Kommunikatör - inriktning digitala kanaler

Kommunstyrelseförvaltningen, Avdelning för verksamhetsstöd / Administratörsjobb / Gislaved
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Gislaved, Gnosjö, Tranemo, Värnamo, Svenljunga eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kommunstyrelseförvaltningen, Avdelning för verksamhetsstöd i Gislaved

Välkommen till oss i Gislaveds kommun. Här får du möjlighet att göra en insats för våra invånare på olika sätt. Vårt uppdrag handlar om att bygga vårt samhälle och vi välkomnar dig att forma det tillsammans med oss. Vi erbjuder: En modig arbetsgivare - goda utvecklingsmöjligheter - förutsättningar för att du ska må bra.




Publiceringsdatum
2018-06-27

Beskrivning
Vill du vara en del av att utveckla vårt kommunikationsarbete?

Gislaveds kommun satsar nu på att utveckla sitt kommunikationsarbete och inrättar en kommunikationsavdelning inom kommunstyrelseförvaltningen.

Till den rekryterar vi nu en kommunikatör med fokus på digitala och sociala kanaler. I Gislaveds kommun vill vi tänka nytt och göra det utifrån dem vi är till för, våra kommuninvånare. Vill du vara med oss på vår utvecklingsresa för att möta framtidens möjligheter och krav? Vår organisation kännetecknas av transparens/öppenhet, fokus på dem vi är till för, effektivitet, rättssäkerhet och ett gott bemötande. Stämmer det överens med hur du vill arbeta, tror vi att du är rätt person för jobbet. Lämna in din ansökan idag!

Arbetsplatsen
Tjänsten är placerad på kommunikationsavdelningen inom kommunstyrelseförvaltningen. Avdelningen är en stödfunktion med uppdrag att stödja chefer och verksamheter så att de kan driva utveckling och ta sitt kommunikationsansvar. Förutom kommunikationschef och kommunikatörer består avdelningen av en grafisk formgivare, kontaktcenterchef och kommunvägledare.

Dina arbetsuppgifter
Som kommunikatör arbetar du med att löpande följa upp, förbättra och utveckla arbetsmetoder, kommunikationskanaler och rutiner, med särskild inriktning mot webb, intranät samt sociala medier. Du är tjänsteförvaltare för vårt webbpubliceringsverktyg SiteVision med utvecklings- och utbildningsansvar. Du kommer dagligen att arbeta nära både den politiska ledningen och tjänstemannaledningen i kommunen. Vardagen består av allt från att vara rådgivande i kommunikationsfrågor, skriva och skicka pressmeddelanden till att omvärldsbevaka och skriva om kommunala händelser på webben, intranät och kommuntidningen. Du driver även egna projekt, fotograferar och har en viktig kommunikativ roll vid extraordinära händelser.

Kvalifikationer
Du har högskoleutbildning, om minst tre år, med inriktning mot kommunikation och media, kommunikationsvetenskap, journalistik eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. För att kunna axla rollen krävs tidigare erfarenhet som kommunikatör på en större organisation, gärna i offentlig sektor där du har arbetat med kommunikationsplanering och genomförande av kommunikationsinsatser. Du ska vara en mycket god skribent som snabbt kan producera journalistiska texter, servicetexter och informationstexter på ett enkelt och tydligt sätt. Du ska också ha god förmåga att uttrycka dig muntligt. Vi ser med fördel att du gillar teknik och hänger med i det senaste när det gäller digital kommunikation. Det är meriterande att ha erfarenhet av webbpubliceringsverktyg. Du ska obehindrat kunna arbeta i Photoshop och InDesign med enklare produktioner. Det är meriterande att ha god erfarenhet av att hantera en digital systemkamera. B-körkort är ett krav.

Kunskaper om webbriktlinjer för offentlig sektor, exempelvis Vägledning för webbutveckling och Riktlinjer för tillgängligt webbinnehåll (WCAG) är meriterande. Kännedom om den allmänna dataskyddsförordningen (GDPR) är också nödvändigt i det dagliga arbetet.

Som person är du ansvarsfull, analytisk, systematisk, drivande och kommunikativ. Du kan samarbeta på ett prestigelöst sätt men har integritet och är självständig i ditt arbete. Du har ett samhällsintresse och ser möjligheter i arbetet och bidrar till att utveckla arbetsuppgifterna och området du verkar inom.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

ANSÖKAN

Vi vill gärna att du bifogar eller länkar till arbetsprover i form av texter, fotografier och filmer etc. Dessa utgör ett underlag i vårt urval till anställningsintervjuerna.

KONTAKTPERSONER Information om tjänsten lämnas av avdelningschef Eva Gardelin-Larsson, tel. 0371-811 89 alternativt eva.gardelin-larsson@gislaved.se från 7 augusti till 10 augusti.



I Gislaveds kommun är heltid en rättighet och därför annonseras lediga tjänster* på heltid. När verksamheten kan tillgodose deltid är det givetvis en möjlighet.
• tjänster som är kortare än 3 månader samt vissa befattningar kan undantas.

Inför rekryteringsarbetet har Gislaveds kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
100 %. Tillträde: Snarast tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-08-12
Ange följande referens när du ansöker: 2018/389
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Eva Gardelin Larsson, avdelningschef 0371-81189

Företag
Kommunstyrelseförvaltningen, Avdelning för verksamhetsstöd

Adress
Kommunstyrelseförvaltningen, Avdelning för verksamhetsstöd
Gislaveds kommun
33230 Gislaved

Kontorsadress
Gislaveds kommun

Jobbnummer
4223955

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kommunstyrelseförvaltningen, Avdelning för verksamhetsstöd

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kommunstyrelseförvaltningen, Avdelning för verksamhetsstöd: