Kommunikatör Göteborg

Polismyndigheten, Kommunikationsavdelningen / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten, Kommunikationsavdelningen i Göteborg, Växjö, Karlstad, Kristianstad, Linköping eller i hela Sverige

Polismyndigheten består av cirka 29 000 medarbetare och är organiserad i sju regioner, sex nationella avdelningar samt rikspolischefens kansli.
En av de nationella avdelningarna är kommunikationsavdelningen. Den har i uppdrag att proaktivt styra och samordna Polismyndighetens kommunikationsarbete samt att vara ett operativt och strategiskt kommunikationsstöd i hela myndigheten.

Kommunikationsavdelningen verkar i samtliga regioner. Ett av de viktigaste regionala uppdragen för kommunikationsavdelningens medarbetare är att arbeta tillsammans med chefer och medarbetare närmast medborgarna.


Publiceringsdatum
2017-09-20

Arbetsuppgifter
Tjänsten är ett vikariat som kommunikatör vid kommunikationsenheten i Väst. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att vara ett stöd för regionens chefer i strategiska såväl som operativa frågor. Stort fokus ligger på att stödja cheferna längst fram i organisationen, de som är närmast medarbetare och medborgare. Du arbetar med analys, planering och genomförande av interna och externa kommunikationsinsatser, du skriver artiklar och nyheter för vårt intranät och vår hemsida och du producerar material som exempelvis bildspel och enklare trycksaker.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Examen i medie-och kommunikationsvetenskap eller motsvarande
• Minst två års erfarenhet av kommunikationsarbete i andra organisationer
• Erfarenhet av att arbeta med ledningskommunikation och känner dig bekväm att stödja och coacha chefer
• Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska

Meriterande:
Det är meriterande om du har:
• Erfarenhet av arbete inom andra myndigheter
• Erfarenhet av kriskommunikation
• Erfarenhet av webbpubliceringsverktyget Episerver eller liknande

Dina personliga egenskaper
För att lyckas i arbetet behöver du vara en social person som gillar att arbeta i grupp såväl som självständigt. Du är bra på att skapa goda relationer och är samarbetsinriktad. Du är strukturerad, flexibel, målinriktad och samtidigt prestigelös. Du arbetar strategiskt och långsiktigt men kan samtidigt snabbt byta fokus för att hantera aktuella frågor här och nu. Arbetet ställer stora krav på din förmåga att hantera stress därför har du god förmåga att arbeta självständigt och kan fatta balanserade beslut även under pressade förhållanden. Du kommer att arbeta i medborgarnas tjänst och därför är det viktigt att du förstår vidden av det förtroendeskapande arbete det innebär att arbeta med kommunikationsfrågor hos polisen.

Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning (med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen) kan komma att genomföras före anställning. Anställningen kräver svenskt medborgarskap.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL). Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan ta istället kontakt med ansvarig rekryterare.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, upphör: 2018-06-20 .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-10-04
Ange följande referens när du ansöker: C15374/2017
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Malin Sahlström 010-56 531 81

Företag
Polismyndigheten, Kommunikationsavdelningen

Adress
Polismyndigheten, Kommunikationsavdelningen
Box 12256
10226 Stockholm

Kontorsadress
Polhemsgatan 30 10226 Stockholm

Jobbnummer
3708005

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten, Kommunikationsavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten, Kommunikationsavdelningen: