Kommunikatör med spets på sociala medier
Skatteverket / Administratörsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Sollentuna,
Södertälje eller i
hela Sverige Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.
Skatteverkets kommunikationsavdelning tillhör Skatteverkets huvudkontor och består av ett 30-tal medarbetare. Vi har det övergripande ansvaret för myndighetens externa och interna kommunikation, och vi lägger stor vikt vid att arbeta integrerat för att hålla ihop hela kommunikationsprocessen. Vi är mitt inne i ett spännande förändringsarbete för att på bästa sätt möta morgondagens behov hos våra målgrupper.
Dina arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta med strategier och utveckling av sociala medier. I arbetet ingår att leda uppdrag, operativ och strategisk rådgivning vid framförallt redaktionell utveckling av Skatteverkets sociala medier och andra digitala kanaler.
Du kommer även att skapa och kvalitetsgranska innehåll i våra sociala medier, på webbplatsen och publicera i webbpubliceringsverktyget Sitevision. Du kommer också att arbeta gentemot press och media med frågor till presstjänsten.
Arbetet innebär många kontakter med experter i organisationen.
Vi söker dig som
• har en akademisk utbildning inom området information/kommunikation, journalistik eller annan eftergymnasial utbildning som bedöms likvärdig.
• har dokumenterad och aktuell erfarenhet av operativt och strategiskt arbete med och utveckling av sociala medier och andra digitala kanaler
• har dokumenterad och aktuell erfarenhet av att leda uppdrag eller projekt
• har stor kunskap om och erfarenhet av att arbeta med Twitter, Instagram, LinkedIn och Facebook
• har dokumenterad och aktuell erfarenhet av arbete med pressfrågor
• har mycket hög digital mognad och ser vikten av att arbeta med integrerad kommunikation
• har erfarenhet av stora komplexa webbplatser och av andra digitala kanaler
• är kompetent inom användbarhet och tillgänglighet på det digitala området
• har lätt att se helheten, prioritera och snabbt sätta dig in i nya sammanhang och ämnen
• har lätt att knyta kontakter och samarbeta med olika delar av en stor organisation.
Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete med information och kommunikation i offentlig verksamhet och som skrivande journalist på någon medieredaktion.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Anställningen är tills vidare.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2017-02-13ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-03-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnna Olderius, Enhetschef 010-572 35 78
Anette Alsing, HR-konsult 010-575 01 11
Jan-Erik Åberg, facklig kontaktperson ST 010-574 89 75
Susanne O 'Konor, facklig kontaktperson Saco 010-574 85 55
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Solna Strandväg 22
17194 Solna
KontorsadressSolna Strandväg 22
Jobbnummer 3316487
Observera att sista ansökningsdag har passerat.