Kommunikatör som söker nya utmaningar

Perido Skills AB / Administratörsjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Örebro, Kumla, Hallsberg, Nora, Lindesberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Perido Skills AB i Örebro, Hallsberg, Lindesberg, Arboga, Karlskoga eller i hela Sverige

Tycker du att det är kul att skapa och etablera kontaktnät och att påverka och driva kommunikationsfrågor? Är du bra på att snabbt sätta dig in i nya uppgifter och att ta fram kreativa lösningar? Har du några års erfarenhet av kommunikationsarbete? Då är det dig vi letar efter!

Publiceringsdatum
2015-01-08

Beskrivning
Perido söker nu en kommunikatör för ett konsultuppdrag hos vår kund. Kunden är en myndighet som jobbar med samhällsutveckling och har en handfull regionkontor och ett flertal mindre kontor över hela landet. Du kommer att bidra med din kompetens och kommunikationserfarenhet på informationshanteringen, där man jobbar med kommunikation som påverkar och gör skillnad för människor och företag. Tjänsten är placerad centralt i Örebro.

Som kommunikatör hos denna dynamiska myndighet innehar du en roll av bred karaktär med inslag av både strategiskt och operativt informationsarbete. Du deltar i och driver kommunikationsprojekt, där du som kommunikatör dessutom utgör en resurs vid hanteringen av olika event. Både din talang för det skrivna ordet såväl som din erfarenhet inom strategiskt och operativt informationsarbete kommer väl till nytta då du inte bara författar och upprättar kommunikationsplaner ? du driver dessutom igenom dem! Detta innefattar omvärldsbevakning, olika typer av analyser, utvärderingar och hantering av löpande informationsrelaterade frågor, samt att sätta kommunikationsmål och skriva texter till hemsida och intranät. Självklart känner du dig även bekväm med att forma budskap och kan konsten att rikta dina texter specifikt mot enskilda målgrupper. Tillträdet är omgående, varmt välkommen med din ansökan!

Kravprofil för detta jobb
• Högskoleutbildning med inriktning mot information och kommunikation (eller likvärdig kompetens)
• Minst 3 års erfarenhet av strategiskt och operativt kommunikationsarbete
• Duktig skribent
• Meriterande med erfarenhet som beställare och projektledare av kommunikationsinsatser
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift, även på engelska

Tjänstens omfattning och tillträde
Heltid. Konsultuppdrag med tillträde i januari. Uppdragstid till och med 2015-03-31 med stor chans till förlängning.

Så ansöker du
Skicka din ansökan med bifogat CV via e-post till rekrytering@perido.se snarast då urvalet kommer att ske löpande. Ange referensnumret 11308MF i ärenderaden.

På intervju hos oss avslöjar vi namnet på kundföretaget och berättar mer om tjänsten. Om du har någon akut fråga kan du mejla vår frågemejl ( fraga@perido.se ), du får svar vardagar inom 24 timmar. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.

Referensnummer för detta jobb
11308MF

Kontaktuppgifter för detta jobb
E-post ansökan: rekrytering@perido.se

Övriga frågor: fraga@perido.se

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 3 - 6 månader
Heltid

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Ange följande referens när du ansöker: 11308MF
Ansökan kan skickas till e-postadress: rekrytering@perido.se

Företag
Perido Skills AB

Adress
Perido Skills AB
Stora Nygatan 27
11127 STOCKHOLM

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-545 168 80
E-postadress: rekrytering@perido.se

Jobbnummer
2120683

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Perido Skills AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Perido Skills AB: