Kommunikatör - med strategisk kompetens, 2011/2212
Konsumentverket / Administratörsjobb / Karlstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Karlstad,
Hammarö,
Forshaga,
Grums,
Kil eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Konsumentverket i Karlstad,
Upplands Väsby eller i
hela Sverige Konsumentverket är en statlig myndighet med uppgift att ta tillvara konsumenternas intressen. Konsumentverket finns i Karlstad där cirka hundratrettio personer arbetar med konsumentfrågor av skiftande slag. Varor och tjänsters säkerhet, företagens reklam och avtalsvillkor, privatekonomi samt konsumentrelaterade handikapp- och miljöfrågor är några av våra områden. Vi utbildar också kommunernas konsumentvägledare, samhällsvägledare samt budget- och skuldrådgivare. Dessutom bevakar vi konsumenternas intressen inom EU. En annan central uppgift är att föra ut aktuell och relevant information till konsumenterna på vår webbplats
www.konsumentverket.se. Vi erbjuder en attraktiv arbetsplats som strävar efter att vara fri från diskriminering och ge alla lika möjligheter.
Kommunikatör med strategisk kompetens
Dnr. 2011/2212
Konsumentverkets avdelning Konsumentstöd har två enheter, Kunskapsstöd och Information. Informationsenheten har ansvar för att konsumenterna har tillgång till information som ger dem möjlighet att göra aktiva val. Enheten ansvarar för de externa webbplatserna, intranätet, massmediekontakter och trycksaker samt samordnar och ger stöd i kommunikationsfrågor inom hela myndigheten.
Publiceringsdatum2011-12-16ArbetsuppgifterDu kommer att ha ett samordnande ansvar för strategisk och praktisk kommunikationsplanering inom myndigheten. I rollen ligger såväl rådgivning och stöd till övriga verksamheter, som projekt- och produktionsledning av kommunikationsprojekt. Arbetet innebär även att vid behov delta i det löpande arbetet med Konsumentverkets webbplatser samt övriga inom enheten förekommande arbetsuppgifter
BakgrundDu har högskoleutbildning inom kommunikationsområdet eller annan motsvarande utbildning. Du har kvalificerad erfarenhet av kommunikationsarbete och är en erfaren produktions- och projektledare. Meriterande är erfarenhet av webb-publicering med EPiServer eller liknande verktyg, arbete med sociala medier, marknadskommunikation, varumärkes- och omvärldsbevakningsarbete samt erfarenhet från statlig förvaltning.
Du har förmåga att självständigt och kreativt analysera, initiera, planera, driva, slutföra och utvärdera kommunikationsprocesser. Det är viktigt att du tidigt kan identifiera kommunikationsaspekter i olika frågor och är bra på att förklara vikten av god kommunikation. Du inspirerar och engagerar samtidigt som du är lyhörd och har förståelse för olika yrkeskompetensers bidrag till helheten. Eftersom våra målgrupper har väldigt olika förutsättningar lägger vi vikt vid att du kan förklara svåra saker på ett enkelt och korrekt sätt, och att du är en stilistiskt driven skribent. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Anställningsform
Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning.
Tillträde enligt överenskommelse.
Vill du ha mer information?
Mer information om anställningarna får du av enhetschef Torbjörn Noaksson, Informationsenheten. Fackliga representanter är Karin Nordenson för ST-Konsument och Camilla Tellås för SACO-S-föreningen vid Konsumentverket. Du når samtliga genom att ringa vår växel på telefonnummer 0771-42 33 00.
Så här ansöker du
Du söker anställningen på Konsumentverkets webbplats, via Konsumentverkets rekryteringsprogram, e-Rekrytering.
Gå in på
www.konsumentverket.se/jobb Det är viktigt att du även i ditt personliga brev anger dnr. 2011/2212.
Senast den 12 januari 2012 vill vi ha din ansökan.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-01-12
Ange följande referens när du ansöker: 2011/2212
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktGunilla Ljungblad
FöretagKonsumentverket
AdressKonsumentverket
Box 48
65102 KARLSTAD
Jobbnummer 1107891
Observera att sista ansökningsdag har passerat.