Kommunikatör

Experis Sverige Huvudkontor / Administratörsjobb / Östersund
2014-10-01
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kommunikatör" (publicerad 2014-12-19) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Östersund, Krokom, Åre, Ragunda, Ånge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis Sverige Huvudkontor i Östersund, Krokom, Åre, Ragunda, Strömsund eller i hela Sverige

Experis erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister - via konsultverksamhet,
rekrytering och projektlösningar. För att kunna sätta oss in i våra kunders och kandidaters behov har vi fyra specialistområden; Engineering, IT, Executive och Finance, men vi kan även hjälpa till inom exempelvis Sales & Marketing. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.

Östersunds kommun är en offensiv kommun med stor framtidsoptimism. Det märks bland annat i investeringar och etableringar, utbyggnad av den kommunala servicen och satsningar på evenemang. Det finns mycket som bidrar till livskvalitet och att man mår bra i Östersund. Staden är lagom stor med särpräglad atmosfär, puls och charm. Det är korta avstånd till såväl arbete, skola och service som till nöjesliv och fritidsaktiviteter. Lägg därtill ljusa sommarnätter och riktiga vintrar med mycket snö!

Läs mer på www.ostersund.se

Publiceringsdatum
2014-10-01

Dina arbetsuppgifter
Som kommunikatör på Östersund kommun kommer du att ingå i Område kommunikation som består av 15 personer och leds av kommunikationschefen. Avdelningens uppgift är att ge stöd till hela kommunens organisation. Det handlar bland annat om att ge stöd i kommunikationsplanering, utveckla kommunens webbplats, utveckla styrdokument, ge råd vid mediekontakter, ge stöd och råd i utveckling av internkommunikation, hålla utbildningar, utforma informationsmaterial, skriva texter till kommunens olika kanaler, klarspråksgranska texter samt fotografera och filma.

Din huvuduppgift blir att vara kommunledningsförvaltningens kommunikatör. Du kommer bland annat att bistå förvaltningen med både strategiskt och operativt kommunikationsstöd. Till exempel att hjälpa till att planera kommunikationsinsatser och ta fram kommunikationsplaner, vara förvaltningens webbstrateg och driva arbetet med deras del av den externa och interna webben. Du kommer också att skriva och publicera webbtexter och nyheter. Dessutom kommer du att arbeta specifikt mot Kommundirektören med research, budskapsformulering och produktion av presentationer. Du kommer att jobba med flera parallella uppdrag samtidigt och arbeta mot flera olika avdelningar och uppdragsgivare inom förvaltningen.

Från och med årsskiftet står vi inför en ny organisation med nya spännande utmaningar.

Vem är du?
Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom journalistik, information eller kommunikation alternativt har motsvarande kunskaper. Du har arbetat med planerad och strategisk kommunikation samt jobbat några år som kommunikatör eller journalist. Du har erfarenhet av att bistå chefer och ledare med kommunikationsplanering, är en god skribent och kan också elementär formgivning samt har erfarenhet av att arbeta självständigt och driva projekt och processer.

Meriterande är erfarenhet av kommunikationsarbete inom en politiskt styrd organisation, att jobba med sociala medier och kunskap i programvarorna Photoshop och InDesign samt Officepaketet inklusive PowerPoint.

Som person är du proaktiv i ditt förhållningssätt, engagerad och ansvarstagande. Du är noggrann och har förmåga att strukturera och prioritera. Du har lätt för att samarbeta och är trygg i dig själv som person och i din yrkesroll. Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet och din förmåga att passa in i arbetsgruppen.

Ansöka och kontaktperson
Du söker tjänsten via ansökningslänken senast den 19 oktober.

I och med att denna rekrytering är för en arbetsgivare som lyder under offentlighetsprincipen vill vi upplysa om att din ansökan kan komma att bli offentlig.

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Karin Backman på telefon 063-57 66 63 eller e-post karin.backman@se.experis.com .

Arbetstider och omfattning
100% Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-10-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Karin Backman 063-57 66 63

Företag
Experis Sverige Huvudkontor

Adress
Experis Sverige Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm

Kontorsadress
Klarabergsgatan 29

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2015517

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis Sverige Huvudkontor

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis Sverige Huvudkontor: