Kommunikatör med inriktning digitala kanaler

Socialstyrelsen / Administratörsjobb / Stockholm
2018-02-02
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kommunikatör med inriktning digitala kanaler" (publicerad 2020-01-17) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Socialstyrelsen i Stockholm, Örebro, Jönköping, Härnösand, Göteborg eller i hela Sverige

Socialstyrelsen är en statlig myndighet under Socialdepartementet med en bred verksamhet som rör socialtjänst och hälso- och sjukvård. Större delen av vår verksamhet är riktad till personal, ansvariga och beslutsfattare inom dessa områden.

Tjänsten är placerad på enheten för webb och publikationer på kommunikationsavdelningen. Kommunikationsavdelningen planerar, genomför och följer upp myndighetens interna och externa kommunikation samt ger stöd till ledningen och avdelningarna i kommunikationsfrågor.

En av våra medarbetare ska vara tjänstledig och vi söker nu dig som vill vara med och göra skillnad i Socialstyrelsens digitala transformation. Tjänsten är på ett år med möjlighet till förlängning.

Socialstyrelsen står inför en rad spännande utmaningar de kommande åren där vi tar steg för att skapa ökad nytta för våra målgrupper genom effektiv digital kommunikation. Vi driver flera spännande digitala utvecklingsprojekt, till exempel ny extern webbplats och olika e-tjänster.

Enheten för webb och publikationer har ett decentraliserat och agilt arbetssätt med hög delaktighet. Webbredaktionen driver, planerar, prioriterar och utvecklar gemensamt det webbredaktionella arbetet. Det innebär höga krav på egen drivkraft, kreativitet och förmåga att tänka självständigt och ta ansvar för helheten genom att identifiera och involvera rätt personer i frågor och uppdrag.

Vi söker dig som vill
• arbeta både strategiskt och operativt
• bidra med din kompetens i våra olika digitala utvecklingsprojekt
• arbeta med löpande uppdateringar och utveckling av innehåll i våra befintliga digitala kanaler
• tillsammans med kollegor planera och prioritera webbredaktionens gemensamma arbete
• bidra i webbredaktionens kontinuerliga utveckling av arbetsmetoder, verktyg och kompetenser
• samarbeta och samverka med olika delar av myndigheten, t ex sakkunniga från andra avdelningar

Kvalifikationskrav
• Examen från högskola inom kommunikation och media eller annan utbildning med inriktning webb och digital kommunikation som arbetsgivaren bedömer vara likvärdig.
• Erfarenhet av arbete med innehåll och struktur för olika digitala kanaler som webb, nyhetsbrev och sociala medier
• Erfarenhet av att följa upp och analysera digital kommunikation
• Dokumenterat god skribent som kan omsätta komplext innehåll i begriplig text för olika digitala kanaler

För att lyckas i rollen är du flexibel och stresstålig, drivande och lösningsorienterad. Du är självgående och har förmåga att bedöma, prioritera och delegera uppgifter som kommer in till redaktionen. Du är prestigelös och relationsbyggande, trygg i din kompetens och kan pedagogiskt argumentera för din ståndpunkt. Du kan förmedla din kunskap till dina kollegor och tycker att det är roligt att arbeta i team. Du har en strategisk och analytisk förmåga, tar ansvar för helheten och för att komma i mål med dina uppdrag. Du drivs och inspireras av att i samhällets tjänst bidra till att Socialstyrelsens digitala kanaler kan leverera konkret nytta för våra målgrupper.

Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Det är dessutom meriterande om du har
• erfarenhet av att projektleda digitala kommunikationsprojekt
• erfarenhet av att arbeta med Episerver, Drupal och Sharepoint
• erfarenhet av arbete i stora offentliga organisationer eller myndigheter
• erfarenhet av att arbeta med intranät och intern kommunikation
• Erfarenhet av att arbeta med klarspråk och sökoptimering av texter

Anställningsinformation
Anställningen är ett vikariat på ett år med start så snart som möjligt. Titeln är kommunikatör med placering i Stockholm.

Socialstyrelsen strävar efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi erbjuder ett meningsfullt arbete och många kunniga kollegor som vill bidra till ett viktigt samhällsuppdrag - att värna hälsa, välfärd och allas lika tillgång till god vård och omsorg. Mer information om vår verksamhet och värdegrund hittar du på www.socialstyrelsen.se.

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast 2018-02-12, via vår hemsida www.socialstyrelsen.se/ledigajobb. Ange diarienummer 2.6.1-3813/2018. Betyg och övriga handlingar tar du med vid en eventuell intervju.

Rekryteringen sköts av Socialstyrelsens personalenhet och vi undanber oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.

Publiceringsdatum
2018-02-02

Kontakt
Åsa Brozén
enhetschef
075-247 3071

Gerd Lundberg
personalspecialist
075-247 3977

Fackliga företrädare:
Rose-Marie Nylander, SACO, 075-247 31 82
Åsa-Britt Edoff, ST, 075-247 31 81
Magnus Göransson, Vårdförbundet, 075- 247 37 10

Varaktighet, arbetstid
Vikariat 12 månader. Ej specificerat

Ersättning
Fast månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-02-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Socialstyrelsen

Adress
Socialstyrelsen
106 30 Stockholm
10630 Stockholm

Kontorsadress
106 30 Stockholm

Jobbnummer
3939963

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Socialstyrelsen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Socialstyrelsen: