Kommunikatör | Statlig Myndighet | Stockholm
Experis AB / Marknadsföringsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla marknadsföringsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Experis AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Söker du en spännande roll där du kan använda din erfarenhet inom intern- och externkommunikation samt redaktionellt arbete på ett statligt myndighets kommunikationsavdelning? Är du redo för en utmaning i Stockholm hos en spännande kund inom den offentliga sektorn? Jefferson Wells söker nu en driven kommunikatör och redaktör för ett konsultuppdrag hos vår kund, en statlig myndighet i Stockholm. Ta steget och bli en del av vårt engagerade team!
Ort: Stockholm
Start: Omgående
Uppdragslängd: Fram till 31 mars 2024
Övrigt: Arbetet utförs huvudsakligen på myndighetens kontor i Stockholm. Möjlighet till visst distansarbete kan diskuteras.
Om rollen som Kommunikatör
I denna roll kommer du att vara en central del av kommunikationsavdelningen hos vår statliga kund. Ditt uppdrag innefattar att stötta kommunikatörer och huvudredaktören för myndighetens intranät. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar:
* Ingå som operativt kommunikationsstöd i arbetsgrupper för myndighetsövergripande verksamhetsfrågor.
* Delta i arbetsgruppen för intern och extern kommunikation, erbjuda rådgivning och aktivt bidra i dialogen.
* Hantera och bevaka intranätets funktionsbrevlåda som stöd för ca 100 intranätsredaktörer.
* Översätta språksidor (engelska) på myndighetens externwebb.
* Faktagranskning och kvalitetssäkring av översättningar (engelska).
* Strukturera, serviceanpassa sidor och rensa innehåll på intranätet.
* Tillgänglighetsanpassa webbsidorna på myndighetens externwebb.
Dessutom kommer du att vara ansvarig för redaktionella uppgifter på intranätet, inklusive intervjuer, textskrivning, publicering av nyheter samt stödja lokala redaktörer och textredigera artiklar. Fotografering och bildanpassning till olika kanaler ingår också i ditt dagliga arbete.
Vem är du?
För att lyckas i denna roll söker vi dig med följande erfarenheter och kvalifikationer:
* Utbildning inom ett liknande område
* Minst tre års arbetslivserfarenhet av operativt arbete inom intern kommunikation.
* Minst tre års arbetslivserfarenhet av koordinering och utveckling av innehåll på intranätet.
* Kunskap om och erfarenhet av digital kommunikation och sociala medier.
* Arbetslivserfarenhet från kommun, region, statlig myndighet eller liknande.
* Erfarenhet av tillgänglighetsanpassning enligt krav i aktuell lagstiftning.
* Flytande svenska och engelska i skrift samt förmåga att kommunicera obehindrat på båda språken.
* Minst tre års arbetslivserfarenhet av att arbeta med publiceringsverktyg som SiteVision eller liknande.
* Goda kunskaper i MS Office eller motsvarande.
* Goda kunskaper i redigeringsverktyg som Indesign och Photoshop.
Om Manpower
Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna.
Ansök idag!
Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV. Vid frågor är du välkommen att kontakta konsultchef Robin Westin via mail på
robin.westin@manpower.se.
Vi intervjuar löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt!
Ersättning Not Specified
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-12-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "53882c0a-4b84-".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Experis AB (org.nr 556855-1104)
Arbetsplats Jefferson Wells
Jobbnummer 8323856
Observera att sista ansökningsdag har passerat.