Kommunikativ utvecklare till webbplatsen goteborg.se

Göteborgs stad, Konsument och medborgarservice / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs stad, Konsument och medborgarservice i Göteborg

Konsument- och medborgarservice är en ny förvaltning inom Göteborgs Stad. Förvaltningen ska utveckla och leverera bra service till boende, besökare och företagare i Göteborg. Inom förvaltningen finns den sedan tidigare etablerade Konsument Göteborg-organisationen, stadens nya kontaktcenter med fokus på service via webb och telefon, samt ett nybildat verksamhetsområde för samordnad utveckling av e-tjänster och service. Den nya förvaltningen etablerades formellt vid årsskiftet och har i dagsläget ca 100 medarbetare.

Webbenheten är en del av kontaktcenter som är ett led i Göteborgs Stads satsning på att utveckla servicen till boende, besökare och företagare i Göteborg. Kontaktcenter arbetar framförallt med information och service via Göteborgs Stads webbplats, telefon, personligt besök, e-post och facebook. Då verksamheten är i en uppstartsfas kommer verksamheten förändras och utvecklas för att säkerställa en enhetlig serviceupplevelse för hela Göteborgs Stad.

Publiceringsdatum
2013-10-07

Arbetsuppgifter
Vill du vara med och driva utvecklingen av Göteborgs Stads webbplats goteborg.se? Vi söker en medarbetare till webbenheten vars uppdrag är att samordna och leda stadens arbete med goteborg.se.

Om du arbetar hos oss blir du en del av en dynamisk verksamhet och en innovativ grupp som präglas av ständig utveckling och ett gott samarbete. Vi befinner oss i en spännande fas då vi tillsammans med andra enheter kraftsamlar för att utveckla stadens huvudkanal och dess service.

Tillsammans med övriga medarbetare i webbenheten ska du stödja, samordna och engagera staden i arbetet med att ge ökad service till besökarna på goteborg.se. Det sker genom kvalitetssäkring och utveckling av kanalens innehåll och funktionalitet utifrån ett helhetsperspektiv. Du kommer att samordna och driva olika typer av utvecklingsuppdrag samt kravställa, beställa och testa teknisk utveckling utifrån genomförda behovsanalyser. I arbetsuppgifterna ingår också att omvärldsbevaka och styra webbplatsen mot uppsatta mål.

Kvalifikationer
Du har gedigen erfarenhet av att samordna och leda större utvecklingsprojekt inom webb. Du har antingen högskoleutbildning inom webb med god kunskap och erfarenhet av kommunikationsarbete. Eller högskoleutbildning inom kommunikation samt flerårig och väldokumenterad erfarenhet av att arbeta med webb.

Du ska ha fördjupad kunskap inom strategisk webbutveckling och webbkommunikation samt erfarenhet av att leda grupper och processer mot uppsatta mål. I dina tidigare uppdrag har du arbetat med kravställning och testning av IT-lösningar. Dessutom är det meriterande om du har kunskaper inom interaktionsdesign.

Du har ett stort intresse för webben och dess utveckling. Som person brinner du för att ge god service till såväl boende, besökare och företagare som stadens verksamheter och webbredaktörer. Du är en kreativ, servicemedveten och god kommunikatör som kan stödja, förklara och förankra komplexa frågor och samband. Du kan göra IT enkelt och begripligt!

Som person är du är öppen, social och lyhörd och kan entusiasmera andra samtidigt som du kan driva på ett förändringsarbete. Du kan ha många bollar i luften och direkt kunna ta tag i nya uppgifter som snabbt ska lösas.

Ditt arbetssätt präglas av att du:
• arbetar strukturerat och analytiskt med förmåga att se helheter och samband
• kan arbeta både strategiskt och operativt
• tar ansvar och skapar drivkraft i de uppdrag du leder eller deltar i
• har förmåga att arbeta såväl självständigt som i grupp
• är flexibel och hittar lösningar på de utmaningar du ställs inför
• har förmåga att sätta dig in webbplatsbesökares och redaktörers behov

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde: snarast enligt överenskommelse

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-10-27
Redaktionell beredskapstjänstgöring under vissa kvällar och helger kan förekomma.
Enheten står inför en översyn av befattningsbenämningar. Befattningsbenämningen för tjänsten kommer därför initialt vara huvudredaktör och därefter ingå i enhetens översyn.
Ange följande referens när du ansöker: A354396
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Maria Holmgren, Enhetschef 031-365 00 52

Facklig kontakt
Niina Jurvelin, Saco 031-365 00 76
Susanne Aspbäck, Vision 031-365 00 27

Företag
Göteborgs stad, Konsument och medborgarservice

Adress
Göteborgs stad, Konsument och medborgarservice

Jobbnummer
1671027

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs stad, Konsument och medborgarservice

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs stad, Konsument och medborgarservice: