Kommunikatör med inriktning digital kommunikation

Göteborgs universitet / Administratörsjobb / Göteborg
2017-10-18
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kommunikatör med inriktning digital kommunikation" (publicerad 2018-06-21) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs universitet i Göteborg, Partille, Lysekil, Uddevalla, Vänersborg eller i hela Sverige

Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 38 000 studenter och 6 000 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.

Kommunikationsenheten är en del av universitetets gemensamma förvaltning. Här arbetar i dag cirka 30 medarbetare inom kommunikationsområdet - med bland annat press, formgivning, studentrekrytering, evenemang och webb. Kommunikationsenheten har sina lokaler i Vasastan i centrala Göteborg.

Kommunikationsenheten har ett övergripande ansvar med att stötta organisationen, och planera och producera innehåll och aktiviteter där Göteborgs universitet som helhet står som avsändare.

Publiceringsdatum
2017-10-18

Dina arbetsuppgifter
Kommunikationsenheten söker nu en kommunikatör som ska arbeta med att hitta de bästa sätten att kommunicera Göteborgs universitet i våra olika digitala kanaler, både på webb och i sociala medier. Det är i huvudsak genom digital kommunikation som vi når våra presumtiva studenter, både nationellt och internationellt.

Du ska vara en expert på digital kommunikation och ha goda idéer på hur vår digitala kommunikation kan utvecklas. Du ska arbeta med att analysera tidigare resultat, omvärldsbevaka, hänga med i trender och tänka nytt och framåt. Du har god insikt i målgruppen unga vuxna och hur de tänker.

Rollen är både strategisk och operativ. Du kommer att skapa kampanjplaner, analysera målgrupper och deras informationsbehov, välja kanal- och mediemix och samordna olika behov av resurser. Du kommer att arbeta som beställare mot reklambyråer, men också producera eget digitalt innehåll som till exempel mobilfilmer, webbsidor, innehåll för olika sociala medier och annat kampanjmaterial som vänder sig till presumtiva studenter. Det kräver goda kunskaper om webbpublicering, bildhantering, sökmotormarknadsföring och annonsering via till exempel Google och sociala medier. Du behöver ha en god språkkänsla och stilistisk förmåga på både svenska och engelska.

Kvalifikationer
• Krav på akademisk examen inom kommunikation, marknadsföring eller annat ämne som arbetsgivaren bedömer som likvärdigt
• Krav på minst två års erfarenhet av liknande arbete
• Krav på att ha arbetat med sociala medier på en avancerad nivå
• Krav på att ha arbetat med webbkommunikation på en avancerad nivå
• Krav på mycket goda kunskaper i ett webbpubliceringsverktyg
• Krav på erfarenhet av projektledning
• Krav på mycket goda kunskaper i svenska och förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift
• Krav på goda kunskaper i engelska och förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift
• Meriterande med internationella erfarenheter
• Meriterande med erfarenhet av arbete mot unga målgrupper

Tjänsten kräver att du kan hålla tidplaner, styra mot rätt mål och leverera resultat. Du behöver ha ett prestigelöst förhållningssätt och med entusiasm ta dig an både de mer analytiska delarna och de mer praktiska delarna av jobbet. Du har förmåga att skapa förståelse för arbetet och kan förankra det i organisationen.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper som samarbetsförmåga, drivkraft och ansvarskänsla.

Anställning

Anställningen är en tillsvidareanställning på 100 % med placering vid Kommunikationsenheten. Tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas.

Kontaktuppgifter för anställningen

Har du frågor om anställningen är du välkommen att kontakta:

Maria Eriksson, sektionschef, tel nr 031-786 5707, maria.eriksson@gu.se

Martina Sjövind, kommunikatör, tel nr 031-786 6806, martina.sjovind@gu.se

Fackliga organisationer

Fackliga företrädare vid Göteborgs universitet hittar du här: http://www.gu.se/omuniversitetet/aktuellt/lediga-jobb/fackliga-kontaktpersoner

Så ansöker du
Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal genom att klicka på knappen "Ansök". Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-11-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Göteborgs universitet

Adress
Göteborgs universitet
Erik Dahlbergsgatan 11 B
40530 Göteborg

Kontorsadress
Erik Dahlbergsgatan 11 B

Jobbnummer
3756452

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs universitet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs universitet: