Kommunikatör med administrativa uppgifter
Uppsala universitet, Institutionen för kvinnors och barns hälsa / Marknadsföringsjobb / Uppsala
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla marknadsföringsjobb i Uppsala,
Östhammar,
Sigtuna,
Österåker,
Håbo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Uppsala universitet, Institutionen för kvinnors och barns hälsa i Uppsala,
Gotland,
Sollefteå eller i
hela Sverige Uppsala universitet är ett brett forskningsuniversitet med stark internationell ställning. Uppgiften är att bedriva forskning och utbildning av högsta kvalitet och att på olika sätt samverka med samhället. Vår viktigaste tillgång är alla de individer som med sin nyfikenhet och sitt engagemang gör Uppsala universitet till en av landets mest spännande arbetsplatser. Uppsala universitet har 44.000 studenter, 7.100 anställda och en omsättning på 7 miljarder kronor.
Institutionen för kvinnors och barns hälsa bedriver forskning, forskarutbildning och undervisning inom reproduktiv hälsa, gynekologi, obstetrik, internationell kvinno- och mödrahälsovård, perinatalmedicin, pediatrik, global hälsa, kvinnomedicin och klinisk psykologi.
Forskningen bedrivs inom tolv forskargrupper och verksamheten är integrerad med kvinno- och barndivisionen vid Akademiska sjukhuset. Mer information om institutionen finns på
http://www.kbh.uu.se/.Vi ska nu utöka vår administration med en ny roll som kommunikatör som delvis också innefattar kursadministration. Är du en driven, lyhörd och nyfiken person som skulle trivas i en ny roll där du kommer få bygga upp ett eget arbetsområde så har vi ett jobb som passar dig.
Arbetsuppgifter: Som kommunikatör hos oss arbetar du med information och kommunikation knuten till vår verksamhet. Du arbetar både internt så väl som externt mot, medarbetare, samarbetspartners, presumtiva studenter och allmänheten i stort. Du kommer att vara ansvarig för institutionens webbplats och arbeta med text och bild för att sprida och popularisera institutionens forskning och annan information. I samarbete med institutionens forskare och övrig personal kommer du att producera såväl egna texter som att bearbeta andras texter för publicering på svenska och engelska. Vidare ingår det att ansvara för institutionens interna kommunikation/informationsspridning och att utarbeta rutiner för detta. Du ansvarar för att avropa kommunikationstjänster som upphandlats centralt vid behov. Som kommunikatör arbetar du i en föränderlig verksamhet vilket innebär att arbetsuppgifterna kan komma att förändras. Det finns möjlighet att själv påverka och bidra till utveckling av arbetsinnehållet.
Den kursadministrativa delen innefattar administrativt stöd och service till lärare och studenter. Arbetet innefattar bl.a. inrapportering Ladok, lägga upp information i Studentportalen/Canvas, ge kursinformation till studenter, boka lokaler, skapa kurstillfällen, boka regionsplaceringar i KliPP, tentamensutlämning, samt att ombesörja eventuella utbetalningar till externa föreläsare. Kursadministratören arbetar i nära samarbete med kursledare och lärare. Arbetet förutsätter att hålla sig uppdaterad kring regler och universitetets riktlinjer gällande kursadministration.
Därtill kan övriga uppgifter ingå som att ta hand om inkommande mejl till institutionens allmänna funktionsmejl, ansvara för sändlistor och vid behov diarieföring.
Kvalifikationskrav: Vi söker dig som har examen i kommunikation/marknadsföring/media eller motsvarande, eller yrkeserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som relevant. Eftersom vi arbetar i en internationell miljö måste du ha mycket goda språkkunskaper i svenska och engelska och kunna förmedla ditt arbete på ett pedagogiskt vis i både tal och skrift till varierande målgrupper. Som person är du kommunikativ, utåtriktad, har lätt för att samarbeta och har god organisatorisk förmåga. Vi vill att du har goda datakunskaper, samt att du har erfarenhet av webbpubliceringsprogram. Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet såsom god samarbets- och initiativförmåga, självständighet, flexibilitet samt att du har ett strukturerat arbetssätt.
Önskvärt/meriterande i övrigt: Tidigare erfarenhet av arbete med kommunikation, administration eller motsvarande inom universitet/högskola är meriterande. Arbete med bildredigering och layoutarbete, samt webbredigeringsverktyg, särskilt InfoGlue och att du hanterar Photoshop och InDesign obehindrat är meriterande. Vidare är erfarenhet av att använda sociala medier strategiskt meriterande. Det är också önskvärt om du har ett intresse för och eventuell kunskap om våra forskningsområden.
Uppsala universitet värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet.
Lön: Individuell lönesättning.
Tillträde: 2020-04-01 eller enligt överenskommelse.
Anställningsform: Tidsbegränsad anställning t.o.m. 2020-12-31.
Anställningens omfattning: 100 %
Upplysningar om anställningen lämnas av: Administrativ chef Malin Ghanem, e-post
malin.ghanem@kbh.uu.se, tel 018-611 5983 eller Prefekt Inger Sundström Poromaa, e-post
inger.sundstrom@kbh.uu.se.
Välkommen med din ansökan senast den 18 mars 2020, UFV-PA 2020/397.
Vi undanber oss erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp.
Ansökan tas emot i Uppsala universitets rekryteringssystem.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: 2020-04-01 Visstidsanställning
Publiceringsdatum2020-02-27ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-03-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagUppsala universitet, Institutionen för kvinnors och barns hälsa
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "UFV-PA 2020/397".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Uppsala Universitet (org.nr 202100-2932)
Arbetsplats Uppsala universitet, Institutionen för kvinnors och barns hälsa
Jobbnummer 5120338
Observera att sista ansökningsdag har passerat.