Kommunikatör / kundservicemedarbetare till Vy Travel AB, Götebor

Vy Buss AB / Kundservicejobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kundservicejobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Vy Buss AB i Göteborg, Partille, Kungälv, Lerum, Uddevalla eller i hela Sverige

Ett gott värdskap är av största vikt för Vy Travel AB (fd.

Nettbuss Travel AB). En del av det goda värdskapet är vår relationsmarknadsföring. I rollen som kommunikatör ingår att verka för ständiga förbättringar i enlighet med avdelningens mål och företagets visioner. Du knyter starka relationer med våra gäster och på ett positivt sätt synliggöra våra varumärken Vy Bus4You och Vy express.



Som kommunikatör arbetar du med kommunikation med våra gäster, främst via mail och sociala medier men ibland även via telefon. I detta arbete ingår reklamationshantering samt proaktiv kompensation. I rollen ingår också att vara behjälplig om något oförutsett händer som påverkar våra gäster. Kommunikation och problemlösning är avgörande för rollen som kommunikatör. Du samverkar mellan våra gäster, vår driftavdelning, våra förare och samarbetspartners samt vår kundservice. Det ingår i rollen att ge information om eventuella avvikelser såsom förseningar, alternativa resvägar etc. Du hjälper bland annat till med ombokningar och skickar informations- och förseningsmeddelande.



Som kommunikatör är du backup till vår gästsamordnare. Gästsamordnarens främsta uppgift är att hjälpa våra gäster att komma till sin slutdestination om det sker någon avvikelse som påverkar deras resa samt att ge information vid förseningar, om alternativa resvägar etc. Vår gästsamordnaren skapar en översiktlig bild över våra turer, anslutningar/kopplingar och bytesresor samt hittar lösningar som är kostnadseffektiva och som är så bra som möjligt för våra gäster om det sker något som gör att resan inte blir som planerat.



Utöver kommunikationen med våra gäster kommer du att kommunicera via våra interna kanaler så som att skriva på vårt intranät samt att skriva sälj- och personalinformation. Du kommer också vara delaktig i event som vi genomför vilket kommer att innebära arbete på tider som inte ligger innanför normal kontorstid.



Ansvarsområde:

I befattningen ingår att vara, mer eller mindre delaktig i följande processer:

I befattningen ingår att ha en god dialog med våra gäster samt att skriva för våra interna kanaler.



Relationer:

Kommunikatören rapporterar till marknadschefen och har en dialog med försäljningsavdelningen samt driftavdelningen.



Du som kommunikatör ska ha ett gott bemötande och verka för att bibehålla en mycket god relation med våra gäster. Kommunikatören ska även ha en dialog med återförsäljare och företagets anställda i syfte att sprida väsentlig information och upprätthålla en god kommunikation.



Arbetsuppgifter:

- Kommunicera med våra gäster via e-post, sociala medier samt vid behov även via telefon
- Hantera reklamationer vilket inkluderar att skicka proaktiv kompensation
- Kartlägga vilka gäster som berörs och på vilket sätt vid en avvikelse eller trafikstörning
- Hitta alternativa resvägar samt att göra ombokningar till följd av trafikstörningar
- Ge information till våra gäster vid förseningar, trafikstörningar etc.
- Kommunicera via våra interna kanaler
- Vara delaktig i event
- Vara backup till gästsamordnare och övriga kommunikatörer



Delaktig i:

Kommunikatören deltar på marknad/kundservicesmöten vid behov. Tillsammans med övriga kommunikatörer verkar kommunikatören för en enkel, tydlig och lättförståelig kommunikation. Arbetet följs upp i den löpande verksamheten och i samband med årligt medarbetarsamtal.



Kompetenskrav: Utbildning/erfarenhet:

- God datavana
- Erfarenhet inom kundservice alternativt motsvarande yrkeserfarenhet
- Erfarenhet av skrivande kommunikation
- Utbildning inom kommunikation är meriterande



Publiceringsdatum
2019-11-28

Dina personliga egenskaper
För att klara rollen behöver du vara mycket duktig på att uttrycka dig i både tal och skrift, på både svenska och engelska. Du måste kunna hålla huvudet kallt och vara strukturerad i stressade situationer. Du behöver vara lösningsorienterad och ha en positiv grundsyn som visar sig i ditt engagemang när du bemöter våra gäster och samarbetspartners.



Villkor

Enligt Tjänstemannaavtalet för transportbranschen, individuell lönesättning.

Provanställning, 6 månader.

Intervjuer kommer att ske löpande och anställning kan komma att ske innan sista ansökningsdatum.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Efter överenskommelse Tillsvidareanställning

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-12-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Vy Buss AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2019/139".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Vy Buss AB (org.nr 556429-0319)

Arbetsplats
Vy Travel AB

Jobbnummer
4967483

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Vy Buss AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Vy Buss AB: