Kommunikatör till Förvaltaren, Sundbyberg

Experis AB / Marknadsföringsjobb / Sundbyberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla marknadsföringsjobb i Sundbyberg, Solna, Danderyd, Stockholm, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis AB i Sundbyberg, Solna, Danderyd, Stockholm, Lidingö eller i hela Sverige

OM FÖRVALTAREN

Förvaltaren är Sundbybergs allmännyttiga bostadsbolag och har sedan starten 1947 varit med att bygga och utveckla det moderna Sundbyberg. Genom att äga, utveckla och förvalta hyresrätter och lokaler bidrar vi till ett växande Sundbyberg och en levande och hållbar stad.

För att vi ska vara långsiktigt framgångsrika navigerar vi och följer upp verksamheten utifrån fem områden; Attraktiva bostadsområden, Trygghet och trivsel, Klimat- och resurseffektiv verksamhet, Attraktiv arbetsplats samt Ekonomiskt ansvar.

Förvaltaren ingår i den kommunala koncernen Sundbybergs stadshus AB, med fyra systerbolag som ansvarar för Lokalfastigheter, Avfall och vatten, Stadsnät och Bredband.

Förvaltaren i Sundbyberg bygger sin kommunikationsavdelning, välkommen att söka rollen som kommunikatör!

TJÄNSTEN/ROLLEN

Kommunikation är en del i arbetet för oss alla på Förvaltaren och ett naturligt inslag i verksamheten. Varje dag har vi kontakter och möten med våra hyresgäster, leverantörer, ägare och inte minst med varandra. Samtidigt är kommunikation en strategisk stödprocess för att styra, leda och utveckla verksamheten. Kommunikationsavdelningen på Förvaltaren befinner sig i en spännande fas där vi bygger en ny avdelning med ett nytt arbetssätt för att skapa roliga och effektiva kommunikationslösningar för vår verksamhet. Vi söker därför dig som är duktig skribent och vill driva vårt redaktionella arbete i en roll som kommunikatör. Det är en ny roll som du får möjlighet att vara med och utveckla.

Den här rekryteringen är ett samarbete mellan Förvaltaren och Experis. Du kommer att bli anställd hos Förvaltaren.

Publiceringsdatum
2019-12-18

Arbetsuppgifter
Rollen som kommunikatör är både strategisk och operativ. Den operativa produktionen kommer till största del bestå av texter och publicering via våra kanaler. Du arbetar integrerat med alla kollegor på kommunikationsavdelningen och det innehåll du skapar stärker Förvaltarens varumärke och bidrar till tydlighet både internt och externt. Som en del i kommunikationsgruppen arbetar du även med redaktionell planering.

Du kommer till exempel att:

* producera och publicera text/innehåll som stödjer kommunikationsstrategins budskap och anpassas efter olika kanaler som intern och extern webb, kundbrev, projektplaner och sociala medier
* coacha medarbetare i organisationen till att bli bättre kommunikatörer.
* följa upp och analysera genomslag för olika kommunikationsinsatser
* omvärldsbevakning för att hitta möjligheter för Förvaltaren att positionera sig externt
* skriva pressreleaser och bearbeta redaktioner vid behov

Kvalifikationer
Du har en akademisk examen med inriktning mot medie- och kommunikationsvetenskap, alternativt annan likvärdig utbildning. För att bidra i rollen ser vi att du har från ca fem års erfarenhet av liknande arbete och är en god skribent med känsla för språk och tonalitet. Vi behöver din förmåga att förstå verksamhetsmål och hur kommunikation kan bidra, samt att du kan omsätta vår organisations värden och budskap i text och tal till rätt målgrupp. Du har förmåga att se vad som är en bra nyhet och kan skapa kommunikation av din iakttagelse. Sociala mediekanaler är en del av din arbetsdag och du har erfarenhet av att samarbeta med externa byråer. Parallellt med den löpande produktionen kan du växla fokus och arbeta långsiktigt med förbättringar.

PERSONLIGA EGENSKAPER

Det här jobbet passar dig som är samarbetsorienterad, prestigelös och nätverkande i ditt arbetssätt. Med en nyfiken och självgående personlighet har du har lätt för att sätta dig in i nya situationer. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Förvaltarens värdegrund är att vi gillar människor, vi lyssnar nyfiket och vågar utmana och vi säger och gör saker vi kan stå för. Vi erbjuder en arbetsmiljö med engagerade medarbetare, uppskattade ledare och möjligheter att vara med och bidra till ett växande Sundbyberg.

SÖK TJÄNSTEN IDAG!

I den här rekryteringen samarbetar Förvaltaren med Experis. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Ellen Engström, ellen.engstrom@se.experis.com.

Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan omgående.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent

Ersättning
Not Specified

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-01-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Experis AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "5e558e38-4475-".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Experis AB (org.nr 556855-1104)

Arbetsplats
Förvaltaren

Jobbnummer
5009222

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis AB: