Kommunikatör
Borås Stad / Administratörsjobb / Borås
2013-04-10
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kommunikatör" (publicerad 2019-03-20) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Borås,
Bollebygd,
Svenljunga,
Ulricehamn,
Alingsås eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Borås Stad i Borås Sociala omsorgsförvaltningen är en av femton förvaltningar i Borås Stad och har cirka 1000 anställda varav 50 chefer. Förvaltningen bedriver kommunövergripande verksamhet för personer med funktionsnedsättning samt IFO Vuxen/socialpsykiatri. Som en av de centraliserade förvaltningarna har vi en unik möjlighet att arbeta med gemensamma mål för området, helhetsperspektiv och nytänkande. Vi är inne i en spännande fas där utvecklings- och förändringsarbete kring lednings- och styrningsprocessen är i fokus, med syfte att förbättra och stärka vår organisation både internt och externt.
Som förstärkning till vår organisation söker vi nu en kommunikatör.
Anställningsvillkor: Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde efter överenskommelse.
Arbetsuppgifter: Som kommunikatör ansvarar du för förvaltningens informations- och kommunikationsprocesser. Du är direkt underställd förvaltningschefen och har ett nära samarbete med förvaltningsledningen. Du fungerar som en diskussionspartner till chefer och andra beslutsfattare inom organisationen i frågor som rör ditt kompetensområde, både på strategisk och på operativ nivå.
I rollen ingår att planera, genomföra och följa upp såväl intern som extern kommunikation samt att vara ett stöd och en pådrivare i dessa processer. Genom din kompetens ser du till att rätt informationsvägar och modeller används. I din roll ser du det som självklart att ta tillvara kommunikationsaspekterna i olika frågor, liksom att bedriva ett kvalitets- och utvecklingsarbete inom området.
Du ansvarar för att intranät/webb/sociala medier är uppdaterade och kvalitetssäkrade. I ditt arbete ingår även områden som förändringskommunikation, kommunikation vid krishantering och medierelationer.
Kvalifikationer: Du har en högskoleexamen inom medie- och kommunikationsvetenskap eller annan högskoleexamen som arbetsgivaren bedömer som lämplig. Du har erfarenhet av kommunikationsarbete på strategisk nivå och av att leda projekt inom området. Erfarenhet av arbete med webbpublicering i offentlig förvaltning liksom av tillgänglighetsanpassning för människor med fysisk och psykisk funktionsnedsättning är meriterande. Du har ett naturligt intresse för att bedriva omvärldsbevakning och hålla dig uppdaterad inom medie- och kommunikationsområdet.
Som person är du en god samarbetspartner och knyter lätt kontakter på alla nivåer inom förvaltningen och de nätverk som finns i staden. Du är en kommunikativ person med en hög grad av analytisk förmåga, och du ser inga svårigheter att ha flera processer igång samtidigt.
Upplysningar lämnas av förvaltningschef Annika Andersson, tfn 0768-88 8152, eller chef för personalfunktion Linda Andersson, tfn 0768-88 81 85. Fackliga företrädare nås genom Borås Stads växel, tfn 033-35 70 00.
Välkommen med din ansökan senast 2013-05-05.
Publiceringsdatum2013-04-10Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-05-05
Ange följande referens när du ansöker: 30:2013:5
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagBorås Stad
AdressBorås Stad
Sociala omsorgsförvaltningen
50180 1490
Jobbnummer 1517613
Observera att sista ansökningsdag har passerat.