Kommunikatör till Fastighetsmäklarinspektionen

Jurek Rekrytering & Bemanning AB / Administratörsjobb / Karlstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Karlstad, Hammarö, Forshaga, Grums, Kil eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning AB i Karlstad, Kristinehamn, Nacka, Gullspång, Åmål eller i hela Sverige

Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.

Om verksamheten
Fastighetsmäklarinspektionen är den statliga myndighet som ansvarar för fastighetsmäklarregistret, har tillsyn över fastighetsmäklare och informerar om god fastighetsmäklarsed. Inspektionen kommer att omlokaliseras till Karlstad senast den 1 december 2017. Läs mer på www.fmi.se.

Publiceringsdatum
2017-04-04

Dina arbetsuppgifter
Vi söker dig som vill arbeta som kommunikatör hos en myndighet som på ett par års sikt kommer att ha 20-25 anställda. Du kommer att vara underställd myndighetschefen. Som kommunikatör får du möjlighet att arbeta med myndighetens alla kommunikationsfrågor, inklusive omvärldsbevakning, analys och statistik. Arbetsuppgifternas bredd gör arbetet omväxlande och intressant.

Det här är rätt arbete för dig som vill arbeta med både stort och smått i en omväxlande och självständig roll som omfattar framför allt följande arbetsuppgifter.

Stödja myndighetschefen med strategier, planering, uppföljning, resultatredovisning och andra övergripande frågor inom kommunikationsområdet.Genomföra myndighetens interna och externa kommunikationsverksamhet.Utveckla och administrera myndighetens intranät, webbplats, telefon- och e-tjänster.Utarbeta pressmeddelanden, nyhetsbrev, artiklar, banners m.m.Leda eller delta i olika projekt och aktiviteter som rör kommunikationen.Följa och analysera den allmänna debatten, utredningar och andra omvärldsfrågor som har anknytning till myndighetens verksamhet.Sammanställa statistik och samordna mätningar av frågor till myndigheten.Lämna ut handlingar med tillämpning av offentlighetsprincipen.Medverka vid informationsmöten om verksamheten.Ha många kontakter med media, allmänheten och mäklare.Samverka med andra både externt och internt.

Vem är du?
Vi söker dig med en högskoleutbildning inom kommunikationsområdet eller motsvarande kompetens samt med minst 3-5 års yrkeserfarenhet. Du ska ha tidigare erfarenhet av kommunikationsarbete från en statlig myndighet eller annan offentlig verksamhet. I rollen kommer du bland annat att arbeta med att förvalta och utveckla myndighetens webbplats och intranät samt samverka med andra myndigheter i digital kommunikation. Erfarenhet av arbete med digitala plattformar är därför meriterande. Du är en mycket god skribent med pedagogisk och stilistisk förmåga att förmedla texter till olika målgrupper. Du har mycket goda kunskaper om och erfarenhet av Officepaketet, webbpublicerings- och statistikverktyg. Att ha arbetat i dokument- och ärendehanteringssystem är meriterande. Vi förväntar oss att du har förståelse och intresse för tekniska frågor som rör kommunikationsverktygen.

Vi kommer att fästa stor vikt vid personlig lämplighet. För att möta tjänstens utmaningar bör du ha förmågan att se helheten och sambanden i verksamheten. Du är en strukturerad och noggrann organisatör som tycker om att arbeta både självständigt och i grupp. Vi vill att ditt arbete präglas av kvalitetsmedvetenhet, flexibilitet och serviceinriktning. Du är också en god kommunikatör med bra samarbetsförmåga. Du arbetar proaktivt, ser förbättringspotential och hjälper till där det behövs. Dessutom ska du ha en mycket god förmåga att på ett vårdat, enkelt och begripligt sätt uttrycka dig i tal och skrift på svenska, men även goda kunskaper i engelska.

Myndigheten strävar efter jämn könsfördelning och mångfald.

Start
Tillträde sker enligt överenskommelse.

Ersättning
Individuell lönesättning tillämpas.

Sista ansökningsdag
Du är varmt välkommen att så snart som möjligt lämna in din ansökan, som ska bestå av ett personligt brev och ditt CV. Sista ansökningsdagen är den 4 maj 2017. Urvalsprocessen sker löpande, vilket innebär att intervjuer kommer att genomföras successivt under ansökningstiden.

Skicka din ansökan via hemsidan www.jurek.se.

Märk din ansökan med: Kommunikatör

I denna rekryteringsprocess samarbetar Fastighetsmäklarinspektionen med Jurek Rekrytering & Bemanning AB. Vid frågor om rekryteringen är du välkommen att kontakta den ansvariga rekryteringskonsulten Anousheh Abuhamzeh på telefonnummer 0766-33 14 42 eller med e-post till anousheh.abuhamzeh@jurek.se. Fackliga kontakter Ola Gotting (Saco-S) tfn: 08- 580 069 21och Fackförbundet ST tfn 0771-555 444.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-05-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anousheh Abuhamzeh 0766-33 14 42

Företag
Jurek Rekrytering & Bemanning AB

Adress
Jurek Rekrytering & Bemanning AB
Biblioteksgatan 11
11146 Stockholm

Kontorsadress
Biblioteksgatan 11

Jobbnummer
3416546

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jurek Rekrytering & Bemanning AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning AB: