Kommunikatör med inriktning sociala medier

Göteborgs stad., Konsument och medborgarservice / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs stad., Konsument och medborgarservice i Göteborg

"Enklare vardag i en hållbar och öppen stad" är vår vision! Konsument- och medborgarservices målsättning är att underlätta för boende, besökare eller företagare som behöver kontakta Göteborgs Stad. Vi samordnar och utvecklar service för Göteborgs Stad. Detta innebär att vi ansvarar för Göteborgs Stads kontaktcenter, utvecklar service och e-tjänster, samordnar och utvecklar digitala kanaler samt ger rådgivning inom konsument-, budget- och skuld och energi- och klimatfrågor. Dessutom arbetar vi med frågor kring hållbar konsumtion och Fairtrade City Göteborg. Två av våra senaste uppdrag är att starta ett Romskt informations- och kunskapscenter samt att stötta stadsdelarna i deras arbete att öka göteborgarnas möjlighet till delaktighet och inflytande. Sedan årsskiftet ingår Göteborgs Stads överförmyndarverksamhet i vår förvaltning. Vi är drygt 170 medarbetare.


Publiceringsdatum
2017-12-21

Arbetsuppgifter
Tjänsten som kommunikatör är bred och omväxlande. Den omfattar både operativt och strategiskt kommunikationsarbete. Du kommer att planera, genomföra och utvärdera kommunikationsprocesser och aktiviteter, såväl internt som externt, i både digitala och analoga kanaler. Delar av tjänsten innebär att utveckla förvaltningens kommunikation i sociala medier samt att arbeta med GreenhackGBG - ett projekt som vill inspirera till hållbara livsstilar.

Konsument- och medborgarservice är en förvaltning som befinner sig i ständig utveckling med befintliga och tillkommande uppdrag. Detta innebär att du som kommunikatör får möjlighet att både bidra till och själv lära när det gäller att utveckla kommunikationsprocesser, gentemot olika målgrupper, i olika kanaler. Tjänsten tillhör avdelningen kommunikation och demokrati.



Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleutbildning inom medie- och kommunikationsvetenskap. Du har också några års erfarenhet av arbete med att utveckla kommunikation i sociala medier. Dessutom har du arbetat som strategiskt kommunikationsstöd till både chefer, projektledare och medarbetare.

Du ska vara drivande i dina uppdrag och ta egna initiativ. Du är också bra på att skriva och kvalitetssäkra texter, ta fram budskap och hålla presentationer. För att lyckas med uppdraget krävs att du är bra på att samarbeta och att du är lösningsorienterad utifrån behoven hos dem du är till för. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.


ÖVRIGT
Vi erbjuder en arbetsplats med en kund- och serviceorienterad arbetsplatskultur med verksamheter i kontinuerlig framåtanda. Våra medarbetare har breda och varierade kompetenser. Förvaltningen sitter centralt i Göteborg. Vi har medarbetarförmåner så som flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och cykelförmåner.

Vi vill att konsument- och medborgarservice ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald och en jämn könsfördelning bidrar till att utveckla vår verksamhet.

Vi undanber oss vänligt men bestämt samtal från försäljare av ytterligare platsannonser och rekryteringstjänster.

När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringsystem för att få effektiv, snabb och säker hantering av din ansökan.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: 2018-04-01 , upphör: 2019-01-31 .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-01-15
Ange följande referens när du ansöker: A741257
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Stina Hall Hellqvist

Företag
Göteborgs stad., Konsument och medborgarservice

Adress
Göteborgs stad., Konsument och medborgarservice
Box 113 64
40428 Göteborg

Kontorsadress
Ekelundsgatan 1

Jobbnummer
3868929

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs stad., Konsument och medborgarservice

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs stad., Konsument och medborgarservice: