Kommunikatör som söker nya utmaningar
Perido Skills AB / Administratörsjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Nora,
Lindesberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Perido Skills AB i Örebro,
Hallsberg,
Lindesberg,
Arboga,
Karlskoga eller i
hela Sverige Tycker du att det är kul att skapa och etablera kontaktnät och att påverka och driva kommunikationsfrågor? Är du bra på att snabbt sätta dig in i nya uppgifter och att ta fram kreativa lösningar? Har du några års erfarenhet av kommunikationsarbete? Då är det dig vi letar efter!
Publiceringsdatum2015-01-08BeskrivningPerido söker nu en kommunikatör för ett konsultuppdrag hos vår kund. Kunden är en myndighet som jobbar med samhällsutveckling och har en handfull regionkontor och ett flertal mindre kontor över hela landet. Du kommer att bidra med din kompetens och kommunikationserfarenhet på informationshanteringen, där man jobbar med kommunikation som påverkar och gör skillnad för människor och företag. Tjänsten är placerad centralt i Örebro.
Som kommunikatör hos denna dynamiska myndighet innehar du en roll av bred karaktär med inslag av både strategiskt och operativt informationsarbete. Du deltar i och driver kommunikationsprojekt, där du som kommunikatör dessutom utgör en resurs vid hanteringen av olika event. Både din talang för det skrivna ordet såväl som din erfarenhet inom strategiskt och operativt informationsarbete kommer väl till nytta då du inte bara författar och upprättar kommunikationsplaner ? du driver dessutom igenom dem! Detta innefattar omvärldsbevakning, olika typer av analyser, utvärderingar och hantering av löpande informationsrelaterade frågor, samt att sätta kommunikationsmål och skriva texter till hemsida och intranät. Självklart känner du dig även bekväm med att forma budskap och kan konsten att rikta dina texter specifikt mot enskilda målgrupper. Tillträdet är omgående, varmt välkommen med din ansökan!
Kravprofil för detta jobb• Högskoleutbildning med inriktning mot information och kommunikation (eller likvärdig kompetens)
• Minst 3 års erfarenhet av strategiskt och operativt kommunikationsarbete
• Duktig skribent
• Meriterande med erfarenhet som beställare och projektledare av kommunikationsinsatser
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift, även på engelska
Tjänstens omfattning och tillträdeHeltid. Konsultuppdrag med tillträde i januari. Uppdragstid till och med 2015-03-31 med stor chans till förlängning.
Så ansöker duSkicka din ansökan med bifogat CV via e-post till
rekrytering@perido.se snarast då urvalet kommer att ske löpande. Ange referensnumret 11308MF i ärenderaden.
På intervju hos oss avslöjar vi namnet på kundföretaget och berättar mer om tjänsten. Om du har någon akut fråga kan du mejla vår frågemejl (
fraga@perido.se ), du får svar vardagar inom 24 timmar. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.
Referensnummer för detta jobb11308MF
Kontaktuppgifter för detta jobbE-post ansökan:
rekrytering@perido.seÖvriga frågor:
fraga@perido.seArbetstider och omfattningVisstidsanställning 3 - 6 månader
Heltid
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duAnge följande referens när du ansöker: 11308MF
Ansökan kan skickas till e-postadress:
rekrytering@perido.seFöretagPerido Skills AB
AdressPerido Skills AB
Stora Nygatan 27
11127 STOCKHOLM
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 08-545 168 80
E-postadress:
rekrytering@perido.se Jobbnummer 2120683
Observera att sista ansökningsdag har passerat.