Kommunikatör

Polismyndigheten i Västernorrland / Administratörsjobb / Sundsvall
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Sundsvall, Timrå, Mark, Härnösand, Nordanstig eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten i Västernorrland i Sundsvall, Härnösand, Kramfors, Sollefteå, Örnsköldsvik eller i hela Sverige

Informatören ska medverka till att enheten når sin förväntade mål. Informatören ska förmedla ett professionellt engagemang och trygghet vid såväl externa som interna kontakter. Vår vision är att myndighetens anställda ska vara trygga med den information som presenteras internt och externt.
Utgångspunkten i all verksamhet vid länspolismästarens stab är att den ska ske i enligehet med myndighetens mål- och verksamhetsdokument där det krävs fleibilitet, självinsikt och god förståelse för andra.
Som kommunikatör arbetar du framförallt med den interna kommunikationen och då främst med hjälp av Intranätet. Du ska självständigt ta ansvar för löpande publiceringar både på Intranätet och webben. Dina arbetsuppgifter samordnas i första hand med vår webbredaktör.
Du ska framställa informationsmaterial såsom broschyrer, affischer, bildspel osv. Du ska medverka till att våra egna rapporter och utredningar presenteras på ett professionellt sätt.
Uppdragsgivare: Proffice Sverige AB
Ort: Sundsvall

Publiceringsdatum
2011-12-09

Kvalifikationer
Du har högskoleutbildning inom media och kommunikationsvetenskap eller journalist, eller motsvarande kunskap förvärvad på annat sätt. Du har några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du har en stark förmåga att strukturera stora informationsmängder och mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Dina kunskaper är mycket goda inom layout och trycksaksproduktion (Indesign/Photoshop och Epi-server), samt goda kunskaper i det engelska språket.
Meriterande är kännedom om polisorganisationen.
Som person är du flexibel, självständig, idérik och har förmåga att ta egna initiativ. Eftersom arbetet stundtals kan vara intensivt är det viktigt att du kan växla tempo och anpassa dig till förutsättningarna för ditt arbete. Din samarbetsförmåga är mycket god och du har lätt för att knyta kontakter och är social. Det rä viktigt att du har förmåga till helhetssyn och förstår informationens roll i i myndighetens verksamhet.
Arbetstiden är dagtid, flexibel arbetstid tillämpas.
Organisations-/företagsbeskrivning
Polismyndigheten i Västernorrlands län svarar för polisverksamheten
i länet som omfattar sju kommuner från Örnsköldsvik i norr till
Sundsvall i söder. I dessa både havs- och fjällnära kommuner bor
cirka 244 000 invånare. Vid polismyndigheten arbetar cirka 590
anställda. Läs mer: www.polisen.se/vasternorrland
Informationsenheten är en av länspolismästeren prioriterade verksamhet. Informationseenheten, under ledninge av informationschefen, ansvarar för att både den interna och externa informationen når upp till de krav som ställs.
Informationsenheten är en del av länspolismästarens stab och en länsgemensam stab. Vi består för närvarande av två poliser och en civilanställd.
Polismyndigheten arbetar aktivt med jämställdhet och mångfald och strävar efter att skapa en arbetsplats där skiftande erfarenhet och bakgrund tas till vara.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-01-10
Ange följande referens när du ansöker: 200089619
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Torgny Balkefors, 0733-434769

Företag
Polismyndigheten i Västernorrland

Adress
Polismyndigheten i Västernorrland
Box 70368
10724 Stockholm

Jobbnummer
1102646

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten i Västernorrland

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten i Västernorrland: