Kommunikatör 50% till Skatteverket
Skatteverket / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Göteborg,
Kungälv,
Kungsbacka,
Alingsås,
Stenungsund eller i
hela Sverige Skatteverket
Presentation
För uppdrag till Skatteverket söker vi just nu en strategisk kommunikatör som ska jobba med internkommunikation. Tjänsten är ett konsultuppdrag på cirka 8-10 månader, med start i augusti. Tjänsten är på 50 %.
Urval och intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag.
Publiceringsdatum2009-05-15Dina arbetsuppgifterI dina arbetsuppgifter ingår exempelvis:
• rådgivning till ledningen i kommunikationsfrågor
• panering av förändrings- och ledningskommunikationsaktiviteter
• utformning av budskapsplattform och argument
• produktion av talarmanus, OH-bilder, frågor och svar
• anpassning av centrala budskap
• återrapportering till central nivå i samband med kommunikationsaktiviteter.
Utbildning/erfarenhet
Vi söker dig som har relevant utbildning på högskolenivå eller motsvarande yrkesutbildning (exempelvis IHM, RMI Berghs), eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt. Du har också erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, och är van vid ett konsultativt arbetssätt. Du har goda kunskaper i integrerad lednings- och värdekommunikation, är en driven skribent av artiklar och talarmanus, samt har mycket goda kunskaper i hur man disponerar presentationsmaterial för maximal effekt. Givetvis har du också goda PC-kunskaper och behärskar PowerPoint.
Som person är du självgående, initiativrik och lätt att samarbeta med. Du har förmågan att skapa förtroende och är snabb och effektiv i ditt arbetssätt. För att lyckas i konsultrollen är det dessutom viktigt att du är öppen, positiv och prestigelös, samt har lätt att sätta dig in i nya miljöer och arbetsuppgifter.
Förmåner
Vi vill att du ska trivas hos oss. Därför satsar vi både på kompetensutveckling och sociala aktiviteter. Poolia anordnar regelbundet konsultträffar och erbjuder dig ett varierat utbildningsprogram.
Dessutom får du din alldeles egna karriärcoach i form av din konsultchef, som själv har erfarenhet från din bransch och är väl insatt i arbetsmarknaden. Vad sägs om att ha en engagerad och kunnig person vid din sida, som gärna agerar bollplank för din fortsatta karriär?
Din anställning hos Poolia omfattas av gällande kollektivavtal med Unionen och förmåner som träningsbidrag och sjukvårdsförsäkring.
Företagsbeskrivning
Poolias framgång bygger på att vi ständigt strävar efter högsta kvalitet och att vi har specialiserat oss på att hyra ut och rekrytera kvalificerad personal inom våra fokusområden ekonomi, administration och IT & Teknik. Poolia har funnits sedan 1989, har verksamhet i sex länder och är noterat på Stockholmsbörsen. Vi arbetar effektivt och engagerat, med det stora företagets resurser och det lilla företagets närhet till både kunder och kandidater.
Sluttext
Ansökan sker endast genom att du registrerar ditt CV här på vår webbplats. Klicka på knappen Ansök till höger i denna annons. När du registrerar ditt CV rekommenderar vi att du fyller i så många uppgifter som möjligt samt att du bifogar ett färdigt CV. Kontrollera även att din e-postadress är korrekt ifylld.
Poolia är ett auktoriserat bemanningsföretag vilket innebär att vi uppfyller de krav som är uppsatta av Bemanningsföretagen.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2009-05-22
Ange följande referens när du ansöker: 19555
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktFöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Jobbnummer 451734
Observera att sista ansökningsdag har passerat.