Kommunikatör - Habo kommun, Kommunledningskontoret - Administratörsjobb i Habo
Kommunikatör
Habo kommun, Kommunledningskontoret / Administratörsjobb / Habo
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla administratörsjobb i Habo, Mullsjö, Jönköping, Aneby
Visa alla jobb hos Habo kommun, Kommunledningskontoret i Habo

Vår kommunikatör ska vara föräldraledig och vi söker nu en vikarie. Tjänsten ingår organisatoriskt i kommunledningsförvaltningen med placering på informations- och kanslienheten. Informations- och kanslienheten ansvarar för kommunens webbplats, intranätet, personaltidningen, producering av trycksaker, växel och reception, kommunens officiella e-postlåda och för kommunstyrelsens ärendehantering.


Publiceringsdatum
2018-01-12

Arbetsuppgifter
I tjänsten ingår att ge råd och stöd till ledning och verksamhet om strategisk kommunikation, layout och text. Arbetet spänner över hela skalan från strategi och utveckling till produktion. Du är ett stöd i val av kanaler, analys av målgrupper, formulering av budskap och vid kontakter med media. I tjänsten ingår också att utveckla, underhålla och administrera kommunens webbplats och intranät.

I Habo kommun bidrar vi med våra kompetenser där det behövs. I tjänsten ingår därför också arbetsuppgifter av andra slag, som till exempel att vara sekreterare i kommunens förvaltningschefsgrupp och att avlösa i kommunens växel vid behov.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleutbildning inom medie- och kommunikationsvetenskap eller motsvarande. Du har goda kunskaper i InDesign, Photoshop och Illustrator, och goda kunskaper om sociala medier. Det är ett plus om du också har erfarenhet av klippa enklare filmer. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta både strategiskt och operativt med kommunikationsfrågor, och gärna inom politiskt styrd organisation.

Du har mycket god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och har ett tydligt klarspråkstänk. Du anpassar dina budskap efter målgrupp och medier.

Du är serviceinriktad, prestigelös och har lätt för att samarbeta. Du får saker gjorda. Vi tror att du som söker tjänsten är utåtriktad, engagerad, initiativrik, ansvarsfull, lyhörd och positiv. Du är även flexibel och kan anpassa dig efter olika förutsättningar.

ÖVRIGT
Habo kommun eftersträvar mångfald bland personalen avseende ålder, kön och kulturell bakgrund.
I Habo kommun tillämpar vi rökfri arbetstid.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Habo kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Om du av någon anledning inte kan registrera din ansökan i vårt e-rekryteringssystem kan du skicka din ansökan till: Habo kommun, Personal- och löneenheten, Box 212, 566 24 Habo. Ange referensnummer på din ansökan.
Ansökningshandlingar returneras ej.

Inför rekryteringsarbetet har Habo kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: 2018-05-02 eller efter överenskommelse, upphör: 2019-04-30 .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-02-04
Ange följande referens när du ansöker: 2018-200
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Frida Wahlund 036-442 81 59

Företag
Habo kommun, Kommunledningskontoret

Adress
Habo kommun, Kommunledningskontoret
Box 212
56624 Habo

Kontorsadress
Jönköpingsvägen 19 Habo

Jobbnummer
3900596

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Habo kommun, Kommunledningskontoret: