Kommunikatör med ansvar för digitala kanaler
Kungliga Tekniska högskolan, Gemensamt verksamhetsstöd / Marknadsföringsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla marknadsföringsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kungliga Tekniska högskolan, Gemensamt verksamhetsstöd i Stockholm,
Solna,
Södertälje eller i
hela Sverige KTH är ett av Europas ledande tekniska universitet och en viktig arena för kunskapsutveckling. Som Sveriges största universitet för teknisk forskning och utbildning samlar vi studenter, forskare och fakultet från hela världen. Vår forskning och utbildning omfattar såväl naturvetenskap som alla grenar inom teknik samt arkitektur, industriell ekonomi, samhällsplanering, historia och filosofi.
Det gemensamma verksamhetsstödets (GVS) uppgift är att stötta universitetets kärnverksamhet utbildning och forskning. Det gör vi genom att ge kvalificerat stöd i olika administrativa processer. Samtidigt är vi inom verksamhetsstödet policyskapande och samordnande. Vi ansvarar även för att utföra kvalitetskontroller, uppföljningar och utvärderingar som utvecklar verksamheten.
Tjänsten är placerad i gruppen Internationell studentrekrytering inom Avdelningen för internationella relationer.
Arbetet sker i nära samarbete med gruppens åtta medarbetare och andra kollegor inom KTH. Fokus för denna roll är att ansvara för digital kommunikation mot målgruppen presumtiva internationella studenter, vilket är en dynamisk och prioriterad verksamhet vid KTH.
Arbetsuppgifter
Fokus för rollen är att självständigt utveckla, genomföra och utvärdera digitala aktiviteter för att marknadsföra KTH:s utbildningar och studiemiljö i sociala medier, nyhetsbrev, externa webbportaler, webbinarier, bloggar och liknande kanaler där målgruppen nås. Tjänsten innebär även att arbeta i och vidareutveckla ett CRM-system.
Arbetsuppgifterna innefattar att ta fram, bearbeta och målgruppsanpassa texter på engelska samt bearbetning av bilder och rörligt material. I tjänsten kan ingå att driva eller medverka i tillfälliga kommunikationsprojekt samt att agera beställare gentemot KTH:s kommunikationsbyrå och andra leverantörer. Du kommer även att delta i och utveckla arbetsgruppens gemensamma verksamhet.
Rollen erbjuder varierande arbetsuppgifter, alltifrån att planera och producera eget material och kampanjer till att arbetsleda studentmedarbetare, stötta övrig verksamhet inom gruppen och driva eller delta i projekt i samarbete med interna och externa intressenter.
Funktionen kan innefatta in- och utrikes resor.
Vi söker dig som har
• Examen från universitet/högskola inom medie- och kommunikationsvetenskap eller annat för tjänsten relevant område
• Mycket god förmåga att planera, genomföra och utvärdera kommunikation i digitala kanaler
• Utmärkt förmåga till innehållsproduktion (text och/eller bild) för en internationell målgrupp
• Erfarenhet av arbete i CMS-system (på KTH används Polopoly)
• Utmärkta kunskaper i engelska i tal och skrift samt goda kunskaper i svenska
• Erfarenhet av samordning av kommunikationsinsatser med interna eller externa intressenter
• Förmåga och intresse att följa den tekniska utvecklingen, rådande trender och målgruppens beteende inom digital kommunikation
Det är också meriterande om du har:
• Utbildning med fokus på kommunikation i digitala kanaler
• Erfarenhet av liknande arbete med kommunikation mot internationella studenter
• Erfarenhet av arbete i CRM-system
• Erfarenhet av produktionsledning av kommunikationssatsningar
• Erfarenhet av arbete med foto, bild och rörligt material
• Erfarenhet av projektledning
• Ytterligare språkkunskaper
För att lyckas i ditt arbete behöver du ha en god samarbetsförmåga. Du är lösningsfokuserad och van att arbeta mot uppsatta tidplaner och mål. Självklart är din kommunikativa förmåga extremt viktig då du ska nå ut med ett målgruppsanpassat budskap och du är lyhörd gentemot målgruppen och andra intressenter. Vi ser även att du är strukturerad och ansvarstagande som person.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.
Du erbjuds en spännande roll vid ett av Europas ledande tekniska universitet där du får möjligheten att vidareutveckla dina kunskaper inom digital kommunikation. KTH erbjuder goda utvecklingsmöjligheter och värnar om sina medarbetare. Du erbjuds en trygg anställning med goda personalförmåner, möjligheten till flexibla arbetstider och mycket mer som du kan läsa om
https://www.kth.se/om/work-at-kth/en-arbetsplats-med-manga-formaner-1.467932.Vi söker dig som
Du hittar kontaktuppgifter till fackliga representanter på KTH:s webbsida.
Publiceringsdatum2019-12-12Så ansöker duDu ansöker via KTH:s rekryteringssystem. Du som sökande har huvudansvaret för att din ansökan är komplett när den skickas in. Din kompletta ansökan ska vara KTH tillhanda senast sista dagen för ansökningsperioden.
Anställningen är tillsvidare och inleds med sex månaders provanställning.
Övrig informationJämställdhet, mångfald och avståndstagande från alla former av diskriminering är både en kvalitetsfråga och en självklar del av KTH:s värdegrund.
För information om behandling av personuppgifter i samband med rekrytering läs mer här.
Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Omgående/enligt överenskommelse Tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-01-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagKungliga Tekniska högskolan, Gemensamt verksamhetsstöd
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "VP-2019-0618".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Kungliga Tekniska Högskolan (org.nr 202100-3054)
Arbetsplats Kungliga Tekniska högskolan, Gemensamt verksamhetsstöd
Jobbnummer 4999476
Observera att sista ansökningsdag har passerat.