Kommunikatör Ref nr:13/04

Vaggeryds kommun, Kanslienheten / Administratörsjobb / Vaggeryd
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Vaggeryd, Gnosjö, Aneby, Jönköping, Sävsjö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Vaggeryds kommun, Kanslienheten i Vaggeryd

Kommunledningskontoret är serviceorgan åt kommunstyrelsen och kommunfullmäktige.

De verksamheter inom kommunledningskontoret som lyder under kommunstyrelsen har som främsta uppgift att handlägga samtliga frågor som är av förvaltningsövergripande karaktär och bereda dessa frågor inför den politiska behandlingen i kommunstyrelsen och i kommunfullmäktige.

Kommunledningskontorets kanslienhet utgör central administrativ servicefunktion för ärendeberedningen under kommunstyrelse och kommunfullmäktige. Kanslienheten har att sköta den allmänna ärende- administrationen och ärendebevakningen under kommunstyrelse och kommunfullmäktige samt att utgöra allmänt informations- och serviceorgan till allmänheten och till övriga förvaltningar. I servicefunktionen ligger bl a central posthantering, gemensam receptions-/växelfunktion och central arkivfunktion.

Publiceringsdatum
2013-01-09

Arbetsuppgifter
Vaggeryds kommun är i mitt uppe i ett spännande visionsarbete för att lyfta fram kommunen som en plats med möjligheter, formad med tanke och omtanke - en plats för att göra skillnad. I en värld där allt kommunicerar blir kommunikatören något av en primus motor i byggandet av vårt platsvarumärke. Låter det spännande?

Som kommunikatör arbetar du vid kommunledningskontorets kansli, vars ansvar kan delas in i två huvudsakliga uppdragsområden:

• Utveckling och kommunikation: samhällsutveckling, infrastruktur och kollektivtrafik, kommunikation, destinationsutveckling och turism, verksamhetsutveckling
• Central administration: post och diarium, beredning av ärenden till kommunstyrelsen och kommunfullmäktige och det centrala arkivet.
Chefen för kanslienheten leder enheten där samtliga medarbetare arbetar både strategiskt och operativt med kommunövergripande frågor. Du har ett nära samarbete med andra nyckelpersoner kring kommunikation, destinationsutveckling och platsvarumärkes

Dina arbetsuppgifter som kommunikatör:

• Projektledning och vara drivande i det strategiska kommunikationsarbetet - koncept, målformulering och uppföljning i linje med kommunens marknadsplan
• Kriskommunikation
• Ansvar för kommunikation och utveckling via kommunens kommunikationskanaler - bland annat intranät, kommunens webbsida, sociala medier och redaktionellt ansvar för medborgartidningen HÄR: (tre utgåvor per år)
• Samordna, leda och kompetensutveckla gruppen med förvaltningarnas informationsresurser och vara drivande i organisationens kommunikation (du rör dig t.ex. bekvämt i InDesign och Photoshop, vårt webbverktyg är Site Vision)
• Samordna och granska kommunens annonsering.

Kvalifikationer
Relevant högskoleutbildning eller motsvarande. Tidigare erfarenhet av kommunikationsarbete och erfarenhet av att leda projekt och förändringsarbete är starkt meriterande, liksom erfarenhet av sociala medier i yrkeslivet.

Gemensamt för kanslienheten är att vi arbetar lösningsorienterat och nytänkande. Ofta kommer nya uppdrag med kort varsel och vi har ett ständigt samarbete för att lösa våra uppgifter. För tjänsten krävs att du har en god förmåga att skapa rutiner i samverkan med andra, är flexibel, kreativ, har lätt för att samarbeta och kan tala inför grupp.

Som person har du en förmåga att få andra med dig och ser det som naturligt att löpande prioritera bland de uppgifter och möjligheter som uppstår för att få saker ur händerna. Du är en driven kommunikatör och vet vikten av att arbeta kanaloberoende för att levandegöra budskap och skapa möjligheter för relationsmarknadsföring. Du har intresse, erfarenhet och känsla för bildbehandling och grafisk form - du är den som formger större delen av vår produktion.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Snarast enligt överenskommelse

Ersättning
Månadslön Individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-01-31
Vi ber dig söka tjänsten genom www.offentligajobb.se för att underlätta vår
bedömning av inkomna ansökningar. Det är av största vikt att du är noggrann
när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande. Efter att du sökt första gången kan du logga in till ditt CV och uppdatera dina uppgifter samt ändra i det personliga brevet. Därmed kan du enkelt söka andra tjänster inom Vaggeryds kommun. Alla skickade ansökningar sparas under din inloggning.
Ansökningar som skickas i pappersform ska adresseras till:
Vaggeryds kommun, Personalenheten, Box 43, 568 21 Skillingaryd.
Din ansökan bör vara i form av ett personligt brev där du beskriver din
arbetslivserfarenhet samt kompetens inom området. Bifoga ditt CV och ange
ref.nr. i ansökan. Skicka inte med några betygshandlingar. Ansökningshandlingar returneras ej.
Kommunen tar ansvar för hela
rekryteringen och undanber sig därför
samtal från rekryteringsfirmor och
annonsförsäljare.
Ange följande referens när du ansöker: Ref nr:13/04
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Torbjörn Åkerblad, Chef kanslifunktionen 0370 - 67 81 42

Facklig kontakt
Nils-Erik Ekberg, Vision 0370 67 81 31

Företag
Vaggeryds kommun, Kanslienheten

Adress
Vaggeryds kommun, Kanslienheten
Box 43
56821 Skillingaryd

Jobbnummer
1433232

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Vaggeryds kommun, Kanslienheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Vaggeryds kommun, Kanslienheten: