Kommunikatör med fokus digitala kanaler

Länsstyrelsen i Jönköpings län / Marknadsföringsjobb / Jönköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla marknadsföringsjobb i Jönköping, Aneby, Habo, Mullsjö, Vaggeryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Länsstyrelsen i Jönköpings län i Jönköping, Gnosjö, Värnamo eller i hela Sverige

Är du en stjärna på sociala medier och
gillar att hjälpa till där du behövs?
Länsstyrelsen är en statlig myndighet och regeringens företrädare i länet.

Vi arbetar för att Jönköpings län ska vara ett av landets mest framgångsrika län. Genom samverkan med andra aktörer bidrar vi till att skapa förutsättningar för ett attraktivt län för nuvarande och kommande generationer. Målet är att bidra till goda livsvillkor och en hållbar utveckling i länet.

Vi är en kunskapsorganisation med 280 medarbetare. Våra verksamhetsområden berör många viktiga delar av samhället, allt från naturreservat, samhällsplanering, jämställdhetsfrågor, miljötillsyn, landsbygdsutveckling, till krisberedskap och mycket annat.

Tjänsten är placerad på kommunikationsenheten på avdelningen för lednings- och verksamhetsstöd. På enheten finns idag 10 personer, varav 8 som arbetar med kommunikation och 2 som arbetar med GIS (geografiska informations-system).

Enhetens kommunikationsfunktion arbetar både strategiskt och operativt med att stötta ledning, chefer och medarbetare i kommunikationsfrågor och ska bidra till att utveckla myndigheten till en kommunikativ organisation. Vi arbetar med långsiktig utveckling av myndighetens kommunikation och kanaler samt planerar, initierar och följer upp interna och externa kommunikationsaktiviteter. Samtidigt hanterar vi kortsiktigt uppkomna kommunikationsbehov i verksamheten. Som högsta civila totalförsvars-myndighet är kriskommunikation en viktig och naturlig del i vårt arbete.

Publiceringsdatum
2023-05-30

Dina arbetsuppgifter
I den här rollen kommer du framför allt arbeta med att ta fram och publicera nyheter, inlägg och annat innehåll i våra sociala kanaler, på vårt intranät och den externa webbplatsen. Ibland utgår du ifrån underlag som någon annan har tagit fram som du arbetar vidare med och anpassar till olika kanaler. Ibland är du med från början och tar fram nyheter och inlägg från idé till publicering. I rollen kan det också ingå att filma med mobilen, enklare redigering och bildredigering. Du behöver även vara beredd på att hjälpa till med andra kommunikationsuppdrag på enheten vid behov.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning inom medie- och kommunikationsvetenskap eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.

Du har erfarenhet av arbete med webb och sociala medier och du är duktig på att skriva så att andra förstår. Erfarenhet från liknande uppdrag, gärna inom offentlig förvaltning samt kunskaper i Adobe programmen samt att filma och redigera rörligt material är meriterande.

Som person tar du ansvar för dina uppdrag, är bra på att leda dig själv och har lätt för att anpassa dig och ditt arbete till nya förutsättningar. Att arbeta med ständiga förbättringar är självklart för dig varför du också är öppen för nya perspektiv och kunskaper. Du har en hög servicekänsla och vill hjälpa till där behov uppstår.

Anställningsvillkor
Tjänsten är en visstidsanställning på 6 månader och tillträde sker enligt överenskommelse.

Övrig information
Intervjuer sker vecka v 27-28.

Läs mer om vad Länsstyrelsen erbjuder som arbetsgivare och möt våra medarbetare på www.lansstyrelsen.se/jonkoping/om-oss/jobba-hos-oss

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-06-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Länsstyrelsen i Jönköpings län (org.nr 202100-2288)

Kontakt
Eva Sandsjö Liljedahl
010-2236000

Jobbnummer
7835240

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Länsstyrelsen i Jönköpings län

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Länsstyrelsen i Jönköpings län: