Kommunikatör

Borås Stad / Administratörsjobb / Borås
2013-04-10
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kommunikatör" (publicerad 2019-03-20) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Borås, Bollebygd, Svenljunga, Ulricehamn, Alingsås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Borås Stad i Borås

Sociala omsorgsförvaltningen är en av femton förvaltningar i Borås Stad och har cirka 1000 anställda varav 50 chefer. Förvaltningen bedriver kommunövergripande verksamhet för personer med funktionsnedsättning samt IFO Vuxen/socialpsykiatri. Som en av de centraliserade förvaltningarna har vi en unik möjlighet att arbeta med gemensamma mål för området, helhetsperspektiv och nytänkande. Vi är inne i en spännande fas där utvecklings- och förändringsarbete kring lednings- och styrningsprocessen är i fokus, med syfte att förbättra och stärka vår organisation både internt och externt.

Som förstärkning till vår organisation söker vi nu en kommunikatör.

Anställningsvillkor: Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde efter överenskommelse.

Arbetsuppgifter: Som kommunikatör ansvarar du för förvaltningens informations- och kommunikationsprocesser. Du är direkt underställd förvaltningschefen och har ett nära samarbete med förvaltningsledningen. Du fungerar som en diskussionspartner till chefer och andra beslutsfattare inom organisationen i frågor som rör ditt kompetensområde, både på strategisk och på operativ nivå.

I rollen ingår att planera, genomföra och följa upp såväl intern som extern kommunikation samt att vara ett stöd och en pådrivare i dessa processer. Genom din kompetens ser du till att rätt informationsvägar och modeller används. I din roll ser du det som självklart att ta tillvara kommunikationsaspekterna i olika frågor, liksom att bedriva ett kvalitets- och utvecklingsarbete inom området.

Du ansvarar för att intranät/webb/sociala medier är uppdaterade och kvalitetssäkrade. I ditt arbete ingår även områden som förändringskommunikation, kommunikation vid krishantering och medierelationer.

Kvalifikationer: Du har en högskoleexamen inom medie- och kommunikationsvetenskap eller annan högskoleexamen som arbetsgivaren bedömer som lämplig. Du har erfarenhet av kommunikationsarbete på strategisk nivå och av att leda projekt inom området. Erfarenhet av arbete med webbpublicering i offentlig förvaltning liksom av tillgänglighetsanpassning för människor med fysisk och psykisk funktionsnedsättning är meriterande. Du har ett naturligt intresse för att bedriva omvärldsbevakning och hålla dig uppdaterad inom medie- och kommunikationsområdet.

Som person är du en god samarbetspartner och knyter lätt kontakter på alla nivåer inom förvaltningen och de nätverk som finns i staden. Du är en kommunikativ person med en hög grad av analytisk förmåga, och du ser inga svårigheter att ha flera processer igång samtidigt.

Upplysningar lämnas av förvaltningschef Annika Andersson, tfn 0768-88 8152, eller chef för personalfunktion Linda Andersson, tfn 0768-88 81 85. Fackliga företrädare nås genom Borås Stads växel, tfn 033-35 70 00.

Välkommen med din ansökan senast 2013-05-05.

Publiceringsdatum
2013-04-10

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-05-05
Ange följande referens när du ansöker: 30:2013:5
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Borås Stad

Adress
Borås Stad
Sociala omsorgsförvaltningen
50180 1490

Jobbnummer
1517613

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Borås Stad

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Borås Stad: