Kommunikatör till HR
Linköpings kommun / Administratörsjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Linköping,
Mjölby,
Åtvidaberg,
Finspång,
Motala eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Linköpings kommun i Linköping,
Mjölby,
Åtvidaberg,
Norrköping,
Sundbyberg eller i
hela Sverige Om Kommunledningsförvaltningen
I en stor och innovativ kommun som Linköping har Kommunledningsförvaltningen en viktig central samordnande roll. Genom att ge service och stöd till medborgare, företag, organisationer och andra förvaltningar skapas goda möjligheter att utveckla och förverkliga idéer.
Att arbeta inom denna mångfacetterade förvaltning är att vara med och göra skillnad - att faktiskt påverka samhällsutvecklingen. De många olika uppdragen berör de flesta linköpingsbors liv och bidrar med ett långsiktigt perspektiv till bland annat ökad social och ekologisk hållbarhet samt förbättrad tillgänglighet i samhället.
Inom förvaltningen ryms allt från framåtblickande strategiarbete, modern kommunikation och effektiv administration till ett ambitiöst arbete med kompetensförsörjning samt trygghet och säkerhet i hela kommunen. Allt det där grundläggande som behövs i en kommun som växer och utvecklas.
Om arbetsplatsen
Tjänsten som kommunikatör finns på HR-service som tillhör Kommunledningsförvaltningen i Linköpings kommun. HR-service arbetar kommungemensamt och här finns HR-konsulter, kommunikatörer och verksamhetsutvecklare som arbetar med alla förekommande HR-relaterade frågor. Vi arbetar i en hög utvecklingstakt med många spännande utmaningar kring aktuella frågor. Andra viktiga uppdrag är ansvaret för kommungemensamma utbildningar, rekryteringar, e-learning, utbildningar och program, etc.
En förutsättning för att skapa goda förutsättningar för chefs- och medarbetaruppdraget både hos befintliga och potentiella medarbetare är att dessa har tillgång till tydlig, lättförståelig och aktuell information. Vi söker därför Dig som vill vara med och utveckla bilden av kommunen som arbetsgivare både genom våra interna och externa kanaler.
Publiceringsdatum2018-07-19Dina arbetsuppgifterDitt uppdrag blir att förmedla en balanserad och rättvisande bild av Linköpings kommun som arbetsgivare, både internt och externt. Det innebär bland annat att du ansvarar för kommunens utannonsering av nya tjänster, bidrar med innehåll i sociala medier samt arbetar med den interna arbetsgivarkommunikationen. Uppdraget styrs av riktlinjerna för Linköpings kommuns tillvägagångsätt att bygga ett attraktivt arbetsgivarmärke, samt kommunens varumärkesmanual.
Den ena delen av ditt uppdrag handlar om att tillsammans med Rekryteringsgruppen ansvara för annonsering som kommunicerar ett tydligt, ärligt och professionellt arbetsgivarvarumärke, som är förankrat i varumärket Linköping som helhet. Du kommer att hantera våra annonser i sociala medier och i tryckta dagstidningar och fackpress samt delar av vår närvaro som arbetsgivare i sociala medier.
Den andra delen av ditt uppdrag innebär att skriva texter till sidor på intranätet samt att utveckla, strukturera och löpande uppdatera dessa (i samarbete med andra kommunikatörer). Detta ansvar innefattar även utveckling av innehållet i bland annat chefsportal och HR-portal.
Vissa delar driver du självständigt i ditt uppdrag. Andra delar genomförs på uppdrag från exempelvis rekryterande chefer eller ansvariga funktioner inom Kommunikation och HR.
KvalifikationerVi söker dig med relevant högskoleutbildning eller som genom arbete och erfarenhet har kunskap som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har god erfarenhet av digital kommunikation. Vi ser gärna att du är intresserad av samhällstrender. Du är en god skribent som kan samla in fakta och utforma relevanta texter, bearbeta befintliga texter samt på ett strukturerat sätt kunna organisera information på en webbplats.
Du har arbetat med sociala medier och kan ta fram statistik, analys av målgrupper och effekter för att nå största möjliga räckvidd vid riktad annonsering på till exempel LinkedIn, Facebook och Instagram. Erfarenhet av Business Manager, Ads manager och Google Analytics är meriterande. Erfarenhet av designuppdrag i Adobe-sviten (InDesign och PhotoShop) och efarenhet av arbete i EpiServer eller liknande publiceringssystem (CMS) är en merit
Du är ansvarstagande för dina arbetsuppgifter och strukturerar själv ditt arbetssätt genom planering och prioritering. Du arbetar väl mot uppsatta tidsramar, är noggrann och kvalitetsmedveten. Initiativtagande med nya idéer och nya angreppssätt i arbetsrelaterade frågor är något som är enkelt för dig. Du arbetar bra med komplexa frågor och löser problem. Du känner stolthet över ditt jobb och trivs i rollen som kommunikatör. Du tillför engagemang, energi och lust i arbetet och skapar delaktighet och samsyn kring din roll i verksamheten. Du arbetar bra med andra människor och är utåtriktad och socialt aktiv i yrkesmässiga sammanhang. Du delar prestigelöst med dig av din kunskap.
Information om tjänsten
Tillträde: Enligt överenskommelse
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Sysselsättningsgrad: 100%
Antal lediga befattningar: 1
Ref. nr: 1578
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningEnligt avtal
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-08-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAngelika Nordin, HR
angelika.nordin@linkoping.se 013-294726
Anette Gilbert, HR-chef
anette.gilbert@linkoping.se 013-294296
Janin Tekkeden, Facklig företrädare, SACO 013-20 67 80
Britt-Marie Sandström, Facklig representant Vision 013-20 71 44
FöretagLinköpings kommun
AdressLinköpings kommun
Linköpings kommun, Kommunledningsförvaltningen
58181 Linköping
KontorsadressStorgatan 43, 582 23, Linköping
Jobbnummer 4255140
Observera att sista ansökningsdag har passerat.