Kommunikatör
Öckerö kommun, Informationsenheten / Administratörsjobb / Öckerö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Öckerö,
Göteborg,
Mölndal,
Kungälv,
Tjörn eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Öckerö kommun, Informationsenheten i Öckerö Öckerö kommun söker erfaren kommunikatör
Öckerö kommun har cirka 13 000 invånare boende på tio öar. Närheten till havet och storstaden ger det bästa av två världar. Vår ambition är att vara en levande skärgårdskommun året runt och som medarbetare bidrar du till en enklare och bättre vardag för våra invånare.
Nyligen förändrade kommunstyrelsens sin organisation. Fyra styr- och stödenheter är nu centraliserade under ett gemensamt verksamhetsområde: Styr och stöd. Verksamheten består av ekonomienheten, personalenheten, juridik- och kanslienheten samt digitalisering- och kommunikationsenheten.
Anställning
Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid, med tillträde i september. Du kommer att tillhöra enheten digitalisering och kommunikation och arbetar i nära samarbete med enhetschefen.
Publiceringsdatum2019-05-08ArbetsuppgifterVi söker en idérik kommunikatör som vill vara med och vässa vår kommunikation och stärka Öckerö kommuns varumärke. I rollen som kommunikatör arbetar du såväl strategiskt som operativt.
Uppdraget innebär att du förväntas organisera och strukturera ett kvalificerat kommunikationsstöd i kommunen. Du har det samlade ansvaret för att planera all kommunikationsverksamhet. Här avses interna och externa kommunikationsprocesser, varumärkesarbete, press- och mediekontakter samt kriskommunikation och ledningskommunikation. I rollen som kommunikatör förväntas du stå för en solid kunskapsbas inom kommunikationsområdet och vara ett självklart stöd till kommunens chefer.
Du bidrar till att utveckla kommunens interna och externa kommunikation.
Du ser det kommunikativa behovet och handlar därefter. Du analyserar, planerar, genomför och utvärderar kommunikationsinsatser. I arbetsuppgifterna ingår bland annat:
• kommunikationsplanering
• rådgivning
• presskontakter
• kriskommunikation
• textproduktion för webb och intranät
• produktion av broschyrer och andra trycksaker
• formgivning enligt vår grafiska profil
KvalifikationerRelevant akademisk utbildning, med inriktning mot
information, kommunikation eller journalistik.
Du har flera års erfarenhet av såväl strategiskt som operativt kommunikationsarbete.
Du är väl förtrogen med webbens alla möjligheter och har god kunskap om sociala medier.
God stilistisk förmåga och mycket god förmåga att formulera dig på svenska i både tal och skrift. Du kan skriva lättläst och språkligt korrekt.
Du har en god känsla för bild och layout.
Förmåga att självständigt initiera, planera, implementera samt utvärdera kommunikationsprocesser.
Goda kunskaper i In design, Photoshop, Officepaketet och Sitevision. Det är meriterande om du har erfarenhet av rörlig bild.
Arbete inom offentlig förvaltning är meriterande, liksom erfarenhet av att ha arbetat med tillgänglighetsfrågor.
Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper. Som kommunikatör i Öckerö kommun har du ett nära samarbete med flera verksamheter vilket gör att du behöver vara flexibel och lyhörd för verksamheternas behov. Samt att du är bra på att bygga och upprätthålla goda relationer. God samarbetsförmåga är ett grundkrav. Det är viktigt att du är självgående och drivande. Rollen kommer att växla mellan eget ansvar och operativ produktion efter satta ramar.
Stämmer beskrivningen in på dig?
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2019-09-01 eller enligt överenskommelse.
ErsättningMånadslön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-05-27
Ange följande referens när du ansöker: A876389
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnders Lundgren
anders.lundgren@ockero.seFöretagÖckerö kommun, Informationsenheten
AdressÖckerö kommun, Informationsenheten
Öckerö
47580 Öckerö
KontorsadressSockenvägen 13, Öckerö 47580 Öckerö
Jobbnummer 4774505
Observera att sista ansökningsdag har passerat.