Kommunikatör till kommunikationsavdelningen i Karlstad/Örebro

Polismyndigheten - Karlstad - Infant / Marknadsföringsjobb / Karlstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla marknadsföringsjobb i Karlstad, Hammarö, Forshaga, Grums, Kil eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten - Karlstad - Infant i Karlstad

Är du redo för en större uppgift? Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.
Arbetsplatsbeskrivning
Kommunikationsavdelningen leder och samordnar Polismyndighetens kommunikationsarbete och ska vara ett proaktivt strategiskt och operativt stöd för hela myndigheten.
Ansvaret är övergripande och omfattar all extern- och intern kommunikation inklusive ledningsstöd, kris- och resultatkommunikation samt omvärldsbevakning.
Vi söker nu någon till Karlstad eller Örebro. Det finns möjlighet att arbeta upp till två dagar i veckan hemifrån. Som statligt anställd på Polismyndigheten erbjuder vi även särskilda förmåner kring pension, föräldralön, friskvård m.m. Läs mer om våra förmåner och villkor här:
https://polisen.se/jobb-och-utbildning/jobba-hos-polisen/det-har-erbjuder-vi/

Publiceringsdatum
2023-03-10

Dina arbetsuppgifter
Uppdraget innebär att tillsammans med övriga på kommunikationsavdelningen vara ett kommunikationsstöd till hela polisregion Bergslagen och samtidigt ha ett särskilt uppdrag att stödja polisområde Värmland.
Som kommunikatör ansvarar du för att driva kommunikationsuppdrag. Du ansvarar för utveckling av den interna och externa kommunikationen och arbetar både strategiskt och operativt. Du utgör ett kommunikationsstöd till chefer och andra sakkunniga och tar fram kommunikationsmaterial, allt för att stärka den kommunikativa förmågan inom polisen.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer innebära att initiera, planera, driva, genomföra och följa upp kommunikationsinsatser antingen genom egna insatser eller i samarbetet med andra. Du är rådgivare inom kommunikation till chefer och sakkunniga, deltar i nationella och regionövergripande arbetsgrupper och uppdrag, genomföra kompetenshöjande insatser inom kommunikation samt omvärlds bevakar och analysera media och kommunikationsfrågor som är relevanta för polisen.

Kvalifikationer
Detta är en möjlighet för dig som har:
högskoleutbildning inom media och kommunikation eller motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig
minst tre års erfarenhet i närtid av internt- och externt strategisk och operativt kommunikationsarbetet i en större organisation
erfarenhet av att vara rådgivande inom kommunikation till chefer och ledningsgrupper
erfarenhet av att kompetensutveckla chefer och andra nyckelpersoner i kommunikation
mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i både tal och skrift
erfarenhet av att författa samt anpassa texter efter olika målgrupper och hitta kärnan i komplex information

Det är meriterande om du även har:
erfarenhet av att samverka med både interna och externa aktörer
erfarenhet av kompetenshöjande kommunikativt arbete liksom av arbete med kriskommunikation
erfarenhet av att uttrycka dig på engelska i tal och skrift i arbetet
erfarenhet av arbete i webbpubliceringsverktygen EpiServer och Adobe-program

Personliga egenskaper
Du har lätt för att samarbeta oavsett om det är med chefer, nära medarbetare eller andra inom organisationen. Du kan arbeta med flera saker samtidigt liksom att växla tempo mellan planerat och händelsestyrt arbete. Du har god förmåga till helhetssyn och prioritering i det dagliga arbetet. Du är ansvarstagande, samvetsgrann och delar med dig av erfarenheter, kunskaper och idéer. Du har en god kommunikativ förmåga och kan förmedla komplex information till olika målgrupper.
Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
Fackliga företrädare
Lawen Dehghani, SACO tfn: 010-563 85 79
Sofia Ask, Polisförbundet, tfn 010-563 87 10
Pär Renberg, Fackförbundet ST, tfn 072-2465237
Karna Tillheden, SEKO Polisen, tfn 010-561 66 27
Övrig information
Anställningsform: Vikariat t.o.m. 31 januari 2024. Goda möjligheter till förlängning finns.
Arbetsort: Karlstad eller Örebro
Arbetstid: Dagtid, flex
Tillträde: Enligt överenskommelse
Funktion: Kommunikatör
I ditt CV och personliga brev önskar vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter kopplat till aktuell rekrytering. Du kan se den kompletta kravprofilen i jobbannonsen. De uppgifter du lämnar i samband med din ansökan kan användas för att kontakta dig, få information och kallelser samt eventuella anställningshandlingar.
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 23/3 2023. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning
Polismyndigheten kommer att behandla dina personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering. Du kan läsa mer om vår hantering av personuppgifter på https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering
Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Polismyndigheten
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling. Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på https://polisen.se/erbjudande
Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se
Varmt välkommen med din ansökan!

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-03-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Polismyndigheten (org.nr 202100-0076), http://www.polisen.se
Infanterigatan 22 (visa karta)
653 40  KARLSTAD

Arbetsplats
Polismyndigheten - Karlstad - Infant

Kontakt
Kommunikationschef
Ulrika Julin
ulrika.julin@polisen.se
070-109 28 76

Jobbnummer
7534296

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten - Karlstad - Infant

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten - Karlstad - Infant: