombinerar kommunikation och traditionell marknadsföring med administrativa kunskaper. Du arbetar strategiskt för att Kulturförvaltningens verksamheter syns och märks. I dina arbetsuppgifter ingår att arbeta fram en kommunikationsstrategi för förvaltningen och att utveckla intern-och externkommunikationen på förvaltningsnivå.

Du kommer ha ansvar för förvaltningens sidor såväl internt som externt samt för pressfrågor. Du är ett taktiskt och operativt stöd vad gäller marknadsföringsarbetet utifrån verksamheternas olika behov. Som kommunikatör har du också ansvar för att leda arbetet med kriskommunikation och att leda kommunikationsteamet där övriga kommunikatörer och marknadsförare i förvaltningen ingår. Du kommer även ingå i arbets- och projektgrupper i samband med vissa publika arrangemang och events.

Kvalifikationer: Vi söker dig med kommunikatörsutbildning på högskolenivå eller annan eftergymnasial utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi ser gärna att du har erfarenhet från offentlig verksamhet. Vi förutsätter att du är en van skribent med känsla för språket. Som person tycker du att service är en självklarhet och du känner dig trygg i din yrkesroll. Du är initiativrik, självgående och har lätt för att samarbeta med andra. Du har tålamod att driva långsiktiga utvecklingsprojekt och flexibilitet att prioritera i den dagliga verksamheten om det behövs. Du är van att prata inför grupper och tycker om att utbilda andra.

Du har goda kunskaper i Officepaketet och andra webbredigeringsverktyg som ingår i kommunikatörsrollen. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Upplysningar lämnas av chef för Publika möten Lena Hermansson, 070-455 76 54 eller HR-chef Linda Andersson, 073-415 35 15. Fackliga representanter nås via kommunens växel, 033-35 70 00.

Vi erbjuder dig möjligheten att arbeta i en för staden profilskapande organisation som är spännande och kreativ. Förutom meningsfulla arbetsuppgifter, goda arbetsvillkor och professionella kollegor erbjuds du bra personalförmåner i form av friskvårdbidrag, fria bad och besök på friluftsgårdar, samt möjligheter att delta i vår personalklubb Merkrafts uppskattade aktiviteter och arrangemang. Läs mer på boras.se/arbetahososs

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Välkommen med din ansökan senast 2019-01-02.

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare Tillträde snarast eller efter överenskommelse

Publiceringsdatum
2018-12-11

Ersättning
Enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-01-02
Ange följande referens när du ansöker: 22:2018:28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Borås Stad

Adress
Borås Stad
Kulturförvaltningen
50180 Borås

Kontorsadress
Se vår hemsida www.boras.se

Jobbnummer
4503956

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Borås Stad

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Borås Stad: